.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 173
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445468
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 9:51 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 90/11/30 ساعت 3:27 ع نویسنده : ایمان احمدی

عربستانساعاتی پس از اعلام خبر "افتتاح چند دستاورد بزرگ هسته ای ظرف چند روز آینده" از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، یک مقام سعودی گفت: عربستان مصمم است در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، به این جنگ افزار مسلح شود.

هفته نامه "تایمز" به نقل از یک مقام سعودی نوشت که عربستان، اوضاعی را که ایران در آن به عنوان یک قدرت هسته ای مطرح باشد نخواهد پذیرفت و عربستان مصمم است که در صورت برخورداری ایران از سلاح هسته ای، خود نیز این سلاح را به دست بیاورد.

این نشریه به نقل از منابع خود در ریاض پایتخت عربستان سعودی مدعی شد که در صورت دستیابی ایران به توان هسته ای بالا پتانسیل منطقه در زمینه توسعه سلاح های هسته ای تغییر خواهد کرد.


این مقام سعودی گفته است: از منظر سیاسی نیز این پذیرفتنی نیست که ایران توانمندی هسته ای داشته باشد و عربستان به این توانمندی دسترسی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، فروشنده احتمالی این فن آوری به عربستان، پاکستان خواهد بود، بویژه اینکه سعودی ها بیشترین کسانی هستند که هزینه برنامه های هسته ای پاکستان را تحمل کرده اند و در عرصه دیپلماتیک کمک های زیادی به اسلام آباد در این زمینه داده اند.
 
این منبع می افزاید: عربستان در اولین روزی که ایران آزمایش هسته ای خود را انجام دهد، با پاکستان توافقی را به امضا خواهد رساند و در عرض چند هفته کلاهک های هسته ای را دریافت خواهد کرد.

در صورت صحت این گزارش باید گفت که مقامات سعودی توجه به دو موضوع را فراموش کرده اند، اول اینکه ایران بارها اعلام کرده که نیازی به تولید بمب هسته ای ندارد و فعالیت های هسته ای این کشور مسالمت آمیز و کاملا شفاف است و به همین علت هرگز اقدام به آزمایش چنین بمب هایی نخواهد کرد، دومین نکته این است که ایران با تلاش و توانمندی های بومی و داخلی خود فن آوری هسته ای را به دست آورده و ریاض با واردات هسته ای هرگز نمی تواند با دانشمندان جوان ایرانی که در سایه تحریم ها به این پیشرفت دست یافته اند، مقابله کند.



مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا