.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 128
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1449589
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 5:17 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/12/16 ساعت 5:35 ع نویسنده : ایمان احمدی

در حالی که ناظران بین‌المللی و تصاویر دوربین‌های تعبیه شده در حوزه‌های اخذ رای صحت انتخابات روسیه را تایید می‌کند، برخی معترضان روسی با ادعای "تقلب" در شهر‌های مسکو و سن‌پطرزبورگ تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز گذشته با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، "ولادمیر پوتین" را با کسب 63.82 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور معرفی کرد.
 
همانطور که انتظار می‌رفت مهمترین رقیب پوتین یعنی "گنادی ژیاگانوف" رهبر حزب کمونیست هم نتوانست چالشی جدی برای وی محسوب شود و با کسب 17.1 درصد آرا در رده دوم قرار گرفت.
 
پوتین پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات در جمع هزاران هوادار خود در میدان مانژانیا در مرکز مسکو حاضر شد و با اعلام اینکه نبردی آزاد و عادلانه را برده است، انتخابات را شفاف‌ترین انتخابات تاریخ روسیه دانست.
 
این در حالی است که برخی معترضان روسی، با ادعای تقلب و در اعتراض به پیروزی پوتین در شهر‌های مسکو و سن‌پطرزبورگ تظاهرات کرده که 200 نفر در جریان این تظاهرات دستگیر شدند.
 
 
 
*رسانه‌های غربی در تلاش برای القای تقلب و دعوت مخالفان برای نماش خیابانی
 
 
 
آنچه در این راستا قابل توجه است نحوه واکنش کشور‌های غربی و رسانه‌های وابسته به آنها به نتایج انتخابات روسیه است.
 
کشور‌های غربی از چند ماه گذشته تلاش کردند با استفاده از شبکه‌ها و رسانه‌های خبری که ابزار قدرت نرم آن‌ها محسوب شده، فضای تقلب توسط پوتین و حزب وی را بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 حاکم کنند.
 
تبلیغات گسترده رسانه‌ های غرب با پوشش خبری و پخش تصاویر از اعتراضات مخالفان پس از انتخابات پارلمانی روسیه که با پیروزی حزب پوتین یعنی "روسیه متحد" در مجلس دوما همراه بود، گرفته تا گزارش‌ وقوع تقلب‌های گسترده در جریان انتخابات روز گذشته، با هدف تحقق ناآرامی‌ها و درگیری‌های خیابانی در این کشور صورت گرفت.
 
شدت تبلیغات علیه صحت انتخابات به حدی بود که برخی رسانه‌های غربی پس از اعلام نتایج، گزارش‌های خبری را با عنوان "تقلب‌ گسترده" و "انتخابات مخدوش" منتشر کرده و اعلام کردند مخالفان قصد برگزاری تجمع و تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر‌های مختلف را دارند.
 
 
 
*عدم تبریک پیروزی پوتین از سوی سران آمریکا و انگلیس
 
 
 
در همین راستا، واکنش سران کشور‌های غربی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پوتین متفاوت بود.
 
در حالی که "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، پیروزی پوتین را شخصا به وی تبریک گفته اما سران آمریکا و انگلیس تنها به بیان تبریک به مردم روسیه بسنده کرده و پیروزی پوتین به عنوان رئیس جمهور جدید را تبریک نگفتند.
 
مقامات آمریکا همچنین از روسیه خواستند تا در زمینه گزارش‌های تخلف و تقلبی که از حوزه‌های رای‌گیری منتشر شده، تحقیقات شفاف و معتبری را انجام دهند.
 
دولت روسیه برای رفع این اتهامات که نسبت به وقوع آنها پیش از برگزاری انتخابات احتمال داده بود و برای اینکه اذهان عمومی را روشن ساخته و به نوعی از هر گونه بهانه گیری غربی جلوگیری کند، در تمامی حوزه های رای گیری، دوربین مخفی کار گذاشت و پلیس نیز به صورت لحظه به لحظه این دوربینها را چک کرد.
 
این درحالی است که علی رغم تمامی این پیشگیریها و مواظبتهای دولت روسیه باز هم برخی رسانه های آمریکا و اروپایی مانند یورونیوز و سی ان ان بر احتمال تقلب در انتخابات روسیه به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشاره داشته اند.
 
عملکرد رسانه‌های غربی برای القای وقوع تقلب گسترده در انتخابات و دعوت معارضان برای نمایش قدرت در خیابان‌های شهرهای بزرگ مانند مسکو و سن‌پطرزبورگ بی‌شباهت به حوادث و اتفاقات سال 88 ایران نیست. جایی که رسانه‌های غربی نظیر بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان با القای رمز تقلب سعی کردند تا سلامت انتخابات مردمی را به چالش بکشند.



مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا