.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 181
  • بازدید دیروز : 622
  • کل بازدید : 1447585
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/11    ساعت : 8:48 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 91/8/24 ساعت 8:13 ص نویسنده : ایمان احمدی

آیا کامپیوترتان را به گونه ای تنظیم کرده اید که به صورت خودکار به روز رسانی نرم افزارها و آپدیت های امنیتی را کنترل کند؟ آیا تا به حال اسم تان را در موتورهای جستجو تایپ کرده اید که ببینید چه مقدار از اطلاعات شخصی تان به صورت آنلاین قابل دست یابی اند؟ آیا تنظیمات امنیتی و اطلاعات شخصی تان را در شبکه های اجتماعی شخصی سازی و بهینه نموده اید؟

همه اینها می توانند راه های برای تجسم حضور آنلاین شما در وب و کنترل تنظیمات حریم خصوصی و امنیت اطلاعات تان باشند.

اما بر اساس مطالعات جدید مایکروسافت، مردم همه کارهایی را که لازم است برای حفظ امنیت خود و خانواده شان هنگام آنلاین شدن انجام دهند، جدی نگرفته و پیگیری نمی کنند. 

یک گروه محاسباتی مورد اعتماد مایکروسافت به تازگی به مطالعه عادات ایمینی آنلاین و امنیت آنلاین بیش از 2000 نفر از کاربران ویندوز در ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان و برزیل پرداختند.

بر اساس نتایج این تحقیق، مایکروسافت ایندکس ایمنی محاسباتی مایکروسافت یا MCSI را خلق کرد که یک سیستم امتیاز دهی با بیش از 20 مرحله است که می تواند شما را در زندگی آنلاین تان محافظت کند. هر مرحله بالاتری را که شما در این سیستم کسب کنید، امنیت و ایمنی آنلاین بیشتری در دنیای واقعی خواهید داشت.

بالاترین امتیاز ممکن هم 100 خواهد بود. در سال 2011 میانگین امتیاز در پنج کشور یاد شده 34 بوده است. این امتیاز نشان می دهد که مردم مراحلی از امنیت را در زندگی آنلاین شان رعایت می کنند، اما هم فرصت و مجال فراوانی برای بهبود زندگی امن و بی خطر آنلاین فراهم است که آنها باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

امتیازات این سیستم به سه سطح تقسیم بندی می شوند: 80 تا 100، 20 تا 79 و 0 تا 19. امتیاز در محدوده 80 تا 100 نشان دهنده آن است که شما به خوبی مراقب و گوش به زنگ خطرات مختلف هستید. چه خطراتی که از قبل وجود داشته و چه خطرات ناگهانی و ناشناسی که ممکن است هر لحظه بروز کنند.  و قدم های لازم برای ایمنی در برابر خطرات را برداشته اید.

امتیاز 20 تا 79 نشان می دهد که شما احتمالا اصول اولیه امنیت را می دانید و رعایت می کنید. اما هنوز فرصت ها و موارد زیادی برای یادگیری درباره خطرات جدید وجود دارد که باید آنها را بیاموزید، به خصوص در قلمرو شبکه های اجتماعی

امتیاز 0 تا 19 به این اشاره دارد که شما احتمالا اصلا چیزی درباره فواید امنیت و ایمنی به گوشتان نخورده است و اغلب اوقات حتی اصول اولیه آن را هم نمی دانید. هنوز کار زیادی مانده که باید انجام دهید.

در گذشته تهدیدات آنلاین (از قبیل ویروس ها یا بد افزارها ) ماهیت تکنیکی و پیچیده ای داشتند. اما امروزه بیشتر تهدیدات آنلاین اغلب شامل موارد اجتماعی و شبکه های دوستیابی می شوند، یعنی کارهایی از قبیل فیشینگ و تبلیغات بر پایه جستجوهای آنلاین و سرقت رمزهای عبور یا سرقت هویت.

مایکروسافت در نتیجه تحقیقاتش دریافت که مردم در سراسر دنیا ، روز به روز در خصوص اقدامات امنیتی «تنظیم کن و فراموش کن» مانند نصب آنتی ویروس  و یا فعال کردن به روز رسانی خودکار، هوشمندانه تر عمل می کنند. اما اغلب به صورت فعال تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی که باید در تهدیدات اجتماعی از آنها احتراز کنند را کنترل نمی کنند. قدم های کوچکی مانند مانیتور کردن تنظیمات حریم خصوصی (privacy) در شبکه های اجتماعی و محدود کردن آن چه از اطلاعات شخصی که قرار است در فضای آنلاین منتشر کنید، می توانید به شما در کنترل امنیت هویت آنلاین تان کمک شایانی کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا