.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 305
  • بازدید دیروز : 166
  • کل بازدید : 1460575
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/3/1    ساعت : 7:1 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/10/21 ساعت 7:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

چند روز پیش درحالی که آخرین مرحله رزمایش دریایی ایران و تمرین انسداد تنگه هرمز درحال برگزاری بود، روزنامه USA TODAY نوشت «ایران متخصص جنگ های نامتقارن و استاد جنگ فرسایشی است». یک معنای نامتقارن بودن قدرت نمایی ایران، محاسبه ناپذیری آن است. یعنی به شهادت تاریخ و تجربه 33 ساله، تک ها و پاتک های ایران به مرور زمان پیش بینی ناپذیرتر شده و از مدار رادار سرویس های اطلاعاتی غرب یا قاب ماشین حساب آنان بیرون زده است. «محاسبه»، رکن قدرت امپراتوری 300 ساله غرب است اما در روزگار معاصر، با وجود هر چه دیجیتالی و دقیق تر شدن این دستگاه محاسبات سیاسی- اطلاعاتی، مواجهه با چالش های قدرتمند موجود رو به پریشانی گذاشته است. تحولات شتابان و یکسره مصیبت بار سال 2011 برای غرب، ویترینی تمام عیار از این پریشانی و تحلیل قدرت آمریکاست.

اما چرا صحنه به شکلی فزاینده، برای آمریکا و غرب نامتقارن تر، گنگ تر، نامفهوم تر و فرساینده تر می شود؟ چگونه باید از این معما رازگشایی کرد که نهایت اشراف اطلاعاتی و محاسباتی غرب با شدت ناکامی ها و غافلگیری ها و بدبیاری ها همراه شده است؟ چرا مشت های سنگینی که از سوی جبهه استکبار حواله می شود و شلیک هایی که با نهایت دقت در محاسبه و پرتاب انجام می گیرد، یا از محیط های غیرهدف سر در می آورد و یا مانند بومرنگ به سوی خود آنان برمی گردد و تلفات تازه ای می گیرد؟ از سرنوشت آتشفشانی «جزیره ثبات» محمدرضا پهلوی و حسنی مبارک بگیرید تا جنگ های تحمیلی به ملت های ایران و لبنان و فلسطین و عراق، و از چالش هسته ای با جمهوری اسلامی تا تدارک فتنه سبز و منتهی شدن این کودتای مخملی چند لایه به رزمایش بزرگی به استعداد جنبش تاریخ ساز 9 دی .1388 پرسش این است که چرا جبهه استکبار این قدر بد بازی می کند و از همان گارد تهاجم، خاک می شود و در همان فیگور تهاجم، ضربه جانانه ای چون شکار پهپاد جاسوسی فوق مدرن آر کیو 170 را از ایران دریافت می کند تا واشنگتن تایمز بنویسد «تهدید قدرت جنگ الکترونیک ایران به مراتب خطرناک تر از تولید سلاح هسته ای است».
این «عدم تقارن» حملات دو جبهه که نهایتا راه به فرسایش روحیه جبهه استکبار برده، پیش از هر چیز ریشه در ساختار «ماشین محاسبه» طرفین دارد. نقشه عداوتی که در اردوگاه دشمن(ماتریالیست ها) چیده می شود ظاهرا به لحاظ محاسبات مادی هیچ کم ندارد. 2+2=4! دشمن هر چند تصور می کند در این مهندسی مکر، فعال و طراح است، اما درواقع خود در یک نقشه مهندسی شده بزرگ تر و نامرئی عمل می کند. اینجا صیاد درواقع صید است، هر چند که تصور می کند کمین کرده و دام چیده است. آمریکا و پنتاگون و سازمان سیا و مجموعه 16 دستگاه اطلاعاتی آن + وزارت دفاع انگلستان و سرویس ام آی6+ سرویس جاسوسی موساد، ظاهرا در حمله به عراق و گلاویزی با نوکر مفلوکی چون صدام- که نقش ترمز را در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد- فعال و طراح مایشاء بودند اما خروجی این تدبیر بزرگ، چیزی جز سقوط آمریکا و اسرائیل به وضعیت فلاکت بار و برآوردناپذیر سال 2011 نبود. اما نه، هیچ استدلالی جای حجت الهی در قرآن حکیم را نمی گیرد. «ام یریدون کیداً فالذین کفروا هم المکیدون. آیا می خواهند کید بورزند؟ پس آنها که کفر ورزیدند، خود در دایره مکرند و گرفتار می شوند». (آیه 42 سوره طور) و نیز «ولایحیق المکر السیئی الا باهله. مکر شیطنت آلود کفار فقط دامان خود آنان را می گیرد» (آیه 43 سوره فاطر). این سنت الهی است که «و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین». (آل عمران، آیه 54). جبهه کفر به وقت دسیسه و اجرای آن تمام نیروی خویش را به میدان می آورد حال آن که جبهه ایمان- به قول استراتژیست های غربی- برگ های برنده رو نشده ای دارد. البته این همه که گفته شد به معنای دعوت به تن پروری از جنس رفتار قوم یهود نیست که گفتند یا موسی تو و خدایت به جنگ فرعون بروید و ما همین جا می نشینیم و منتظر می مانیم. وعده نصرت الهی و امدادهای آشکار و غیبی او مختص امت هایی است که ابتدا از متن ملتهب رویدادها ابتلاهای سخت با شجاعت و ایمان و تدبیر و اتحاد عبور کنند و ثبات قدم در مسیر مجاهدت و استقامت بر منطق پذیرفته حق را نشان دهند. حکمت الهی بر آن است که خوبان و مؤمنان و پاکان را از سست عنصران و خباثت آلودگان و دو دوزه بازان جدا کند و درجه بر درجات عزت و کرامت آنان بیفزاید.
جنگ احزاب، جنگ اعصاب هم هست. آنجا که فشار دشمنی طوایف گوناگون شدت می گیرد و شعله عداوت زبانه می کشد، آزمون اراده ها و باورهاست. پیروزی های معجزه آسا و راهبردی که به برکت پیوند مستحکم «امت- امام» در 33 ساله انقلاب به ویژه دهه اخیر ارزانی ایران اسلامی شد، ذهن هر تحلیلگر اهل دقتی را پرهیز می دهد که شرایط امروز کشور را حتی با وضعیت جنگ احزاب در صدر اسلام قیاس کند، آنجا که جبهه اسلام در مدینه النبی تازه تأسیس، هیچ برای دفاع نداشت. امروز وقتی فرعون مصر به عنوان عقبه اسرائیل سقوط می کند و جبهه طالوت در جنوب لبنان سنگ هزیمت بر پیشانی جالوت های تل آویو می کوبد، نزدیک ترین قیاس، قیاس شرایط امروز با نبرد پیروز خیبر است که یهودی ها در پس درهای قلعه خیبر خزیدند اما نجات نیافتند. امروز رئیس و نخست وزیر و وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بالاتفاق می گویند انقلاب های خاورمیانه، زیر سر انقلاب 1979 ایران و زلزله ای بزرگ زیرپای اسرائیل است. اما حتی اگر صرفا بسیج اضلاع جبهه استکبار علیه جبهه بیداری اسلامی با مرکزیت ایران را مدنظر داشته باشیم و ماجرای جنگ احزاب را درنظر آوریم، باز هم صورت مسئله، چیزی از عجز جبهه غرب نخواهد کاست هر چند که معمولا در هجوم احزاب متخاصم، زبان مرجفون و منافقین به ظاهر صلاح اندیش و خیرخواه به طعنه و ارعاب باز می شود. تاریخ 33 ساله انقلاب ما انباشته از این جنگ احزاب ها و منافقان سایه نشینی است که در همین بحبوحه ها، در تله خیانت خود افتاده و از نفاق خویش رونمایی کرده اند!
آیات آغازین سوره مبارکه احزاب تا آیه 27 به یک معنا جریان شناسی جبهه خودی در ماجرای هجوم طوایف مشرکان و محاصره مدینه است. در این آیات، هم دعوت به پررنگ کردن مرزبندی های اهل ایمان با منافقان مشاهده می شود و هم بشارت نصرت الهی. هم حال و روز اهل نفاق با دقتی روانشناسانه توصیف می شود و هم تحلیل رفتار و گفتار آنان است. هم رعب منافقان را به تصویر می کشد و هم نشاط غریب مؤمنان را در بحبوحه تهدید و محاصره. و سرانجام از راز این چیدمان عجیب و آمیخته با تهدید پرده برمی دارد. اگر پیامبراعظم(ص)، شرافت پیروزی دشمن شکن آن روز را به نام علی بن ابیطالب(ع) نوشت و فرمود «ضربت علی در روز خندق برتر از عبادت تمام جن و انس است»، اما امیرمؤمنان(ع) را از منظری دیگر هم می توان شناخت آنجا که بعدها در روزگار سخت فتنه ها، به نام نامی پیامبراعظم(صلی الله علیه و اله وسلم) نازید و فرمود: «هنگامی که آتش جنگ افروخته می شد ما همواره به رسول خدا پناه می بردیم و هرگز کسی از ما نزدیک تر از آن حضرت به دشمن نبود» (حکمت 91 نهج البلاغه).
بخوانید ماجرای احزاب به روایت قرآن حکیم را:
«ای کسانی که ایمان آورده اید، به یاد آرید نعمت خداوند را بر خویش آن هنگام که لشکرهایی به سراغ شما آمدند ولی ما باد و طوفان سخت و لشکریانی را که شما آنها را نمی دیدید، فرستادیم... آن هنگام که سپاه دشمن از بالا و پایین (شهر) بر شما وارد شدند و چشم ها از شدت وحشت خیره شد و جان ها به لب رسید و گمان های بدی به خدا می بردید. آنجا بود که مؤمنان آزمایش شدند و تکان سختی خوردند. و آن هنگام که منافقان و کسانی که دل هایشان بیمار بود گفتند خدا و فرستاده او جز وعده های دروغ به ما ندادند. و آن هنگام که گروهی از آنها گفتند ای اهل یثرب اینجا جای توقف شما نیست به خانه های خود بازگردید. و گروهی از آنان از پیامبر اجازه بازگشت می خواستند و می گفتند خانه های ما بی حفاظ است... اگر دشمنان از اطراف مدینه بر آنان وارد می شدند و پیشنهاد بازگشت به سوی کفر می کردند، می پذیرفتند و جز مدت اندکی ]درباره این دعوت[ درنگ نمی کردند. این درحالی بود که آنان پیش از این با خدا عهد کرده بودند پشت به دشمن نکنند و پیمان الهی مورد سؤال خواهد بود... خداوند کسانی را که مردم را از جنگ باز می داشتند و کسانی را که به برادران خود می گفتند به سوی ما بیایید به خوبی می شناسد؛ آنها جز اندکی پیکار نمی کنند. همانا برای شما در زندگی رسول خدا سرمشقی نیکو وجود دارد؛ برای هرکس که به پروردگار و روز قیامت امید دارد و خداوند را بسیار یاد می کند. و آن هنگام که مؤمنان لشکر احزاب را دیدند گفتند این همان است که خداوند و فرستاده او به ما وعده داده بودند و خدا و رسول او راست گفتند و ]دیدن این صحنه[ جز برایمان و تسلیم آنها نیفزود. از مؤمنان مردانی هستند که صادقانه برسر پیمانی که با خدا بستند ، ایستادند. بعضی پیمان را به سر آوردند و گروهی دیگر در انتظارند و هرگز تغییری در این پیمان ندادند. هدف این بود تا خداوند راستان را به خاطر راستی شان پاداش دهد و منافقان را عذاب کند اگر که خواهد یا توبه شان را بپذیرد. و خداوند کافران را با دلی پر از خشم و غیظ بازگرداند بی آن که نتیجه ای گرفته باشند. و خداوند مؤمنان را از جنگ بی نیاز ساخت و او قوی و شکست ناپذیر است. و خداوند گروهی از اهل کتاب را که از آنان حمایت کردند، از قلعه های محکم شان پایین کشید و در دلهایشان رعب انداخت؛ گروهی را به هلاکت می رساندید و گروهی را به اسارت می گرفتید.»
جنگ روانی گسترده ای که دشمن به موازات رفتارهای ایذایی و تحریمی و به مدد پیاده نظام خود در جبهه نفاق راه انداخته، چند هدف را دنبال می کند که شاید اولین آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی است. اگر دشمن اذعان می کند ایران متخصص جنگ نامتقارن و استاد جنگ فرسایشی است، باید منتظر حماسه بدر و خندق و خیبر دیگری باشد که به فضل الهی در روز انتخابات رقم خواهد خورد. «استاد جنگ نامتقارن و فرسایشی»، اسم مستعار ملت ایران است که در تهدیدها هرگز به دشمن پناه نبرده و به پیروی از پهلوان خندق و خیبر، به رسول خدا(ص) اقتدا کرده است. آن روز بزرگ انتخابات، دشمن به چشم خواهد دید که «حیدر قیامت می کند» و میدان از پهلوان خالی نیست. جبهه استکبار منتظر ضربت دشمن شکن ملت ما در آن روز که برآمده از ایمان و امید و تدبیر و شجاعت و اتحاد و اطاعت از مولاست، بماند. منافقین و مرجفون هم که در فتنه 88 در بحبوحه خیانت، قبایشان لای در ماند و امروز مردم را به خالی کردن میدان دعوت می کنند، انتظار بکشند آن روز خدایی را. ملت ما فقط تیر ایمان در کمان اراده خواهد نهاد و به سمت دشمن خواهد افکند؛ قیف لیزری و نواختن این تیر در قلب هدف به عهده حضرت حق است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا