.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 303
  • بازدید دیروز : 362
  • کل بازدید : 1458739
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 1:46 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 91/6/2 ساعت 4:35 ع نویسنده : ایمان احمدی

در این حیطه چند عامل مهم و اثر گذار به ترتیب عبارتند از:

1- « مقابله افراد با ارزش های اخلاقی »

افراد یک جامعه در رابطه با ارزش های اخلاقی ، غالبا به روش یکسانی ، عمل نمی کنند، بلکه عده ای از آنان به موضع گیری و مقابله با ارزش ها، اهتمام دارند و این موضع گیری ها در تقابل مستقیم با آن ارزش ها است و نمونه بارز آن را در بخش موسیقی مبتذل می توان ملاحظه نمود.

2- « نمادی از هویت منفی »

چنانچه فردی از طریق خلق آثار وجودی ، کسب موفقیت در عرصه های مختلف و نظایر آنها، هویت خود را یافته و آن را تقویت نماید به هویت مثبت نزدیک شده است و چنانچه از طریق مخالف با جامعه ، گروه و یا هنجارهای اجتماعی، دست به اقدام زند به هویت منفی نزدیک شده است.

برای هویت منفی نیز می توان مظاهری را برشمرد که یکی از آن ها مخالفت با هنجارهای جامعه و به ویژه پخش موسیقی مبتذل آن هم با صدای بلند و آزار دهنده می باشد.

3- « احساس درماندگی»

برخی از افراد و به ویژه در سنین جوانی، احساس درون تهی بودن می کنند و در نتیجه از مواجهه صحیح با مسائل زندگی و جامعه خویش عاجزند. قبول این عجز و درماندگی آنان را دچار خشم و عصبانیت می کند. و لذا در مواردی هم ناراحتی خود را به شکل عصیان و طغیان ،بروز می دهند ، یکی از راه های ابراز عصیان علیه جامعه ، پخش موسیقی مبتذل است.

4- « دلمشغولی بی هدف »

یکی از ویژگی های سنین نوجوانی و جوانی ، جستجوی معنا و مفهوم زندگی است. ناکامی در یافتن مفهوم زندگی ، موجب ایجاد نوعی تلاطم و بحران مناسبات فرد و دیگران می شود. پناه بردن به موسیقی مبتذل ، در نظر این عده ، وسیله ای است که آن ها را از دنیای واقعیت و دغدغه های آن موقتا دور نگه داشته و احساس نوعی آرامش می کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا