.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 81
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459835
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 2:7 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 91/7/17 ساعت 7:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

موبایلبرنامه های مخرب تلفن های هوشمند به طور هفتگی و گاهی اوقات روزانه پدیدار می شوند. هر چند که بسیاری از کاربران هنوز تهدیدات بدافزارهای سیستم های شخصی را جدی می گیرند ولی به طور فزاینده ای باید در مورد برنامه های مخرب تلفن های همراه نگران بود.

یک بدافزار جدید در Android  به ما یاد آوری می کند تهدیدات تلفن های همراه در حال رشد هستند. پیگیری این پنج نکته ی امنیتی ساده برای محافظت تلفن های هوشمند و تلفن های همراه از برنامه های مخرب مفید هستند. برنامه های مخرب  Android به دنبال دسترسی کامل به تلفن هستند.
یک برنامه  بدافزار جدید ساخته شده است که دستگاه های  Android  را هدف قرار داده است و این بسیار وحشت انگیز است.
این برنامه  مکالمه ی تلفنی کاربران را ضبط می کند و آن ها را از راه دور بر روی سرور بارگزاری می کند.
برنامه های مخرب تلفن های هوشمند به طور هفتگی و گاهی اوقات روزانه پدیدار می شوند. هر چند که  بسیاری از کاربران هنوز تهدیدات بدافزارهای سیستم های شخصی را جدی می گیرند ولی به طور فزاینده ای باید در مورد برنامه های مخرب تلفن های همراه نگران بود.
یک نکته جدی که وجود دارد این است که کلاهبرداران اینترنتی متوجه این موضوع شده اند که تلفن های همراه برخلاف رایانه های شخصی امنیت خوبی ندارند. بنابراین در استفاده از این وسیله باید بسیار دقت کرد.
علاوه بر برنامه های مخرب راه های دیگری وجود دارد که دستگاه های تلفن های همراه می توانند امنیت اطلاعات خود را در معرض خطر قرار دهند. "کاربران تلفن های هوشمند حقیقتا باید نگران باشند و یا حداقل طرز فکر امنیتی آگاهانه ای برای زمانی که تلفن های همراهشان به بدافزار آلوده شد داشته باشند. یک نگرانی بزرگتر از برنامه های مخرب پیش روی کاربران تلفن های همراه است  آن هم به سرقت بردن دستگاه تلفن است."
درست مانند تلفنی که با برنامه های مخرب آلوده شده باشد اگر تلفنی گم شد سارق یا شخص یابنده  می تواند به تماس های شخصی، پست های الکترونیکی ... و همچنین حساب های شبکه ی اجتماعی و منابع بانکی  دسترسی پیدا کند.
خوشبختانه برخی از گام های ساده ای هستند که هر کس می تواند برای محافظت تلفنش از بدافزارهای در حال رشد و تهدیدات مداوم دستگاه های نا امن از آنها استفاده کند. در اینجا شما با 5 راه آسان برای ایمن سازی دستگاهتان آشنا می شوید:
1- قفل کردن  گوشی تلفنتان
گام اول قرار دادن یک رمز بر روی  گوشی های تلفن است.  در واقع تنها گام برای زمانی است که گوشی تلفن به سرقت برده می شود.
2- فقط از برنامه های شناخته شده استفاده کنید.
مهمترین عامل امنیتی که کاربران Android باید به آن توجه داشته باشند:" کاربران Android می توانند برنامه ها را از سایت های دیگر دانلود کنند در حالی که کاربران iPhone  تنها از برنامه های سایت خودشان می تواند دانلود کنند. پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دانلود برنامه ها از منابعی  شناخته  شده باشد که  امنیت خوبی  داشته باشند.
" برای نصب یا دانلود برنامه ها تنها از نرم افزارهایی استفاده کنید که به خوبی شناخته شده باشند و قانونی باشند."
دستگاه Android را برای جلوگیری از بارگزاری برنامه هایی غیر از برنامه های منبع خود Android تنظیم کنید.
3- هر برنامه ای را که دانلود می کنید به دقت بررسی کنید.
صرف نظر از اینکه برنامه رایگان است  یا  هزینه ی آن پرداخت شده است  هر دانلود یک تهدید بالقوه برای امنیت گوشی هایتان است. قبل از دانلود هر برنامه در دستگاهتان در لیست بازار آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.
بررسی مزایای فناوری اتوماسیون
"به نام تولید کننده ی برنامه توجه کنید." برنامه ای ممکن است قانونی به نظر بیاید  اما با نام  تولید کننده ی دیگری باشد دور چنین برنامه هایی را خط قرمز بکشید.
رتبه ی برنامه ها  را برای  اندازه گیری خوب بودن آنها چک کنید. اگر نرم افزاری به مدت شش ماه در دسترس بوده و اخیراً هم  در دسترس  است پس آن نرم افزار امن است.
اگر نرم افزاری بخواهد  از شما اطلاعاتی را بگیرد و به منابع تلفن شما دسترسی  داشته باشد از دانلود کردن آن انصراف دهید.
4- مراقب نامه های الکترونیکی و متون غیر عادی باشید.
تلفن های هوشمند مانند رایانه های شخصی به طور روز افزون طیف وسیعی از تهدیدات نرم افزارهای مخرب را دارد. کاربران گوشی های هوشمند باید مانند کاربران رایانه های شخصی  در برابر کلاهبرداری های  فیشینگ محتاط باشند  و در برابر باز کردن هر لینک از منابع نامشخص یا مشکوک مقاومت کنند.
5- استفاده از نرم افزار امنیتی تلفن های همراه
تهدیدات توسط نرم افزارهای مخرب  تلفن همراه در حال افزایش است. چندین برنامه ی امنیتی جامع در بازار Android وجود دارد که به شناسایی و محافظت در برابر برنامه های مخرب تلفن های همراه کمک می کند.
"شرکت ها باید در نظر داشته باشند راه حل مدیریت تلفن همراه را برای اطمینان دادن به تمام دستگاه هایی که به شبکه متصل می شوند را طراحی کنند."




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا