.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 152
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459906
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 9:17 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 90/12/15 ساعت 7:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر موضع ثابت و محکم مجلس نهم درباره موضوع هسته ای خاطرنشان کرد: ما تحریم‌ها را با واقع بینی بررسی می کنیم و دور می زنیم.

العالم، احمد توکلی شامگاه یکشنبه درخصوص فشارهای غرب برای وادار کردن ایران به عقب نشینی گفت: مردم از موضع دولت در برابر غرب حمایت می کنند، هر چند سختی‌ها به این مردم وارد می شود ولی این امر این نشان می دهد که غرب باید با مساله ایران واقع بینانه برخورد کند.

وی افزود: اوباما تاکنون بارها اعلام کرده است که داریم نتیجه می گیریم ولی همین انتخابات ایران برخلاف نتیجه دلخواه اوباما بود.

تحریم ها را دور می زنیم

توکلی خاطرنشان کرد: ما تحریم‌ها را با واقع بینی بررسی می کنیم و دور می زنیم؛ و سعی می کنیم که تاثیر تحریم ها در زندگی مردم را کاهش دهیم، البته در این راه انتقاداتی به دولت وارد است ولی سرجمع ما می دانیم که چگونه از خود رفع مشکل کنیم، و به مقاومت‌ ادامه دهیم.

توکلی با بیان اینکه ایران در سیاست خارجی دیالوگ و مذاکرات را دنبال می کند، تأکید کرد: با این رفتار به غرب می فهمانیم که با زبان زور با ما حرف نزند، زیرا تاریخ نشان داده است که غرب در برابر مقاومت ما جواب نمی گیرد.

توکلی درباره تهدیدهای اسرائیل و آمریکا گفت: ما ضرب المثلی داریم که می گوید، سگی که می خواهد آدم را گاز بگیرد زیاد پارس نمی کند.

موضع مجلس درباره مسأله هسته‌ای تغییر نمی‌کند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دربار موضع مجلس آینده درقبال مساله هسته‌ای ایران و مسائل منطقه ای گفت: مجلس درباره مساله هسته‌ای تغییر موضع نخواهد داد و از دولت حمایت می کند تا این حق از ملت ایران سلب نشود؛ غرب باید ایران هسته ای را بپذیرد، و مجلس نهم در این موضوع محکم خواهد ایستاد.

چالشهای پیش‌روی مجلس نهم

توکلی در خصوص مهمترین چالشهای پیش‌روی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم گفت: استقبال بسیار ویژه مردم از انتخابات، بسیاری از معادلات داخلی و خارجی را به نفع جمهوری اسلامی تحت تاثیر قرار داد.

وی چالش‌های پیش روی مجلس نهم را به دو بخش، یعنی نحوه شکل گیری مجلس، و موضوعات مطروحه در مجلس تقسیم کرد و گفت: هنوز نمی دانیم که چه گروه ها و گرایش هایی در مجلس شکل می گیرند، و کدام یک از آنها فائق می شوند.

گرایشهای موجود در مجلس نهم

توکلی افزود: به نظر می رسد که سه گرایش شکل بگیرد، یکی گرایش نزدیک تر به آقای احمدی نژاد است و موضع انتقادی جدی به آقای احمدی نژاد ندارد، که جبهه پایداری این گرایش را شکل می دهد؛ گرایش دیگر هم گرایش ما است که اصولگرایان تحول خواه و منتقد به دولت است، و از عدالت خواهی و مبارزه با فساد و آزادیها به شدت دفاع می کنند؛ و گرایش سوم دسته سنتی‌ها است که این دو ائتلاف جبهه متحد را تشکیل می دهند.

3 گزینه احتمالی ریاست مجلس

توکلی پیش بینی کرد که ریاست مجلس با توجه به یارگیری این سه گرایش بین آقای حداد و آقای لاریجانی جابجا شود.

توکلی تأکید کرد: شاید جبهه پایداری بی میل نباشد که آقای تهرانی را بدون اینکه سابقه ای داشته باشد ، مطرح کند. هر کدام از این سه نفر رییس مجلس شود، مجلس به نحو خاصی سیر خواهد کرد.

اشتراک مجلسی‌ها در سیاست خارجی

رییس مرکز پژوهشهای مجلس اظهار داشت: این سه گرایش در سیاست خارجی تقریبا شبیه هم هستند، و برابر فشار غرب ایستادگی شان خوب است، البته اختلافاتی با یکدیگر در روش های تاکتیکی برخورد با غرب دارند.

توکلی ادامه داد: البته آنها از نظر مسائل داخلی تفاوتهای قابل توجهی خواهند داشت، و موضوعات مجلس نیز با توجه به اینکه کدام یک از این سه گرایش حاکم باشند ، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

انتخابات ایران از سالمترین و شفافترین انتخابات جهان است

توکلی تأکید کرد: انتخابات ایران یکی از سالم ترین و شفاف ترین انتخابات جهان است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی در انتخابات نشان داد که مردم وظیفه حمایت از جمهوری اسلامی را به بهترین نحو انجام دادند، و مستحق بهترین خدمات هستند، و ارائه بهترین خدمات مستلزم همکاری قوای سه گانه و اجتناب این قوا از تقابل با یکدیگر است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا