.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 129
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1449590
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 5:19 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/9/22 ساعت 6:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

کیست که این ناله مرا به گوش عمامه [به] سرهای ایران برساند؟ هرکسی می خواهی باش! خودت را مجتهد می دانی، مقدمات خوانی می دانی، نمی دانم، هر چه خودت را می دانی، بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر. تو حق نداری در مقابل رهبر حرفی بزنی. تماماً باید تبعیت کنند. طبقات دیگر هم به این قسم. دانشجویان عزیز، آی دانشگاهی ها، هوشتان باشد، گرگ ها بین شما و رهبر الهی جدایی نیندازند، شما را گروه گروه نکنند و شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید.

"هر عمامه [به] سری که از رهبر مکرّم فاصله بگیرد، لعنت خدا بر او باد. تمام عمامه [به] سرها باید مطیع یک رهبر، [که] نائب امام [محسوب می شود] باشند. یکی هم بر دیگری هیچ تقدم ندارد. همه باید فرمان ببرند. همه باید اطاعت بکنند. حتی مکرّر گفته ام که حسن و حسین (علیهما السلام) یکی شان امام بود: حسن امام، حسین مأموم. هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود، تابع بود. هرچه به او می گفتند می گفت: هرچه حسن بفرماید.

دو تا امام نمی شود. دوتا نائب امام هم غلط است. دو تا رهبر هم غلط است. وای به امتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاک است، هلاک است، طعمه دشمن است. الآن می دانید آمریکا در کمین است، انگلیس در کمین است، شوروی در کمین است. همه منتظرند که این ملت بی سرپرست شود. امیدوارم تمام دشمنان آرزو را به گور ببرند."

این جملات بخشی از هشدارهایی است که آیت الله دستغیب، سومین شهید محراب، به هم لباسان خود داده است. جایگاه علمی و عرفانی این شهید عالیقدر آنقدر بالا و شناخته شده هست که هشدارهای او برای روحانیون که حتی همه اقشار جامعه مهم و سرمشق قرار بگیرد. 



اما در حالی که سالروز شهادت ایشان (20 آذر) را پشت سر گذاشته ایم، هستند روحانیون و حتی نزدیکان خود این شهید که نه تنها به تاکیدات و سخنان رهبر معظم انقلاب بی تفاوتند که حتی در زمره مخالفان نظام و در جبهه ضدانقلاب قرار گرفته اند.

علی محمد دستغیب، خواهر زاده شهید دستغیب، از جمله این روحانیون است که در جریان فتنه 88 منویات درونی خود را آشکار کرد و رسما به فتنه گران پیوست تا جایی که از محافل ضدانقلاب لقب "مرجعیت شیعه" را هدیه گرفت.

وی عضو مجلس خبرگان رهبری بوده است اما برای هم‌نوایی با سران فتنه در 2 اجلاس شهریور و اسفندماه سال گذشته مجلس خبرگان هم شرکت نکرد. علی‌محمد دستغیب، حتی در نامه ای به رئیس مجلس خبرگان اعلام کرد که از این پس در مجلس خبرگان حضور نخواهد یافت. محافل خبری این پیام او را به معنی "استعفا" دانسته اند.

آقای دستغیب در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرداخته و پس از اعلام نتایج انتخابات و آغاز آشوب‌های خیابانی هم به عنوان یکی از همراهان جریان فتنه ایفای نقش کرده است.

به هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی "اتهامات واهی" زده شده

وی مدعی است که به هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی "اتهامات واهی" زده شده است. دستغیب همچنین در نامه شهریور ماه انواع اتهامات را به جمهوری اسلامی نسبت داده و آن را "شبحی" از شعار اصلی انقلاب اسلامی توصیف کرده است.

مواضع و اقدامات خلاف قانون و ساختارشکن علی‌محمد دستغیب در دو سال گذشته، حتی منجر به ایجاد درگیری و آشوب در شیراز و آسیب رسیدن به مردم شده؛ موضوعی که چندین بار اعتراض مردم این شهر را به همراه داشته است.

وی با ارسال نامه‌های متعدد خطاب به سران فتنه که با پوشش گسترده خبری از سوی سایت‌های و رسانه‌های ضدانقلاب همراه بود، آن‌ها را به ادامه رویکرد دشمن پسند خود ترغیب ‌کرد.

برخورد کریمانه رهبر انقلاب

علاوه بر این، مواضع عجیب و اهانت آمیز وی درباره ولایت فقیه باعث درخواست تعدادی از خبرگان ملت برای اخراج وی از مجلس خبرگان شد که برخورد کریمانه رهبر انقلاب با رویکرد جنجالی دستغیب، این نمایندگان را منصرف کرد.

در این راستا بود که آیت الله سید علی‌اکبر قره‌باغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، دستغیب حضور در مجلس خبرگان را مدیون عنایت و لطف مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: من اظهارات دستغیب را از روی رفتار‌های افراطی وی می‌دانم. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: آقای دستغیب باید از اینکه جمهوری اسلامی و دستگاه قصایی وی و مواضعش را تحمل می‌کنند، خوشحال باشد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا