.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 194
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448570
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 11:38 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/12/18 ساعت 7:27 ص نویسنده : ایمان احمدی

«تمام جنگ های پس از جنگ 1973 برای اسرائیل مصیبت بار بودند. اسرائیل مدتی طولانی است که نه توسط قهرمان ها بلکه توسط سیاستمداران بزدل اداره می شود».
این تحلیل را روزنامه هاآرتص منتشر کرد. گیدئون لوی نویسنده مشهور صهیونیست با تاکید بر اینکه هزاران اسرائیلی در صورت وقوع جنگ خواهند مرد، نوشت: ما از فرود موشک ها در صورت وقوع جنگ مطمئن هستیم و باید با تمام سلول هایمان بترسیم. تمام جنگ هایی که از سال 1973 به بعد [ از اشغال لبنان در سال 1982] تا به امروز راه انداختیم، اشتباه بود. اسرائیل آغازگر همه آن جنگ های قابل اجتناب بود. جنگ هایی که هیچ کدام فایده ای نداشت اما تماماً برای ما مصیبت بار بود. از همه احمقانه تر، جنگ دوم لبنان در سال 2006 بود که مصیبت بارترین بود. اسرائیل در هر دو جنگ لبنان و غزه، بیش از آنچه به دست آورد، از دست داد. اما تازه این دو جنگ فقط پیش پرده هایی بود از آنچه ممکن است در صورت جنگ با ایران برای ما اتفاق بیفتد.
وی افزود: جنگ با ایران قابلیت آن را دارد که به هیولای جنگ هایی که تاکنون داشته ایم، تبدیل شود.
تحلیل گر هاآرتص تصریح کرد: اسرائیل هرگز برای یک مدت طولانی توسط بزدلان هدایت نشده بود. رهبران پیشین همواره محتاطانه و عاقلانه گام برمی داشتند. از گذشته تا به امروز اسرائیل توسط قهرمانان اداره می شد نه کسانی که کشور را از خطری به خطر دیگر می اندازند. ماجراجویانی بی هدف، کسانی که باید امروز با صدای بلند به آنها بگوییم که ما ترسیده ایم!




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا