.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 53
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1459978
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 8:39 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 91/4/18 ساعت 12:48 ع نویسنده : ایمان احمدی

یکی از شاهزادگان زن خاندان آل سعود به علت هراس از بازگشت به کشورش از انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

روزنامه ساندی تلگراف نوشت: سارا بنت طلال بن عبدالعزیز نوه نازپرورده بنیانگذار پادشاهی سعودی و دختر یکی از قدرتمند ترین پسران وی می گوید از بیم جانش به کشورش باز نمی گردد و از انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.
این امر که اولین مورد از درخواست پناهندگی از سوی چنین عضو رده بالایی در حلقه داخلی خاندان حاکم سعودی است،‌ موجب تشویش سلسله سعودی می شود و تهدیدی برای ایجاد یک جنجال سیاسی است.
سارا سی و هشت ساله مقامات ارشد سعودی را به توطئه برای ربودن و بازگرداندن وی به ریاض در پی یک سری فعالیتهای ایذایی کاملا هماهنگ متهم می کند.
وی هم اکنون به همراه چهار فرزند و دو سگش در یک واحد چند اتاقه در یک هتل پنج ستاره در لندن به سر می برد و تحت حفاظت یک گروه امنیتی خصوصی قرار دارد.
شاهزاده سعودی در یک محل سری به ساندی تلگراف گفت: خیلی می ترسم. آنها می دانند اکنون نمی توانم بازگردم. این یک تهدید و ضربه ای به نظام پادشاهی (سعودی) است.
وی گفت که به لحاظ جسمی و روحی مورد آزار قرار داشته، دارایی هایش مسدود شده و همانند ایران به مخالفت با آنها متهم شده و از هر جهت تحت فشار است.
وکلای سارا روز جمعه قصد وی را برای پناهندگی به اطلاع وزارت کشور انگلیس رساندند. وزاری دولت انگلیس باید با ارزیابی صحت و سقم ادعاهای وی درباره پناه دادن به وی تصمیم بگیرند. به علت درخواست مقامات سعودی مبنی بر بازگشت شاهزاده سارا این مسئله به یک مخصمه دیپلماتیک تبدیل شده است.
سارا از سال دو هزار و هفت پس از اختلاف نظر با پدر هشتاد ساله اش در انگلیس زندگی کرده است. وی پس از جدایی از همسرش سرپرستی فرزندانش را بر عهده گرفت و با برادر بزرگترش بر سر میراث خانواگی به جا مانده از ثروت سیصد و بیست و پنج میلیون پوندی مادرش در نزاعی دائمی بوده است. این ثروت به صورت پول نقد، جواهرات و املاکی در عربستان سعودی، سوئیس، مصر و لبنان است.
درخواست پناهندگی این شاهزاده سعودی تنش در درون خاندان سلطنتی سعودی را آشکار می سازد. با توجه به بیمار بودن شاه عربستان، سارا تحت حمایت عموی خود نایف بن عبدالعزیر ال سعود ولیعهد سابق و رقیب پدرش قرار داشت. اما با مرگ ولیعهد در ماه گذشته، وی پشتیبانش را از دست داد و ظاهرا همین امر او را به درخواست برای پناهندگی سیاسی در انگلیس وا داشت.
سارا به لحاظ ظاهر و پوشش مانند غربی ها است و از حجاب داشتن خودداری می کند. وی دو سال پس از ورود به انگلیس گذرنامه اش منقضی شد و سفارت سعودی از صدور گذرنامه مجدد برای وی خودداری کرد. وی همچنین به علت منتقضی شدن روادیدش با تهدید اخراج از انگلیس مواجه است. یک حامی ناشناس درآمد وی را به طور منظم تامین می کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا