.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 494
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450714
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 10:34 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/4/24 ساعت 9:29 ص نویسنده : ایمان احمدی

حسن باقری به ارائه توضیحات لازم به حاج احمد پرداخت. پس از این مذاکره بود که حاج احمد متوسلیان ، نامه ای خطاب به فرمانده ی قرارگاه نصر تنظیم نمود که متن آن بدین شرح است

در اواسط زمستان سال 1360 ، بنا بر تصمیم فرماندهی وقت سپاه پاسداران ، اولین تیپِ پیاده ی نیروهای سپاه پاسدارانِ تهران ، با نام «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) تشکیل شد. ماموریت تاسیس این تیپ ، به حاج احمد متوسلیان ، جمعیِ «گردان 2» از «پادگان ولی عصر» محول گردید. حاج احمد متوسلیان ، در زمان ابلاغ این ماموریت ، فرماندهی سپاهِ شهرستانِ مریوان را بر عهده داشت. وی طی دو سال فرماندهی در سپاه مریوان ، نیروهایی وفادار و مجرب و بسیار کارآمد را تربیت نمود و آوازه ی مجاهدات همین جمع در منطقه ی فوق استراتژیک «مریوان» بود که فرماندهی وقت سپاه را بر آن داشت تا ماموریت تشکیل نخستین تیپِ پیاده ی سپاه را به حاج احمد واگذار نماید.



 احمد متوسلیان ، پاسدار 28 ساله ی سپاه تهران ، با فرماندهی «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) ،در عملیات «فتح المبین» شرکت نمود و اصلی ترین فتوحاتِ این عملیات را به نام رزمندگانِ این یگان ثبت کرد. در جریان این عملیات ، «تیپ 27 محمد رسول الله» (صلوات الله علیه) ، تحت فرماندهی «قرارگاه نصر» قرار داشت و فرمانده ی این قرارگاه ، پاسداری 26 ساله به نام «غلامحسین افشردی» (با نام مستعار«حسن باقری»)  بود.
پس از عملیات «فتح المبین» ، حاج احمد متوسلیان ، با توجه به کمبود ها و کاستی هایی که در جریان عملیات مشاهده کرده بود ، شکایاتی را به فرمانده ی ارشد خود ، یعنی جسن باقری ارائه نمود و برای حضور در عملیات بعدی ، خواستار رفع آنان گردید. «حسن باقری» به ارائه ی توضیحات لازم به حاج احمد پرداخت. پس از این مذاکره بود که حاج احمد متوسلیان ، نامه ای خطاب به فرمانده ی «قرارگاه نصر» تنظیم نمود که متن آن بدین شرح است:

از: احمد متوسلیان
به: ف.ق.نصر
به علت ناعدالتی ها و عدم کارایی که به چشم می خورد و فشار زیادی از این بابت وارد می شود ، این جانب قادر به انجام وظیفه در حوزه مسئولیت تیپ نمی باشم و حاضر هستم تحویل مقامات پیگیر در این رابطه بشوم.
متوسلیان
7/2/61

تصویر این استعفا نامه را به خط شهید حاج احمد متوسلیان ، در زیر مشاهده می کنید:


سردار «غلامحسین افشردی» (با نام مستعار«حسن باقری») فرمانده قرارگاه نصر ، پس از مشاهده ی استعفا نامه ی حاج احمد متوسلیان ، پاسخی را خطاب به او می نویسد که متن آن به این شرح است:

از:ق نصر
به:ف تی 27 محمدرسول ا...(ص) برادر احمد متوسلیان
نامه شما واصل گردید . اینجانب با توجه به تذکراتی که قبلا به شما داده ام و گفته ام که به طور شکاک به قضایا نگاه می کنید ولی گویا مسئله حل نشده است.
در مورد مارائی ، بنده استعداد و زحمات شما را در مسئولیت تیپ تایید می کنم و معتقدم برای این کار کارائی کافی را دارید.
در مورد فشار نیز ، انشاءالله که فشارها به خاطر خدا می باشد و به خاطر خدا نیز تحمل می شود.
در سایر امور نیز در رده قرارگاه نمی باشد و مطلب باید با فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا به طور حضوری مطرح شود و شما کما فی السابق در مسئولیت تیپ27 محمد رسول ا.. مسئولیت دارید.
ف ق نصر
حسن باقری
گیرنده: قرارگاه مرکزی کربلا با پیوست نامه  برادر احمد متوسلیان

تصویر این پاسخ را به خط شهید حاج احمد متوسلیان ، در زیر مشاهده می کنید:



شهید شحاج احمد متوسلیان ، با پذیرفتن حکم شهید حسن باقری ، با فرماندهی تیپ 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه) در عملیات «الی بیت المقدس» شرکت نمود و علی رغم همه ی کاستی ها و کمیودهای آن روز ، فتح خرمشهر را به ملت انقلابی ایران هدیه نمود.
امروز هر دوی آن سرداران حماسه ساز ، بر جوار مولایشان ، ابا عبدالله الحسین(صلوات الله علیه) ، در انتظار روزی هستند که در رکابِ آخرین حجت الهی ، در برابر تمامی کفر و شرک و نفاق ، صف آرایی کنند.

روحمان با یادشان شاد



مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا