.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 147
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459901
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 8:23 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

بی بی سی فارسی به تفسیر سخنان روز گذشته خطیب جمعه تهران نشست و عنوان کرد که منظور آیت الله جنتی اسفندیار مشایی و تیمش بوده است.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه دیروز تهران تاکید کرد: متاسفانه خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر این که افراد و دستگاه هایی از هم اکنون ریخت و پاشهای فراوانی را انجام می دهند که یکی از این نمونه ها مناطق آزاد است. واقعا این پولها از کجا می آید که اینگونه ریخت و پاش می شود؟

وی هشدار داد : من از هم اکنون این پیام را اعلام می کنم که این افراد در شورای نگهبان با مشکل روبرو می شوند.

به دنبال انتشار این سخنان بی بی سی فارسی به تفسیر آن نشست و عنوان کرد که منظور آیت الله جنتی اسفندیار مشایی و تیمش بوده است.

به نوشته رسانه دولتی انگلیس "از آنجا که مناطق آزاد تجاری را دولت اداره می کند، به نظر می رسد هشدار امروز دبیر شورای نگهبان متوجه نامزدهای مورد حمایت "جریان انحرافی" است." بی بی سی نوشت که جریان انحرافی "اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر رئیس جمهور و نزدیکانش" هستند. 

بی بی سی عنوان کرده است: رسانه های ایران تاکنون چندین گزارش درباره فساد مالی مدیران مناطق آزادی کشور منتشر کرده اند، ولی دولت هر گونه اتهام تخلف مدیران این مناطق را رد کرده است. از شهریور 1388 که حمید بقائی، یکی دیگر از نزدیکان آقای احمدی نژاد، به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد، منتقدان "جریان انحرافی" عملکرد این مراکز پولساز را به زیر ذره بین برده اند.

بقائی متهم بود که نزدیکان خود را به ریاست مناطق آزاد منصوب کرده و از این راه یک منبع مالی هنگفت برای "جریان انحرافی" فراهم آورده، اتهامی که او رد کرده است.

یکی از این اتهامها، اختلاس و حیف و میل میلیاردها تومان در جریان قرارداد 450 میلیارد تومانی ساخت مجموعه تالارهای بین المللی کیش است. بقائی که حالا معاون اجرائی آقای احمدی نژاد، است، گفته که اصلا چنین قراردادی "وجود خارجی ندارد."

در تیر ماه امسال علی اصغر پرهیزگار، رئیس منطقه آزاد اروند و علیرضا مقیمی، رئیس منطقه آزاد ارس، به اتهام تخلف مالی بازداشت شدند. هر دو آنها از مدیران آقای بقائی بودند.

بقائی در حالی معاون اجرائی رئیس جمهوری ایران است که اواخر اردیبهشت ماه امسال تایید کرد که از سوی دیوان عدالت اداری به چهارسال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. اگرچه مدتی بعد گزارش شد که یکی از شعبه های دیوان عدالت اداری، این حکم را نقض کرده؛ اما مقامهای این دیوان از "اشتباه" بودن این رای و بررسی مجدد پرونده خبر دادند.
به گفته مقامهای قضائی ایران، پنج قاضی روی پرونده او کار می کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا