.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 109
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448485
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 8:15 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/3/27 ساعت 12:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

در پی انتقادات چند روز قبل وزیر صنعت از پاسخ گو نبودن بانک ها به تقاضاهای فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات بانکی، رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به این انتقادها اعلام کرد: تمام مشکلات صنعت نقدینگی نیست و آقای غضنفری باید برود زیرساخت ها و مدیریت بهره وری صنعت را درست کند نه این که کامیون پول در کارخانجات خالی کند.

بهمنی البته در گفت وگویی دیگر به تقاضای بسیار زیاد منابع مالی در مقایسه با عرضه آن اشاره کرد و نسبت تقاضای منابع مالی به عرضه آن را 4 به یک دانست.

یعنی به ازای هر 4واحد تقاضا برای منابع مالی فقط یک واحد آن را می توان تامین کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت ، با تاکید بر این که بازده و بهره وری کارخانجات باید افزایش یابد اظهار داشت: تسهیلات دادن به صنعتی که نیم درصد بهره وری دارد مثل این است که به دهان مرده آب میوه بریزیم اما باید بدانیم با این کارمرده زنده نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که مشکل صنعت را درجای دیگر باید رفع کنند اظهارداشت: آقای غضنفری خبر دارد که بانک‌ها بیش از منابع شان تسهیلات دادند منتها هرجا گیر می کند تقصیر را به گردن بانک ها می اندازد ضمن این که این فرصت هم پیدا شده که می گویند نوسانات ارز و تحریم مشکل ساز شده است.

بهمنی در این باره که کارشناسان معتقدند اعطای تسهیلات بیش از منابع بانکی خوب نیست اظهار داشت: خوب نیست اما اگر تسهیلات پرداخت نکنیم تولید می خوابد وهمین فشارها ی بخش تولید بود که تسهیلات پرداختی افزایش یافت و به اسم تولید کمک گرفتند.

بهمنی همچنین در باره رشد 32.5 درصدی هزینه‌های تولید و این که این رشد ناشی ازسیاست های غلط بانک مرکزی است، گفت: نمی توان نرخ سود سپرده ها را کاهش داد درحالی که تورم بالاست واگر پایین باشد وسپرده مردم حفظ نشود همان اتفاق سال 90 می افتد که مردم هجوم آورده بودند سپرده هایشان را می گرفتند و سکه و ارز می خریدند.

محمود بهمنی همچنین در گفت وگو با مهر با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی نظام بانکی کشور گفت: در حال حاضر رقم مطالبات معوق بانکی 538 هزار میلیارد ریال است که با توجه به این رقم نمی توان انتظار سودآوری از نظام بانکی کشور داشت.

رئیس کل بانک مرکزی مطالبات معوق نظام بانکی را به منزله بلوکه شدن همان میزان پول دانست و تصریح کرد: این در حالی است که بانک ها ملزم به قراردادن سپرده های قانونی نزد بانک مرکزی تا 17 درصد هستند.

وی با بیان این که میزان تقاضای منابع نسبت به وضعیت عرضه بسیار بالا است، نسبت آن را 4به یک دانست و اظهارداشت: چگونه منابع نظام بانکی می تواند پاسخ این همه نیاز مازاد را بدهد و این امر قطعا چالش‌هایی را برای نظام بانکی کشور ایجاد می کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا