.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 379
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450599
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 5:28 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 90/9/20 ساعت 10:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

سایت وار این کانتکست ((warincontext در گزارشی به قلم پل وودوارد نوشت : همیشه زمانی که خبر اصلی اخبار یک خبر واقعی نیست کمی عجیب به نظر می رسد. هر چند که بخشی از کسب و کار روزنامه نگاری به نحوی کنترل اذهان می باشد - شناسایی چیزهایی که ما نباید خودمان را با فکر کردن در مورد آنها در معرض مشکل قرار دهیم

این گزارش می افزاید : به محض این که ایران با افتخار اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز سنتینل RQ - 170   لاکهید را که از افغانستان به پرواز درآمده بود را فرود آورده است، جریانی از گزارشات در مورد نتایج بی ارزش و کم اهمیت این اقدام براه افتاد.متاسفانه حادثه بدی اتفاق افتاده است. در کل ایالات متحده یک هواپیمای بدون سرنشین را از دست داده است. چه کار باید کرد. بهتر است از این قضیه بگذریم چون ارزش فکر کردن ندارد.

 

لورن تامپسون، تحلیلگر سیاست های دفاع در موسسه لکسینگتون در آرلینگتون، ویرجینیا، چنین می گوید: "من فکر نمی کنم این اقدام به مثابه خنجر تیزی در قلب دموکراسی باشد. اطلاعات زیادی از این هواپیما در اختیارمقامات اطلاعاتی - نظامی قرار دارد."

 

کن سیلوراستاین از مجله هارپر، موسسه لکسینگتون را "آ‍ژانس تبلیغاتی مزدور صنایع دفاعی" خواند و من گمان میکنم بیانیه تامپسون در لس آنجلس تایمز برای اطمینان بخشی و آرام نمودن اوضاع منتشر گردید – نهایتا آن را باید به عنوان یک مشکل کنترلی محسوب کرد، چیزی که لاکهید مارتین و پنتاگون سعی دارند از دست دادن این هواپیمای بدون سر نشین را چنین تلقی نمایند.

 

ظاهرا باید این هواپیمای بدون سرنشین باید به مکانیزم خرابی امن، که آن را قادر می سازد تا در صورت بروز هرگونه مشکل فنی به سمت پایگاه برگشته و یا خود را منهدم نماید، مجهز بوده باشد.

 

تامپسون اظهار داشت که محتمل ترین دلیل بر این که سنتینل خود را منهدم ننموده و یا به پایگاه برنگشته این است که به دلیل نقص فنی گم شده است.

وی گفت:‌ "این بدان معناست که ایرانیان چیزی جز یک آهن پاره در اختیار ندارند - مشتی قطعات کوچک و آسیب دیده که با توجه به دانش فنی آنها چیز چندانی نمی توانند از آن بفهمند."

 

سوال این است: چرا زمانی که لس آنجلس تایمز به مقامات اطلاعاتی که اظهار می کنند ایران این هواپیمای بدون سرنشین را سالم فرود آورده است دسترسی دارند، از کسی مانند تامپسون نقل قول می نمایند؟

 

مقامات می گویند: "اتفاق ناگواری است - آنها همه چیز را خواهند فهمید" از نظر فناوری های سری هواپیما، "و چینی ها و یا روس ها نیز به آن دست خواهند یافت."

 

به نظر می رسد داستان واقعی همین است - و یا حداقل بخش عمده ای از آن می باشد.

 

پس چرا اظهار نظر متخصص ناواردی مانند تامپسون را که به عنوان یک مشاور مزدور برای لاکهید مارتین کار می کند را منتشر می نمایید؟




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا