.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 131
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460056
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 5:30 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/9/8 ساعت 6:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

دانشجویان تهرانی تجمع کننده در مقابل سفارت انگلیس، ساعت 15:30 دقیقه عصر امروز وارد این سفارتخانه شدند و با پایین کشیدن پرچم انگلیس، پرچم ایران را جایگزین آن کردند.

دانشجویان ابتدا از در ورودی سفارت انگلیس بالا رفتند و پرچم یا حسین را بر فراز آن برافراشتند.

مقاومت نیروی انتظامی نتوانست مانع از ورود دانشجویان خشمگین به سفارت انگلیس شود. دانشجویان در اولین اقدام پرچم این کشور را پایین کشیدند.

آنان همچنین پرچم ایران را جایگزین پرچم انگلیس کردند. کارمندان این سفارتخانه از در دیگری گریخته اند. گفته شد که آنان پیش از فرار تعدادی سند را به آتش کشیده اند.







دانشجویان از موانع آهنی داخل سفارت انگلیس نیز عبور کردند و پس از ورود به ساختمان های اداری این سفارتخانه، قاب عکس ملکه انگلیس را پایین کشیدند.

در همین حال تعداد زیادی از مردم در حمایت از اقدام انقلابی دانشجویان به تجمع کنندگان پیوستند.

دانشجویانی که وارد سفارت شده بودند اسنادی را  بدست آوردند.

یکی از دانشجویان حاضر در داخل سفارت انگلیس در گفتگو با «نسیم»، از پرتاب گسترده گاز اشک آور به سمت دانشجویان از سوی نیروهای امنیتی برای خارج کردن آنان از درون سفارت خبر داد. 



در ادامه نیروی انتظامی درب سفارت را بست و تعداد زیادی از دانشجویان معترض درون سفارت را محاصره کرد.

با این حال دانشجویان برای بار دوم وارد سفارت انگلیس شده اند. کسانی که پبش تر وارد سفارت انگلیس شده بودند در داخل سفارت مراسم زیارت عاشورا برگزار کردند.

یکی از دانشجویانی که هم اکنون( ساعت 17) داخل سفارت انگلیس حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار جهان تعداد معترضان در داخل سفارت را بین 1000 تا 1500 نفر برآورد کرد و گفت: دانشجویان پس از خواندن نماز شکر اعلام کرده اند که تنها با پیام رهبر معظم انقلاب سفارت را ترک خواهند کرد.

به گفته وی دانشجویان پس از برگزاری مراسم عزاداری در داخل سفارت، نماز مغرب و عشا را در این مکان خواندند.



البته نیروی انتظامی که تعداد زیادی از نیروهای ویژه خود را به محل آورده است چندین حلقه در برابر ساختمان سفارت انگلیس تشکیل داده است و می‌کوشد تا دانشجویان معترض را به بیرون از سفارت هدایت کند. 

جمعیت مقابل سفارت انگلیس نیز با هدایت نیروی انتظامی پراکنده شده و در سطح خیابان فردوسی به حرکت درآمده‌اند. 

شنیده‌ها حاکی است که تعدادی از دانشجویان معترض از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

تسخیر سفارت انگلیس بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است. خبرگزاری های ها آسوشیتدپرس، اسکای نیوز، رویترز، العربیه و فرانس24 در خبری فوری از ورود دانشجویان ایرانی به سفارت انگلیس در تهران خبر داده اند.

در همین حال فارس هم خبر داد که جمعی دیگری از دانشجویان تهرانی با حضور در مقابل باغ قلهک، وارد این باغ شدند. در حال حاضر 200 دانشجوی تهرانی در این باغ حضور دارند. 

همچنین دانشجویان به شش نفر از عوامل سفارت انگلیس اجازه خروج از باغ قلهک را نداده و آنان را به گروگان گرفته اند.

در همین حال بی بی سی به نقل از یک سخنگو در وزارت امور خارجه انگلیس عنوان کرد: عده قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان ایرانی با ورود به سفارت بریتانیا در تهران به آن خسارتهایی زده اند و ما از دولت ایران می خواهیم تا حفاظت از جان پرسنل این سفارتخانه را بر عهده بگیرد.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اولین سالگرد ترور شهید مجید شهریاری، استاد فیزیک هسته‌ای کشورمان، از ساعت 14 امروز در مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

آنان تصاویری از شهید شهریاری در دست گرفته اند؛ همچنین پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و رژیم صهیونیستی، "استاد شهریاری، راهت ادامه دارد"، "حسین حسین شعار ماست،‌ خامنه ای امام ماست"، "مرگ بر بی بی سی"،‌ "انگلیس،‌ دولت روباه صفت" در دست دانشجویان به چشم می خورد. آنان نوشته های روی این پلاکاردها را فریاد می زنند.

"ایرانی می‌رزمد، انگلیس می‌لرزد"،‌"مرگ بر انگلیس"،‌" مرگ بر آمریکا"، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است"،‌ "حزب فقط حزب علی،‌رهبر فقط سید علی" از دیگر شعارهای دانشجویان در این مراسم است.

تجمع کنندگان همچنین تصاویر شهید علیمحمدی و همچنین قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را در دست داشتند.

آنان پیش از ورود به سفارت انگلیس پرچم این کشور و رژیم صهیونیستی همراه با "شعار مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر اسرائیل" به آتش کشیدند.

تعداد زیادی از دانشجویان کفن بر تن داشتند که بر روی آن جمله "اللهم عجل لولیک الفرج" نوشته شده است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا