.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 144
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459898
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 8:12 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/12/11 ساعت 12:6 ع نویسنده : ایمان احمدی

بعد از قائم مقامی تیپ امام حسن مجتبی(ع) فرماندهی ناو تیپ کوثر به ایشان واگذار گردیداما زمانی این ناوگروه در لشکر 7 ولی عصر(عج) ادغام شد،او به سمت جانشین فرماندهی لشکر برگزیده شد و با همین مسئولیت در فاو و شلمچه خوش درخشید

حبیب الله شمایلی زیر سقف آسمان بهبهان در سال 1333 متولد شد.تحصیل را در دبستان امیرکبیر آغاز کرد و در دبیرستان 25 شهریور ،در سال 1354 موفق به دریافت دیپلم تجربی گردید.
حبیب ، خدمت نظام وظیفه را در دو شهر کرمان و سرپل ذهاب به انجام رسانید و بعد از آن مدتی را در شرکت فلور کار کرد و سپس در سال 1356 به استخدام بانک مرکزی در آمد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، ابتدا به فعالیت در کمیته های انقلاب اسلامی پرداخت و هنگامی جنگ با بعثیان کافر آغاز شد،در روزهای نخستین دفاع مقدس،راهی جبهه شد.آقا حبیب به مدت 6ماه در کنار لباس ارتشی به عنوان نیروی احتیاط رزمید و بعد از آن به جمع پاسداران انقلاب پیوست و در جبهه شوش مسئول چند قبضه خمپاره انداز شد.او در کنار دوست دیرینه اش سردار سرلشکر شهید دکتر مجید بقایی و دیگر جنگاوران به حفاظت از شهر شوش همت گمارده و برای آقا مجید یاری وفا پیشه و بازویی نیرومند شد.

در فتح المبین و بیت المقدس (آزاد سازی خرمشهر) فرمانده یکی از محورهای عملیاتی بود و در رمضان،معاون فرماندهی تیپ 17 علی بن ابی طالب(ع) قم و بعد از آن فرماندهی ستاد تیپ را بر عهده داشت.سپس مدتی را در تیپ 15 آبی خاکی امام حسن مجتبی(ع) به عنوان فرماندهی طرح و عملیات و قائم مقام حضور داشت. بعد از قائم مقامی تیپ امام حسن مجتبی(ع) فرماندهی ناو تیپ کوثر به ایشان واگذار گردیداما زمانی این ناوگروه در لشکر 7 ولی عصر(عج) ادغام شد،او به سمت جانشین فرماندهی لشکر برگزیده شد و با همین مسئولیت در فاو و شلمچه خوش درخشید.

سردار حبیب الله شمایلی که در عملیات فتح المبین،بیت المقدس،والفجر مقدماتی و کربلای چهار مجروح شده بود، سرانجام در کسوت قائم مقام فرماندهی لشکر 7 ولی عصر(عج) در عملیات کربلای پنج و در تاریخ 7 اسفند 1365 بر اثر اصابت گلوله توپ یا خمپاره دشمن به سنگرش جاودانه شد.پیکر پاک او در کنار مزار برادر شهیدش حمید ، در گلزار شهدای بهبهان به خاک سپرده شد




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا