.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 159
  • بازدید دیروز : 166
  • کل بازدید : 1460429
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/3/1    ساعت : 10:34 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 91/3/25 ساعت 6:44 ع نویسنده : ایمان احمدی

در ادامه گفت وگوهای سیاسی-انتخاباتی فعالان جریان ...با رسانه های اصلاح طلب، بهمن شریف‌زاده، از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، هم به گفت وگو با روزنامه شرق نشست و همزمان با تبرئه مشایی از تمام اتهاماتش، منتقدان این جریان را با انواع تهمت و توهین، محکوم کرد.

وی در این گفت وگو خود را "برادر فکری" مشایی توصیف کرده و گفته است: قلب مشایی محل جوشش معارف است. صبوری، متانت و مهرورزی‌اش را کرامت می‌دانم ... اندیشه جناب مشایی اندیشه جهانی شدن است. از طرفی تفکر آقای احمدی‌نژاد مجاری اقتصادی را خیلی تغییر داد. این یکی از علل اهمیت این تفکر است. شما بدانید حمله‌ها به آقای مشایی الزاما حمله به آقای مشایی نیست.

شریف زاده با بیان اینکه من "جلب" مشایی شدم، در روایتی جالب عنوان کرد:  بنده از آغاز چه چیزهایی را مشاهده کردم که نسبت به ایشان جلب شدم و گرایش پیدا کردم به دفاع و حمایت از افکار و اندیشه‌های ایشان. من در همان پنج، شش جلسه‌ای که یک سال و نیم پیش با هم داشتیم احساس نوعی عمق و دقت در آقای مشایی کردم. وقتی که ایشان مطالبش را عرضه ‌کرد پی ‌بردم که دریافت‌های عمیقی از دین دارد ... وقتی مطالب‌شان را ‌شنیدم، فهمیدم بسیار عمیق، دقیق و ظریف است. برخی از این ظرافت‌ها را وقتی از آقای مشایی ‌شنیدم متحیر ‌شدم چون بعید می‌دانستم کسی به این ظرافت‌ها توجه داشته باشد. من در فلسفه و عرفان کار جدی کردم و بیشتر ظرافت‌های مطالب آقای مشایی را از سنخ ظرافت‌های عرفانی ‌دیدم.

این برادر فکری مشایی همچنین درباره اتهام فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور، ادعا کرد: وقتی اختلاس مطرح شد برخی از مسوولان کوشیدند انگشت اتهام را به سمت دولت بگیرند ولی بعد گفتند دولت نقشی نداشته. اگر به خاطر داشته باشید یکی از روزنامه‌ها تصویر یک امضا را در صفحه اولش انداخت و گفت این امضا، امضای آقای مشایی است که پای برگه اختلاس وجود داشته؛ یعنی مثلا مدرک پیدا کرده بودند. اما قوه‌قضاییه تا به حال هیچ اتهامی را متوجه دولت آن هم نزدیکان ریاست محترم جمهوری نکرده.

آنچه عرفا می گویند، حرف مشایی است!

وی اتهام "نگاه اومانیستی مشایی" را رد و در سخنانی جالب اضافه کرده است: آنچه که جناب مشایی و آقای احمدی‌نژاد در مورد انسان بیان کردند منطبق است با مبانی عرفانی و فلسفی ما؛ آنچه عرفا می‌گویند همین است. من هم در مقاله‌هایم در دفاع از این تفکر مدارکم را نشان دادم؛ از کلمات ابن‌عربی گرفته تا کلمات امام خمینی. همه به انسان این‌گونه نگاه کردند که جناب مشایی نگاه می‌کند.

مشایی معجزه امام خمینی است!

این یار مشایی همچنین گفته است: آنچه جناب مشایی و احمدی‌نژاد می‌گویند همان مبانی عرفانی ما است. شاید این ادعا را تازه بشنوید؛ اینها معجزات امام رضوان‌الله در این قشر سنی است. مثل مشایی و احمدی‌نژاد تک نبودند؛ حاج همت‌ها و آوینی‌ها اگر افکارشان امروز مطرح می‌شد به انحراف متهم می‌شدند؛ اینها معجزات امام است.

شریف زاده با اتهام پراکنی علیه منتقدان تفکر مشایی، عنوان کرده است: کدام‌یک از مخالفان جناب مشایی با عرفان آشنایی دارند؟ کدام‌شان فلسفه می‌دانند؟

تفکر مشایی یعنی تفکر امام، علامه طباطبایی و سیدعلی قاضی

ادعاهای عجیب این شیفته مشایی به جایی رسیده که گفته است، کسانی که الان تفکر مشایی و احمدی‌نژاد را زیر سوال می‌برند، در واقع تفکر امام راحل، مرحوم شاه‌آبادی، علامه طباطبایی، سیدعلی قاضی، ملاحسین‌قلی همدانی را زیر سوال می‌برند.

شریف زاده همچنین مدعی شده است: معتقدم برخی از آنها که خود را اصولگرا می‌دانند و با این نگاه آقای مشایی به انسان مخالفت می‌کنند نگاه‌شان متحجرانه، تفریطی و قرون وسطایی است. برخی دیگر که زیاد مخالفت نمی‌کنند ولی موافق این نگاه هم نیستند و احیانا ممکن است آقای مشایی را جزو اصولگرایان بدانند نگاه غربی دارند.

اسلامگرایی دیگر قابل عرضه نیست

ادعاهای توهین آمیز وی در ادامه حتی به اسلام هم رسیده و عنوان کرده است: در همه مقولات دینی اگر بخواهد الزام باشد فرار و گریز از دین ایجاد می‌شود. آقای مشایی و احمدی‌نژاد می‌گویند دین باید جهانی شود. می‌گویند اسلامگرایی دیگر قابل عرضه نیست. اسلامگرایی؛ یعنی کار طالبان چون آنها اسلامگرا معرفی شدند. کار طالبان در جهان قابل عرضه نیست، این رویکرد موجب انزوای اسلام می‌شود.

اوج گیری و شتاب جریان انحرافی از چهار ماه دیگر

وی با ادعای اینکه تفکرات مشایی اصلا "پلورالیسم" نیست، افزوده است: مسیحیت حق است، یهود هم حق است. اصلا بحث تکثر نیست. جناب مشایی می‌گوید حقیقت که یکی بیشتر نیست. آقای مشایی می‌گوید حالا شما می‌گویید مسلمان هستم و می‌خواهید اسلام را اشاعه دهید پس برو دنبال اسلام واقعی که همان فطرت است و آن را بیان کن. خودشان به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. خود ایشان در یک جلسه‌ای بدون نام بردن از اسلام همه این حرف‌ها را زده.

این مدافع مشایی با اذعان به اینکه  تعداد همفکران آقای احمدی‌نژاد و مشایی زیاد نیستند، در پایان از اوج گیری و شتاب جریان متبوعش از چهار ماه دیگر خبر داد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا