.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 212
  • بازدید دیروز : 475
  • کل بازدید : 1445982
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 12:38 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

اسرائیلیک نشریه آمریکایی در واکنش به رویکرد جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران به توضیح هفت دلیلی پرداخته است که با استناد به آنها اسرائیل نباید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

این هفت دلیل در ادامه ارائه می گردد:

* اقدام تلافی جویانه ایران در واکنش به حمله، به مرگ اسرائیلی ها می‌انجامد

1- مردم بی گناه در این حمله کشته خواهند شد؛ این احتمال کاملا وجود دارد که حتی یک اقدام نظامی محدود اسرائیل به کشته شدن ایرانی های بی گناه منجر شود و آنچه تقریبا قطعی به نظر می آید، این است که اقدام تلافی جویانه ایران نیز به مرگ اسرائیلی ها منجر خواهد شد.

* نیروی هوایی اسرائیل قابلیت تخریب جدی تاسیسات هسته ای ایران را ندارد

2- احتمال اینکه اقدام نظامی علیه ایران به هیچ وجه تاثیرگذار نباشد، وجود دارد؛‌ نیروی هوایی اسرائیل بسیار با استعداد و شجاع است اما قابلیت های نیروی هوایی آمریکا را ندارد؛ نیروی هوایی اسرائیل یک بار حمله به تاسیسات هسته ای ایران خواهد داشت و احتمال اینکه نتواند در راستای آسیب رسانی قابل توجه به تاسیسات ایران موثر عمل کند،‌ وجود دارد؛ این احتمال نیز وجود دارد که نیروی هوایی اسرائیل خلبان های خود را از دست بدهد و یا اینکه شاهد این باشد که خلبان هایش به ضرب گلوله کشته و یا دستگیر می شوند.

* حمله، برنامه هسته ای ایران را صرفا به تاخیر می اندازد و حتی سرعت می‌بخشد

3- حتی اگر اقدام نظامی به تاسیسات هسته ای ایران موثر واقع شود، این احتمال وجود دارد که این حمله برنامه هسته ای ایران را صرفا به تاخیر بیندازد و حتی باعث تسریع برنامه هسته ای ایران شود.

هرگونه اقدام نظامی پیشگیرانه اسرائیل علیه ایران باعث می شود که ایرانی ها و حتی غیر ایرانی ها و کسانی که مخالف نظام ایران هستند نیز اینطور برای خود توجیه کنند که کشورشان به تسلیحات هسته ای برای دفاع از خود نیاز دارد؛ قطعا در چنین صورتی بیشتر کشورهای جهان توافق خواهند کرد و تحریم های ضد ایرانی احتمالا فرو پاشیده خواهند شد؛ بنابراین، تسریع (پیشرفت) برنامه هسته ای ایران می تواند یک پیشامد ناشی از اقدام نظامی اسرائیل علیه این کشور باشد.

4- اقدام نظامی از سوی اسرائیل علیه ایران احتمالا منجر به ایجاد موجی از همدردی کشورهای اعراب سنی در خاورمیانه با ایران می شود؛‌ این در حالیست که در شرایط فعلی اعراب سنی خاورمیانه نظام ایران را به دلایلی از حمله حمایت از دولت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه تحقیر می کنند.

در حال حاضر، دیدگاه اعراب علیه ایران و نماینده این کشور یعنی لبنان و حزب الله تشدید یافته است و در صورت اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران احتمال دارد که چنین روندی معکوس شود و از بسیاری جهات از جمله اینکه این حمله می تواند توجهات را از کشتار ادامه دار در سوریه منحرف کند، به سود اسد و حزب الله تمام کند.

گلدبرگ مدعی شده که بر عکس این قضیه این است که اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران می تواند برای آن نیروهایی که در سراسر جهان در حال تلاش برای مشروعیت زدایی از اسرائیل و منزوی کردن آن هستند،‌ مفید باشد.

5- حمله اسرائیل به ایران می تواند یک جنگ آشکار بدون پایان را آغاز کند و یک جنگ موشکی تمام عیار نیز احتمالا به جنگی وحشتناک تشدید می شود و بنابراین در اصل، اسرائیل یک جنگ نظری و تئوریک را که بعدها اتفاق بیفتد با یک جنگ واقعی در شرایط فعلی معاوضه خواهد کرد.

* اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، برای روابط واشنگتن و تل آویو فاجعه است

6- اقدام نظامی علیه ایران برای روابط میان آمریکا و اسرائیل یک فاجعه خواهد بود؛ حمله به ایران ممکن است واکنش مسلحانه ایران علیه اهداف آمریکایی را به همراه باشد.

گلدبرگ نوشته است: آمریکایی ها از خاورمیانه خسته شده اند و من مطمئن نیستم که اگر آمریکایی ها به این باور برسند که اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران برای آنها (آمریکایی ها) آسیب به همراه خواهد داشت، چه احساسی می کنند؛ به یاد داشته باشید که سربازان آمریکایی در دفاع از کویت و عربستان سعودی کشته شدند اما هیچ گاه در دفاع از اسرائیل کشته نشده اند؛ من درباره اینکه اسرائیل بخواهد آمریکایی ها را در شرایط فعلی وارد مسیری خطرناک کند،‌ تردید دارم و قطعا عصبانی کردن یک رئیس جمهور آمریکایی برای اسرائیلی ها طبیعی و درست نخواهد بود.

* حمله اسرائیل به ایران، موضع اوباما در قبال تهران را تضعیف می‌کند

7- این نویسنده آمریکایی در ادامه مدعی شده است که: رئیس جمهور فعلی آمریکا به شدت در ممانعت از هسته ای شدن ایران جدی است و من بر این باورم که او (باراک اوباما) نهایتا از زور (به شیوه ای موثرتر و بدهی تر از اسرائیل) برای متوقف کردن عبور ایران از آستانه هسته ای استفاده خواهد کرد.

گلدبرگ آورده است: در صورتی که اسرائیل دست به اسلحه ببرد و در شرایط فعلی به ایران حمله کند، موضع اوباما در برابر ایران به شدت در معرض خطر قرار خواهد گرفت؛ در نهایت این که آن چیزی که من نگران آن هستم این است که اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران سهوا شرایطی را برای تسریع (پیشرفت) برنامه هسته ای ایران ایجاد کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا