.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 72
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459826
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 12:46 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 90/8/9 ساعت 4:31 ع نویسنده : ایمان احمدی

شهدا«این جوانان همچون حسین(ع) و یاران وى هستند که نه براى دنیا بلکه براى رضاى خداوند در کربلا قیام کردند.اکنون قیام خالد و یارانش قیامى حسینى محسوب مى‏ شود که براى دفاع از شرف اسلام و براى رضاى خداوند صورت گرفته است

  روز 14 مهر 1360 ، خالد اسلامبولی و سه همرزمش ، دست به اعدام « انور سادات »رییس جمهور خائن مصر ، زدند. این مجاهدان ، بلافاصله پس از اعدام فرعون مصر دستگیر شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتند و چند ماه بعد ، در بی دادگاه رژیم «مبارک» مورد محاکمه قرار گرفتند.
نظر به تحرکات اخیر بعضی جریان های سیاسی در کشور برای لکه دار کردن ساحت شهید خالد اسلامبولی و یارانش و زیر سوال بردن عملیات قهرمانانه آنان که موجب سرفرازی امت اسلام گردید، گروه جهاد و مقاومت مشرق ، اقدام به انتشار مستنداتی از عملیات و محاکمه ی این شهیدان نموده است.
آن چه خواهید خواند ، متن دفاعیات آقای عبدالحلیم رمضان ، وکیل مدافع شهید خالد اسلامبولی و همرزمانش در اولین جلسه بی دادگاه نظامی رژیم «مبارک» است :

پس از دفاعیات شخص سروان خالد اسلامبولی از خود (که متن کامل آن در مشرق منتشر گردید )، عبدالحلیم رمضان - ضمن دفاعى محکم و جانانه از متهمان - اظهار داشت:
«من جز براى رضاى خداوند به این دادگاه نیامده‏ام و به دفاع از این جوانان افتخار مى‏کنم؛ چون توانستند شرف ملت مصر را باز گردانند و کودتاى خیانت ‏بار سادات را - که تار و پود مصر را از هم گسست - در هم بشکند.»
 وى ادامه داد: «این جوانان همچون حسین(ع) و یاران وى هستند که نه براى دنیا بلکه براى رضاى خداوند در کربلا قیام کردند.
اکنون قیام خالد و یارانش قیامى حسینى محسوب مى‏ شود که براى دفاع از شرف اسلام، اعراب و شرافت انسانى و براى رضاى خداوند صورت گرفته است و کار بزرگ آن ها دل‏ هاى تاریک شده ملت مصر را روشنى بخشید.
سادات خودش را آخرین فرعون مصر مى‏ دانست و به همین سبب جوانانى که وى را به جرم فرعون بودن کشته‏اند، گناهى ندارند و جرمى مرتکب نشده‏اند؛ زیرا مقتول خود به جرم خویش اعتراف کرده است.»
او سپس در ادامه سخنانش یادآور شد: «سادات که فرعون مصر شده بود، با وجود تمامى فقر و تهیدستى تحمیل شده بر مردم، هزینه‏ هاى شخصى بسیار هنگفتى را بر بیت‏المال تحمیل مى‏کرد... او خود را به صهیونیست‏ها و دشمنان اسلام فروخته بود؛ بنابراین قاتلان او را باید «شرفا» خواند و نه متهمان... به علاوه، از این نکته که هر کسى در بین امت اسلام فتنه برپا کند، واجب‏القتل است، مى‏توان دریافت که توطئه سادات علیه ملت مسلمان لیبى گویاى واجب‏القتل بودن وى بوده است...»
زمانى که رمضان، خالد و یارانش را به امام حسین(ع) و شهداى کربلا تشبیه کرد، تمامى آنها مى‏گریستند و با فریاد «الله اکبر» سخنان وى را تأیید مى‏کردند.
رمضان افزود: «آنچه خالد و دوستانش انجام دادند، ترور نبود، بلکه قصاص مردى بود که به جنگ با خدا برخاسته بود. تمامى جهان شهادت مى‏دهند که وى خود را خدا مى‏دانست و به حواریون و یاران خود در مجلس خلق وحى مى‏کرد که وى را ششمین خلیفه راشدین بنامند و پس از آن هم ادعاى نبوت کرد! او با پیامبر خدا(ص) به محاربه برخاست؛ چرا که یکى از معجزات پیامبر(ص) اسراء از مسجدالحرام به مسجدالاقصى بود و سادات نیز در زمان سفر شوم خود به جهت انعقاد قرارداد صلح، ادعاى اسراء از قصر الحرام (قصر خود واقع در جیزه) به مسجدالاقصى را داشت.
از عهد خداوند با بندگانش را انکار کرد و آن چه را که خداوند حرام ساخته بود، براى خود حلال نمود. سادات انسان را به حیوان تشبیه ساخت و علماى مسلمان را به سگ توصیف کرد.»

شادی روح شهیدانِ عملیات اعدام فرعون مصر صلوات
 

شهیدان : ستوان یکم خالد احمد شوقی الاسلامبولی، عبدالحمید عبدالسلام عبدالعال، عطا طایل حمیده رحیل، حسین عباس محمد

شهدا

 








مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا