.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 99
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448475
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 7:49 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

تحریم های مصوب سازمان ملل متحد
از سال 2006 ببعد شورای امنیت سازمان ملل متحد این تحریم ها را تصویب کرده است:
قطعنامه 1737 (23دسامبر 2006) که ضمن وضع تحریم هائی اقتصادی و تجاری علیه 10 نهاد مرتبط با برنامه های اتمی و موشکی تهران، دارائی های این 10 نهاد و 12 مقام سرشناس  را بلوکه می کند.
قطعنامه 1747 (24 مارس 2007)  که ضمن بلوکه کردن دارائی های 13 نهاد دیگر  مرتبط با  برنامه های اتمی و یا مرتبط با سپاه پاسدران انقلاب، خرید های تسلیحاتی ایران و پرداخت وام به ایران را با تحریم ها و محدودیت هائی مشخص روبرو می کند.
قطعنامه 1803 (3 مارس 2008) کهنهادها و افراد بیشتری را در معرض بلوکه ساختن  دارائی عا  و ممنوعیت های مسافرتی  قرار می دهد. این قطعنامه در عین حال صدور اقلام دارای موارد استفاده مضاعف (نظامی وغیر نظامی) را به ایران ممنوع می کند.
قطعنامه 1920 (9 ژوئن 2010) که ضمن  ایجاد محدودیت هائی بیشتر در مورد سرمایه گذاری هائی مشخص در ایران و ممنوعیت فروش انواع مشخصی از تسلیحات (تانک ها، هواپیماها و هلی کوپترهای جنگی)،اسامی جدیدی را به فهرست تحریم شدگان افزوده است.
    
تحریم های مصوب آمریکا
نخستین تحریم هائی که واشنگتن در سال های دهه 1980 علیه تهران وضع کرد شرکت های بازرگانی و بازرگانان آمریکائی رااز تجارت با ایران، بدون کسب مجوز از وزارت خرانه داری، منع می کند.
در سال 2008 آمریکا محدودیت های مالی بیشتری را وضع کرد که بانک های آمریکائی را از عمل کردن به عنوان واسطه ای برای نقل و انتقال های مالی با ایران منع می کند.
در ژوئیه 2010 قانونی وضع شد که فروش بنزین به ایران شدیدا نیازمند به این فرآورده نفتی پالایش شده را هدف می گیرد و شرکت های خارجی  سرمایه گذار در  صنایع نفت ایران را  مشمول جریمه می کند.
در نوامبر 2011 واشنگتن تحریم های علیه حمایت کنندگان از پروژه های صنعت نفت ایران را شدید تر کرد.
در دسامبر 2011 واشنگتن تحریم هائی را وضع کرد که دارائی موسسسات مالی خارجی طرف  معامله با بانک مرکزی ایران و درگیر در بخش صنایع نفت را مشمول بلوکه شدن می سازد.                   

تحریم های مصوب اتحادیه اروپا    
اتحادیه اروپا در مجموع و بطور کلی حامی تحریم های مصوب  و به اجرا گذاشته شده توسط سازمان ملل متحد از سال  2006 ببعد بوده است.  
اتحادیه اروپا در 26 ژوئیه 2010 علاوه بر تحریم های مصوب  سازمان ملل متحد، کمک های فنی به صنایع نفت ایران و یا انتقال تکنولوژی های نفتی  به این  صنایع را  منع کرد و ضمن  محدود ساختن فعالیت های بعضی از  بانک های ایرانی، اسامی مقامات ایرانی بیشتری را  به  فهرست  افرادی افزود که سازمان ملل متحد آنان را مشمول منع  مسافرت می شناسد. سپاه پاسداران انقلاب در کانون توجه این تصمیمات است.  
در ماه های مه و دسامبر 2011،  دارائی های 243  نهاد  و حدود 40 فرد دیگر بلوکه شد،  و ممنوعیت های مسافرتی نیز در مورد آنان برقرار گشت.
در 19 ژانویه 2012 اتحادیه اروپا در مورد منع اغلب نقل و انتقال های مالی  با  بانک مرکزی ایران به توافقی کلی رسید.
در 23 ژانویه 2012 اتحادیه اروپا در مورد منع واردات نفت از ایران  و خروج مرحله  به مرحله از قراردادهای موجود تا ماه ژوئیه به توافق رسید.
در چارچوب این توافق واردات  مواد  شیمیائی نیز  همراه با  فروش طلا و دیگر فلزات گرانبها و نیز الماس به ایران منع شده است.
اتحادیه اروپا براساس این توافق می تواند دارائی های بانک مرکزی  ایران را بلوکه کند، ضمن آنکه  سعی خواهد کرد مانعی بر  سر راه تجارت های  مشروع و  قانونی  ایجاد نشود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا