.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 84
  • بازدید دیروز : 166
  • کل بازدید : 1460354
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/3/1    ساعت : 5:45 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 91/3/28 ساعت 12:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد انتقادی رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس مشهود بود، ادامه داد: به نظر بنده ایشان نه تنها از این وضعیت مجلس راضی نبودند ، بلکه از برخی انتخاب ها نیز ناراضی بودند و آن چه که ما فکر می کردیم که با تحول جدیدی که در مجلس رخ داده و تعویض عده زیادی از نمایندگان اتفاق بزرگی خواهد افتاد، متأسفانه چنین نیست.

دکتر محمود نبویان در گفتگو با انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) _ تبیین _  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نهم اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر به وضع موجود است و لذا برخی اظهارات و توصیه های ایشان ، انتقادی به رفتارهای برخی نمایندگان است.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه گرایی و تکلیف گرایی و انجام کار برای رضای خدا ابراز داشت: این نکته بسیار مهمی بود و این نشان می دهد برخی از موضع گیری های دوستان ما در مجلس برای رضای خدا نیست، به عنوان نمونه در همین ابتدای مجلس نهم گاهی برخورد با اعتبارنامه های نمایندگان انگیزه ای غیر الهی دارد.
 
نماینده مجلس نهم ادامه داد: یکی از نمایندگانی که اعتبارنامه اش توسط نماینده دیگری مورد اعتراض قرار گرفته شده بود، نزد دکتر آقاتهرانی رفته و گفته بود که با فلانی صحبت کنید تا اعتراض نکند، وگرنه بنده نسبت به اعتبارنامه همه شما اعتراض می زنم و یا در مورد دیگری نماینده ای نسبت به اعتبارنامه نماینده دیگر اعتراض زده بود ، بدون اینکه او را بشناسد یا از سابقه و تخصص او اطلاع داشته باشد و همین مسأله نشان می دهد که بسیاری از این برخورد ها به خاطر رضای خدا نیست، بلکه جنبه شخصی دارد.
 
نبویان افزود: همچنین در رأی گیری و انتخاب هیئت رئیسه، رئیس کمیسیون ها و شعب نیز همین انگیزه ها وجود داشت و حتی در مسأله ای بیان شد که فلان قوم حتما باید بین رؤسا جایگاهی داشته باشد، لذا این موارد جای انتقاد و گله دارد که باید شایسته سالاری بر مجلس حاکم شود، نه هرآنچه که منافع گروه یا حزب خاصی را در پی دارد.
 
وی در خصوص لابی گری در مجلس گفت: اگر لابی گری به معنای رایزنی برای معرفی فرد اصلح باشد، اشکالی ندارد ، اما اگرمنظور از لابی گری ، رایزنی ای باشد که نتیجه ای غیر از شایسته سالاری داشته باشد و انگیزه هایی مثل قومیت، حزبگرایی و منافع مادی در آن مطرح باشد، صحیح نیست، چرا که انسان مجاز نیست از هر ابزاری استفاده کند ، البته اگر کسی سعی در انجام وظیفه داشته باشد و از ابزار غیر اسلامی استفاده نکند، خداوند نیز بستر را برایش آماده می کند.
 
نبویان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سرزنده بودن و نشاط مجلس ادامه داد: مجلس باید نسبت به حوادث منطقه و کشور حساس باشد و از آنجا که موضع گیری های مجلس موثر است مجلس باید بر همه این حوادث اشراف داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به لزوم سلامت اخلاقی، سیاسی و مالی نمایندگان و تأکید رهبری بر این مسأله ادامه داد: این مسأله بسیارمهم است و نباید نماینده ای موضعی بگیرد که خلاف مصالح نظام و کشور باشد و از طرفی از لحاظ مالی نیزباید نمایندگان سالم باشند .
 
وی با اشاره به اینکه رویکرد انتقادی رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس مشهود بود، ادامه داد: ایشان به نظر از این وضعیت مجلس راضی نبودند و حتی از برخی انتخاب ها نیز راضی نبودند و آن چه که ما فکر می کردیم که با تحول جدیدی که در مجلس رخ داده و تعویض عده زیادی از نمایندگان اتفاق بزرگی خواهد افتاد، متأسفانه چنین نیست.
 
دکتر نبویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مشورتی که با دوستان شد به این نتیجه رسیدیم که پخش شدن در همه کمیسون ها، سبب هضم شدن در آنها می شود و لذا اگر در همه کمیسیون ها حضور نداشته باشیم ، اما بتوانیم برخی را مانند کمیسیون آموزش به دست بگیریم ، در جهت تحقق منویات رهبری بهتر ایفای نقش خواهیم کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص فراکسیون انقلاب در مجلس هشتم و ادامه کار آن ، گفت: در این زمینه هنوز به صورت قطعی تصمیمی گرفته نشده، اما با توجه به صحبت های کوتاه صورت گرفته قرار شده فراکسیون واحد اصولگرایان تشکیل شود.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم صراحت لهجه آقای نبویان نماینده مجلس در مقایسه با قبل از انتخابات گفت: بنده همواره صریح بوده ام، اما برای بنده هدف اصلی مجلس مهم است، لذا گاهی مناسب است برخی از حرف هایی که خیلی مهم نیست ، حذف شود تا بتوان بدون حساسیت به وظیفه خود در این خصوص عمل کرد، چرا که گاهی برخی اظهار نظرها راه را برای انجام وظیفه ناهموار می کند، مخصوصا وقتی که مسأله مهمی مانند اسلامی سازی علوم انسانی را در دست اقدام داریم ، باید به گونه ای عمل شود که بتوان با تصویب قوانین صحیح در این مسیر، ریل گذاری را برای اسلامی کردن علوم انسانی انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی تحقق اسلام است، ادامه داد: تحقق اسلام ناب بدون اسلامی سازی علوم انسانی غیرممکن است و این مسأله مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست و از آنجا که حساسیت ها و فشارها برای محقق نشدن آن زیاد است، باید بدون هیاهو و ایجاد حساسیت این امر صورت گیرد.
 
عضو کانون طلوع در پاسخ به سئوالی در خصوص سبب اقبال مردم نسبت به جبهه پایداری و افرادی مثل آقای نبویان با سابقه سیاسی کمتر نسبت به بسیاری از افراد باسابقه گفت: اقبال مردم ما به سمت اسلام است و علیرغم اینکه بنده کمترین هزینه را برای تبلیغات داشته ام، اسمم در 16 لیست قرار گرفت. رویکرد مردم به اسلام سبب شده تا مردم به بنده و امثال بنده رأی دهند تا مورد امتحان الهی قرار بگیریم که تا چه حد در جهت تحقق اسلام و منویات رهبری و دغدغه های مردم گام بر می داریم و در عمل ثابت قدم هستیم و امیدوارم مردم، ما را برای سربازی نظام و مقام معظم رهبری دعا کنند.
 
وی ادامه داد: مجلس برای کسی که می خواهد فاسد شود یا خدمت کند، محل بسیار خوبی است، لذا هرچقدر نیروهای ولایی و طرفدار اندیشه اسلامی بیشتر باشد، در راستای خدمت و تحقق اسلام موفق تر خواهیم بود.
 
عضو هیئت علمی موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین با بیان اینکه اگر بتوان در عالم فقط یک نفر را صد در صد نائب امام زمان(عج) دانست ، آن یک نفرمقام معظم رهبری خواهد بود، خاطر نشان کرد: علامه مصباح یزدی بهترین تابع مقام معظم رهبری و عامل گام گذاشتن بسیاری از افراد در این مسیر است که مواضعش بیشترین هماهنگی را با اسلام ناب و مواضع رهبری دارد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا