.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 526
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1449987
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 6:31 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

روز دوشنبه هفته جاری - 23/8/1390- 122 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مثبت به یک استفساریه درباره تبصره 3 از ماده 71 قانون خدمات کشوری، برای خود و تمامی مقامات دارای سمت های مدیریت سیاسی - اعم از شاغل و بازنشسته- چیزی شبیه حقوق مادام العمر قائل شدند.

به گزارش جهان به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، این مصوبه در حالی است که ابتدای مجلس هشتم نیز مصوبه ای مبنی بر وام بلاعوض 100میلیونی به نمایندگان مجلس مصوب شد که با اعتراض دانشجویان منحل شد.

براساس پاسخ مثبت نمایندگان استفساریه، کسانی که حداقل 2 سال در مقام های سیاسی خدمت کرده باشند در صورتی که از این پست ها برکنار شده و یا کناره گیری کنند و سپس به مناصب و پست های پایین تری گمارده شوند که حقوق و مزایای آنها کمتر از 80 درصد حقوق و مزایای پست قبلی باشد، باید مابه التفاوت حقوق و مزایای آنان به گونه ای پرداخت شود که از 80 درصد فوق العاده پرداخت حقوق برخوردار شوند.

این امتیاز عجیب و غریب برای شاغلان از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون- 14/9/86- و برای بازنشستگان از تاریخ تصویب، یعنی 8/7/86 قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود و پست ها و مقامات مشمول این مصوبه عبارتند از؛ الف: رؤسای سه قوه . ب: معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان. ج: وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهور. د:استانداران و سفرا. هـ: معاونین وزرا.

بر این اساس دانشجویان در بیانیه ای نسبت به این حق ویژه اعتراض کردند.

متن بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به شرح زیر است:

بنام خدا
این پذیرفته نیست که ما جهتى ر ا انتخاب کنیم که نقطه مقابل ِجهت امیرالمؤمنین باشد، پذیرفته نیست که مأمور عالى‏رتبه نظام جمهورى اسلامى، مثل بقیه کاسبیها، مسؤولیت خود را یک کاسبى حساب کند. مسؤولیتهاى والا در نظام جمهورى اسلامى، کاسبى و سرمایه نیست که انسان براى اداره دنیاى خود به دنبال آن برود. امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

پس از تصویب جنجال برانگیز ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری }مسئولین سیاسی کشور چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از هشتاد درصد )%80) حقوق ثابت و فوق العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان مابه التفاوت تا ( 80 %) را تا زمان بازنشستگی تفاوت تطبیق دریافت خواهندنمود{ در اواخر مجلس هفتم به ریاست آقای حداد عادل و متاسفانه تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان که برخلاف عدالت اسلامی و مشی و روش پیامبران و امامان معصوم ، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود، با کمال تعجب شاهد آن هستیم که بعد از گذشت سه سال ازاجرایی شدن این (به ظاهر قانون) جمع کثیری از (به ظاهر نمایندگان ملت) با این فرض که مردم به این کارها کاری ندارند و اصلا متوجه نمیشوند و رسانه ها نیز بعد ازمدتی قضیه را رها میکنند با کمال وقاحت و بی پروایی در یک حرکت ضربتی اقدام به تصویب استفساریه (جهت مادام العمر شدن دریافت چنین حقوقی برای مسئولین سیاسی کشور که خود نمایندگان مجلس نیز شامل آن میشوند) نموده اند.

پر واضح است که شورای نگهبان برحسب وظیفه ی شرعی خویش این مصوبه را نباید تایید بکند و انشاءالله که اشتباه بزرگ و دور از انتظار سه سال پیش خود را تکرار نمیکند، اما مسئله ی قابل تامل این است که نمایندگان مجلسی که دستور ولی فقیه زمان خویش را به جای تمکین سریع و بدون سوال در مجلس به رای میگذارند و بعد از گذشت بیش از یک و نیم سال از حکم ، آن را به طور ضعیف و نمایشی تصویب میکنند، نمایندگان مجلسی که با هر بهانه ی واهی بدون در نظر گرفتن شرایط کشور بحث سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیران را مطرح میکنند، نمایندگانی که به خاطر غیبتهای مکرر در مجلس باعث دلسردی و بی اعتمادی مردم به رایشان میشوند، نمایندگانی که وامهای بلا عوض چند ده میلیون تومانی جهت اخذ مسکن شیک و ماشین چهار ساله دریافت میکنند و مسائل زیادی که بنا به دلائلی زبانمان از توضیح آن الکن است.

چنین نمایندگانی در اواخر عمر نمایندگی خویش و از آنجایی که احتمال میدهند که دیگر نتوانند بر صندلی مجلس تکیه بزنند با غفلت از اینکه دنیا محل گذر است و آنچه که می ماند خدمت به مردم است از آبروی نظام که همان رای مردم است خرج میکنند و تن به چنین ذلتی میدهند.

حال ما دانشجویان به عنوان قشری عدالت طلب و فساد ستیز به شما نمایندگان دلداده ی دنیا که در تصویب این مصوبه ننگین نقش داشته اید توصیه میکنیم قبل از اینکه قشرهای بیشتری از مردم از این افتضاح به بار آمده با اطلاع شوند و نسبت به حضور در پای صندوقهای رای دلسرد و بد بین شوند به طور دسته جمعی و مکتوب از ملتی که به شما اعتبار داده اند عذر خواهی کنید و با منحل اعلام کردن این طرح قبل از فرستاده شدن به شورای نگهبان و تصویب قانونی برای منتفی کردن ماده ی71 قانون مدیریت خدمات کشوری، بیش از این خون شهدا، رنج جانبازان، شعور مردم و آبروی نظام را به سخره نگیرید.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا