.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459829
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 1:15 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مقام معظم رهبری به شخصه توسعه مکتب اهل بیت را در سطح جهانی پیگیری می‌کنند

آیت‌الله نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار باشگاه خبری فارس "توانا " با اشاره به اجلاس مجلس خبرگان، اظهارداشت: مجلس خبرگان رهبری بر اساس آن چیزی که در قانون اساسی آمده است دو رسالت و مسئولیت بزرگ دارد اول انتخاب رهبری و دوم نظارت بر عملکرد ولی‌فقیه و استمرار شرایط لازم در شخص ولی‌فقیه.

وی افزود: مجلس خبرگان وظیفه دارد تا از میان فقها و مجتهدان واجد شرایطش که بر اساس معیارهایی که در قانون اساسی آمده است انتخاب می‌شوند، ولی فقیه را شناسایی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طبق قانون اساسی که برگرفته از متون اسلامی ما یعنی کتاب و سنت است و طبق نظام سیاسی اسلام رهبری امت اسلامی باید دارای شرایطی باشد.

وی در خصوص این شرایط افزود:‌ اول اینکه باید فقیه باشد یعنی مجتهدی باشد که قدرت استنباط احکام الهیه و شرعیه را از ادله اسلامی داشته باشد؛ دوم عادل باشد سوم شجاع باشد یعنی برای پاسداری از اسلام و دفاع از مصالح امت اسلامی ملاحظه هیچ کسی را نکند و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار با قدرت و شجاعت بتواند از اسلام و مسایل امت اسلامی دفاع بکند؛ چهارم اینکه دارای مدیریت باشد یعنی قدرت اداره کشور را داشته باشد، پنجم دارای بینش سیاسی باشد یعنی قدرت تشخیص مسایل سیاسی و راه‌حل‌های آن در جامعه را داشته باشد؛ ششم و آخرین مورد اینکه دارای بینش اجتماعی باشد.

نمازی اظهار داشت: رسالت مجلس خبرگان این است که از میان فقهای موجود فقیه واجد‌الشرایط را با این شرایط خاص انتخاب کند.

وی ادامه داد:‌ مجلس خبرگان رهبری بعد از انتخاب وظیفه نظارت بر عملکرد رهبری را دارد یعنی اینکه در استمرار کار باید مراقبت کند که آیا شرایط ولی فقیه همچنان در شخص انتخاب شده استمرار دارد یا خیر و اگر خدای نکرده یکی از این شرایط در ولی فقیه فاقد شود مجلس خبرگان وظیفه دارد که آن را تشخیص دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مثلا اگر ولی فقیه به دلیل داشتن کسالت و یا کهولت سن قادر به استنباط احکام الهی نباشد یکی از شرایط ولی فقیه فاقد می‌شود.

* نمایندگان خبرگان خط مقدم تبیین ماهیت و سیرت فتنه اخیر

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای فتنه اخیر، مجلس خبرگان فقط وظیفه حمایت از منافع نظام را برعهده داشت و در راستای مصالح کلی نظام موضع حمایت داشت و در برابر توطئه‌های سنگین دشمنان و تهاجمات و تهدید‌های آنها مجلس خبرگان موضع منفی و ضد استکباری داشت.

آیت الله نمازی ابرازداشت: در مسئله فتنه و حوادث بعد از آن به طور مستقیم شخص رهبری بود که وارد ماجرا می‌شد و تدبیر و موضع‌گیری می‌کرد و مجلس خبرگان رهبری نیز بر اساس رسالتی که داشت حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه را در مسائل کلان می‌کرد.

وی افزود: اگر به آرشیو سال 88 مراجعه کنیم می‌بینیم که بزرگان،‌ علما، شخصیت‌ها و ائمه جمعه کشور همه وارد ماجرا شده بودند و روشنگری می‌کردند و توطئه‌های دشمن را کالبد‌شکافی کرده و با اطلاع‌رسانی خود عمق ماجرا را به مردم نشان می‌دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماجرای فتنه ظاهر و باطنی داشت؛ تصریح کرد: عده‌ای از مردم در ابتدا فکر می‌کردند که همه ماجرا مربوط به انتخابات است و مشکل به دلیل اعتراض عده‌ای به نتیجه انتخابات است در صورتی که عمق ماجرا این نبود.

وی گفت: عمق فتنه یک توطئه بود، توطئه‌ای که در قالب اعتراض به انتخابات شکل گرفت و خود را در این شکل نشان داد و نمایندگان خبرگان در فتنه اخیر در خط مقدم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و تبیین ماهیت و سیرت این ماجرا بودند.

*مقام معظم رهبری به تنهایی پیگیر ماجرای دانش‌ هسته‌ای بود

وی در ادامه به نطق پیش‌ از دستوری که در جمع خبرگان در اجلاسیه قبلی داشت، اشاره کرد و اظهار داشت: تبیین عملکرد مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف چه در مسائل داخلی و چه در مسائل سیاست خارجه و در ارتباط با مسئله دانش‌ هسته‌ای موضوع نطق پیش از دستور بنده در اجلاسیه قبلی بود.

وی ابراز داشت: متون اصلی ماجرای دانش‌ هسته‌ای و لزوم ادامه کار پایگاه‌های هسته‌ای ما در کشور را شخص مقام معظم رهبری بود که پیگیری کرده و از دولت و مجلس مطالبه می‌کردند و در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب و اروپا ایستادگی می‌کردند.

* نمره 20 آیت الله خامنه‌ای در طول رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت:‌ در قضیه فتنه 88 نیز هدایت مقام معظم رهبری و روشنگری ایشان و مشخص کردن مسئولیت‌های دولت شورای نگهبان و وظیفه وزارت کشور و سایر نهادها و ارگان‌ها و همچنین هشدار دادن و نصیحت کردن به کسانی که برگزار کننده فتنه بودند؛ دلیل اصلی مهار فتنه بود.

وی با بیان اینکه در مجموعه این مطالب و روابط بین‌الملل و حتی توسعه فرهنگ اهل بیت شخص رهبری است که وارد ماجرا شده است، تصریح‌کرد: امروز مقام معظم رهبری به شخصه توسعه مکتب اهل بیت را در سطح جهانی پیگیری می‌کنند که توسط شخص ایشان این امور به دست گرفته شده است و مجمع جهانی اهل بیت یا درالتقریب آن را انجام می‌دهد.

نمازی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به همت رهبر معظم انقلاب در 5 قاره جهان حوزه علمیه برای نشر معارف اهل بیت تاسیس شده است و این صرفا با تدبیر و پشتیبانی معظم له بوده است.

وی ادامه داد: اگر منصفانه بخواهیم داوری کنیم نقش مقام معظم رهبری در توسعه به معنای جامع کلمه اعم از اقتصادی اجتماعی و سیاسی که یکی از آن در بحث اقتصادی مسئله اصل 44 و یا چشم‌انداز 20 ساله است از جمله تدابیر مقام معظم رهبری بوده است؛ بی‌نظیراست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت:‌ بنده به عنوان کسی که از سال 69 در مجلس خبرگان رهبری بوده است و شاهد و ناظر همه ماجراها و جریانات بودم موضع و عملکرد ایشان را در حد بسیار عالی می‌بینم و اگر بخواهیم به زبان متعارف به عملکرد ایشان نمره دهیم نمره مقام معظم رهبری به خصوص در عرصه فتنه 88 و در بحث مسئله انرژی اتمی و پیگیری و دفاع از مسایل امت اسلامی و ملت ایران نمره ایشان 20 است.

* مشارکت مردمی روح اصل 44 است

وی در ادامه ابراز داشت: رهبری همیشه ضرورت اهتمام دولت به اجرای اصل 44 را یکی از مسائل ضروری آنها دانسته‌اند و اعتقاد داشته‌اند که روح اصل 44 مشارکت دادن مردم است و در مسائل اقتصادی است که کار به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود.

* پرونده محمد علی دستغیب در کمیسیون مربوطه مجلس خبرگان مفتوح است

نمازی در ادامه با اشاره به بحث فتنه شیراز اظهار داشت: در تقسیم‌بندی مسائل این بحث جزو مسائل اصلی نیست و از مسائل درجه دوم است و یکپارچگی شهرها نباید دستخوش اینگونه مسائل کوچک بشود و این رفتارها به مصلحت انقلاب و کشور نیست.

وی ادامه داد: البته مسئولان هم باید به گونه‌ای تدبیر کنند که با احساسات مردم بازی نشود و به مقدسات مردم اهانت نشود و به هر دو طرف باید توصیه کنند که رعایت کنند هم به مردم و هم به کسانی که خلاف مسائل نظام صحبت می‌کنند باید توصیه کرد زیرا ادامه این روند نه به مصلحت خودشان است و نه به مصلحت کشور.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی کسی وارد حریم مقدسات شد مردم با آنها برخورد می‌کنند و تحمل نمی‌کنند که به مقدساتشان توهین شود و هر دو طرف باید در این مسئله تعدیل شوند.

وی افزود: مسئولان امر باید این مسائل را حل و فصل کنند؛ بار اول دوم و سوم تذکر داده شود و اگر مسئله تکرار شود و به حرف گوش نکردند مسائل راه علاج دارد و باید آن را علاج کرد.

نمازی خاطرنشان کرد: ‌بحث لغو عضویت علی محمد دستغیب در اجلاسیه قبلی در مجلس خبرنگان رهبری مطرح شد، اما مقام معظم رهبری خواستند که این مسئله از راه‌های دیگر اصلاح شود و در واقع به احترام تدبیر رهبری بود که پرونده دستغیب مسکوت باقی ماند.

وی در پایان تصریح کرد: ایشان هنوز در مجلس خبرگان و در کمیسیون مربوطه پرونده دارند و پرونده ایشان نیز مفتوح است و ممکن است در این اجلاسیه مطرح شود و در صورت مطرح شدن بنده به شخصه از این طرح حمایت خواهم کرد و موافق آن خواهم بود که در اجلاسیه قبلی نیز پی‌گیر این مسئله بودم.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا