.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 119
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459873
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 5:54 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

گردانگروه‌های مسلح تکفیری و عناصر موسوم به ارتش آزادی سوریه که از سوی دولت ترکیه حمایت شده و  با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان و قطر ارتباط مستقیم دارند، گردان‌هایی به نام گردان‌های «یزید بن معاویه» را برای تهییج و ساماندهی جریان‌های تکفیری مرتبط با خود تشکیل داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که گردان‌های دیگری موسوم به گردان‌های «عمر بن سعد» و «ولید بن عتبه» نیز از سوی این دستگاه‌های امنیتی و در ذیل جریان موسوم به ارتش آزادی سوریه تشکیل شده است.

«ولید بن عتبه» از جمله شخصیت‌های مطرح صدر اسلام است که در مذمت وی آیه‌ای نازل شده است و همه مفسران نیز درباره این آیه که در خصوص ولید بن عتبه است، اتفاق نظر دارند.

تهییج جریان‌های تکفیری ضد شیعی برای ورود نظامی در سوریه با تاکید بر تعصبات فرقه‌ای در حالی از سوی دستگا‌ه‌های عربستان سعودی و قطر پیگیری می‌شود که برخی اخبار از تزریق صدها میلیون دلار از سوی عربستان برای تاسیس شبکه‌های مروج اختلاف مذهبی حکایت دارد، چنان‌که سازمان اطلاعات عربستان فقط در ماه آوریل گذشته پانزده شبکه جدید ماهواره ای افتتاح کرده است تا به 55 شبکه دیگر طائفه ای تکفیری اضافه شود که تفکر وهابیت را ترویج و برای فتنه افکنی طائفه‌ای تلاش می‌کنند.

تاکید بر اختلافات فرقه‌ای و ترویج شیعه‌ستیزی و ایران ستیزی که در سال‌های اخیر به عنوان استراتژی اصلی جریان غربی ـ اسرائیلی در منطقه خاورمیانه در حال پیگیری است، به دنبال این هدف است تا خطر اصلی را در خاورمیانه به‎جای اسرائیل، ایران و جریان سیاسی شیعه در منطقه معرفی کند که این سیاست اسرائیلی در ماه‌های اخیر به‌شدت از سوی عربستان و قطر نیز در حال پیگیری و تبلیغ است.

این در حالی است که پیش از این رجانیوز در خبری به نقل از منابع اردنی اعلام کرد که دولت قطر در راستای همکاری بیشتر با اسرائیل، یک محموله 50 تنی سلاح و مهمات را از شرکت اسرائیلی رافائل خریداری کرده و در حال تلاش برای ارسال این مهمات اسرائیلی به جریان‌های تکفیری سوریه برای ایجاد ناامنی در این کشور است.

در عین حال، شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از دیپلمات‌هایی که خواستند نام‌شان فاش نشود، بدون نام بردن از کشورهای خاصی، تنها به ذکر این مطلب اکتفا کردند که برخی از کشورهای عربی به اپوزیسیون سوریه خدمات تسلیحاتی ارائه می‌دهند. روز پنج‌شنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در لندن تأکید کرد که اپوزیسیون سوریه برای مقابله با حکومت بشار اسد منابعی را خواهد یافت که خواهان ارائه خدمات تسلیحاتی به مخالفان باشند.

 

 




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا