.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 151
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459905
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 9:2 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/12/10 ساعت 2:22 ع نویسنده : ایمان احمدی

این روزها شور و هیجان انتخابات گرچه از چند هفته پیش اوج گرفته و تحریم، تهدید و توطئه های دشمن و شرایط کشور، منطقه و جهان لزوم انتخاباتی پرشکوه را ده ها برابر کرده است اما سکوت تلخ آقای هاشمی همچنان ادامه دارد.

شرکت در انتخابات از مهمترین عبادات است... به آنهایی که شاید در انتخابات حضور نمی یابند می گویم این یک اشتباه مهم وخودزنی است... هیچ کس نباید از حق انتخاب خود صرفنظر کند ... افراد منتقد و گله مند و آن عده که در کنار صندوق های اخذ رای حضور نمی یابند و رای نمی دهند، اشتباه می کنند و در حقیقت از احقاق حق خود دور می شوند و قطعا ضرر می کنند... تحریم کنندگان انتخابات هیچ گاه از تحریم سود نبرده اند، اگر کسی حرفی هم دارد باید بیاید درانتخابات حرفش را بزند."

این جملات بخشی از تاکیدات سفت و سخت آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه 24 اسفند 1386 است؛ یعنی ظهر روز انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی.



او که پیشتر چندین بار از اهمیت حضور در انتخابات مجلس سخن گفته بود، در خطبه های این روز هم  بارها مردم و حتی اپوزیسیون را به شرکت در انتخابات فراخواند و رای ندادن را حتی به "خودزنی" تشبیه کرد.

این روزها شور و هیجان انتخابات گرچه از چند هفته پیش اوج گرفته و تحریم، تهدید و توطئه های دشمن و شرایط کشور، منطقه و جهان لزوم انتخاباتی پرشکوه را ده ها برابر کرده است اما سکوت تلخ آقای هاشمی همچنان ادامه دارد.
 
ارتباط نزدیک هاشمی با اپوزیسیون داخلی و کاندیدا نشدن احزاب و افراد نزدیک به وی در انتخابات مجلس که می توانست فضای رقابت ها را داغ تر کند، موجب ایجاد یک نظر منفی جدید درباره او شده است.

داریـوش قنبری نماینده اصلاح طلب دوره هشتم مجلس شورای اسلامی امروز به روزنامه شرق گفته است: خاتمی رسانه نداشت وگرنه مردم را به شرکت درانتخابات دعوت می‌کرد!
بر این اساس شاید آقای هاشمی هم آنچنان که محسن هاشمی گفت، "در حال تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات" باشد و مانند آقای خاتمی به رسانه ها دسترسی نداشته باشد تا رسما با مردم سخن بگوید!

نظرسنجی های مراکز مختلف حاکی از حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه است و به نظر می رسد سخنان چهره هایی چون آقای هاشمی تاثیری چندانی در عظمت این حضور ندارد اما عملکرد خواص در چنین برهه هایی صحنه آزمایش آنهاست و چشم های تیزبین مردم هم این صحنه ها را به خوبی رصد می کند.

گفتنی است، عملکرد جنجالی آقای هاشمی بویژه در ایام فتنه 88 او را در معرض انتقادات تند و تیز فعالان سیاسی و افکار عمومی قرار داد اما همه این انتقادات را رد و ادعا کرده است که در خط امام راحل و جمهوری اسلامی حرکت کرده است؛ ادعایی که منتقدان بسیاری دارد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا