.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 102
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459856
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 4:29 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

کلینتون در این باره گفته بود: گفت: دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.

هرچند این واقعیت پیش تر آشکار شده بود اما بیان آن از سوی وزیر خارجه آمریکا سران و فعالان جریان فتنه را دچار دستپاچگی کرده است.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد موسوی که دو سال پیش از ایران فرار کرد و به فرانسه پناهنده شده، پس از اظهارات هیلاری کلینتون، در گفت وگو با بی بی سی ادعا کرد: جنبش سبز ایران، جنبشی خودجوش و مردمی بوده که ریشه‌های آن عمیقا در داخل کشور و در دل مردم و وابسته به اراده و قدرت و بسیج مردم است!

او همچنین گفت: «موضع ما موضع ثابت رهبران جنبش سبز است».

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان اظهاراتش گفته بود که سران فتنه به کاخ سفید تاکید کرده اند "آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد."

امیر ارجمند در عین حال از "جامعه‌ بین‌المللی" درخواست کمک کرد البته در پوشش آنچه "اصل حقوق بشر و دموکراسی" نامید.

در همین حال برخی رسانه های اپوزیسیون از جمله بالاترین، سند ملاقاتهای امیر ارجمند را با دیپلماتهای امریکایی که توسط ویکی لیکس افشا شده، منتشر کردند. وی در این ملاقاتها درخواست می کند که آمریکاییها او را غیرقانونی و از طرق خاص از ترکیه خارج کرده و به آمریکا ببرند. به نوشته این سایت های اپوزیسیون "ارجمند که نماینده رهبر جنبش سبز است لابد وقتی این درخواست را می کرده می دانسته که سفارتخانه ها از این کارها نمی کنند و آن کسی که باید این کار را بکند مامور امنیتی مستقر در سفارت با هماهنگی سازمان سیا است."

در همین حال مجتبی واحدی که او هم خود را مشاور ارشد مهدی کروبی خطاب می کند، در واکنش به اظهارات کلینتون، سخنان جالبی عنوان کرد و گفت که "آمریکا دو بدهکاری به ما دارد".

او ادعا کرد که درخواست مذاکره اوباما با ایران "حمایت" از جمهوری اسلامی و "روحیه به دولت ایران" بود که به ضرر جنبش سبز بود. منظور او درخواست رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران بود که پس از حمایت های گسترده از جریان فتنه مطرح شد؛ درخواستی که خنده دار توصیف شد.

واحدی بدهکاری دوم را فشار نیاوردن آمریکا به دولت ها و شرکت هایی دانست که با ایران همکاری کرده اند و در نتیجه آن جریان فتنه شکست خورده است.

وی که به نظر می رسید حمایت همه جانبه آمریکا از جریان فتنه را قابل کتمان نمی بیند،‌ در ادامه خواستار همکاری علنی با دولت های غربی و آمریکا شد. توجیه او در بیان این موضوع آن بود که ممکن است دولت در آینده با آمریکا و انگلیس مذاکره کند بنابر این ما هم "به نظر من یک مقدار باید تجدید نظر بکنیم."

در همین راستا بود که واحدی درخواستی جالب از دولت آمریکا کرد و گفت که کاخ سفید "از آقای کارتر بخواهد و به دولت ایران فشار بیاورد تا بر انتخابات ایران هم آقای کارتر نظارت بکند."

به نظر می رسد،‌ این سخنان پیش و بیش از آنکه انکار اظهارات هیلاری کلینتون باشد تایید سخنان اوست؛ سخنانی که ماهیت و پشت پرده جریان فتنه را برای افکار عمومی شفاف تر گذشته کرده است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا