.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 318
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448694
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 5:37 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/6/23 ساعت 12:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در اجلاس خبرگان، ضمن رمز گشایی از ماجرای عزل و ابقای وزیر اطلاعات در اوایل سالجاری ، صحت تفکیک بین جریان انحرافی و حامیان آن را با تردید جدی مواجه می سازد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط نیوز ،حجت الاسلام مصلحی 15 شهریور ماه جاری میهمان ویژه مجلس خبرگان رهبری بود که ضمن ایراد سخنان بسیار مهمی پیرامون شرایط فعلی کشور، از برنامه بدخواهان ملت برای مقابله با ولایت فقیه و ایجاد انحراف در انتخابات مجلس پرده برداشت.

وی در سخنان مهم خود با یادآوری ویژگی هاى مشترک جریان فتنه و جریانات انحرافى از تحرکات این دو جریان در راستاى تقابل جدى با نظام و ولایت فقیه سخن گفت و با اشاره به مواردی چون:

1.القای فصل الخطاب نبودن ولایت فقیه

2. تقسیم‌بندى فرامین رهبرى به حکومتى و غیرحکومتى

3. تأکید بر ملى گرایى افراطى

4.تأکید بر ناکارآمد بودن اسلام و روحانیت

به عنوان محورهای این تحرکات تصریح کرد: از نگاه این جریانات، به دست گرفتن کرسى ریاست جمهورى و کرسی ‏هاى مجلس تنها راه تغییر نظام است و لذا مدتى است که روش‌هاى گوناگون جذب مردم در حال شکل‏ گیرى است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد منفعلانه این جریانات با مسأله بیدارى اسلامى نیز اشاره ایی داشت.

هرچند مشابه سخنان وزیر اطلاعات در اجلاس خبرگان، بطور ویژه طی چند ماه اخیر به کرات از سوی نخبگان مذهبی ، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی کشور با ادبیات مختلف بیان شده است و شواهد و قراین پنهان و پیدای آن از مدتها قبل به چشم می خورد، اما سخنان وزیر اطلاعات از چند جهت با سایر سخنان متفاوت است.

1. اصلی ترین تفاوت بین سخنان وزیر اطلاعات و دیگران در این است که حجت الاسلام مصلحی به عنوان بالاترین مقام رسمی اطلاعاتی و امنیتی کشور که قاعدتا از تحرکات و برنامه های جریانات مختلف داخلی باخبر است این سخنان را بر زبان رانده است و بین سخنان او  و حدس و گمان و شنیده های افراد مختلف و سایتهای خبری و روزنامه ها و....تفاوت بسیار است.

2. از آنجایی که وزارت اطلاعات مرجع رسمی و چشم بینای نظام اسلامی در رصد تهدیدات علیه نظام و بنیانهای آن است ، این سخنان مهر تاییدی است بر وجود یک جریان انحرافی با مشخصات بیان شده توسط مصلحی و اتمام حجتی است با کسانی که علیرغم این هشدار و انذار همچنان در خواب بسر برده و جریان انحرافی را موهوم و زاییده مخالفان خود و احیانا باند قدرت-ثروت می دانند.

3. تفاوت مهم دیگر بین این سخنان آنست که با توجه به جایگاه حقوقی گوینده و بیان آن در جمع خبرگان ملت ، نمی توان برای گفته های مصلحی انگیزه های سیاسی و جناحی تصور کرد و از این زاویه آن را تحلیل کرد.

4. سخنان مصلحی تا حد زیادی رمز گشای ماجرای پر چالش عزل و ابقای وی در اوایل سال جاری است و نشان دهنده آن است که جریان انحرافی با علم به رصد تحرکات خود توسط وزارت اطلاعات و با توجه به برنامه ریزی برای تصاحب مجلس به منظور پیگیری برنامه های بعدی خود ،در پی اخراج مصلحی از دولت و ناکارآمد کردن این وزارتخانه حساس بود و این بازی مرگ و زندگی بقدری حساس و حیاتی بود که حاضر شد هزینه سنگین تقابل عملی با رهبری و مخدوش شدن اعتبار خود را نیز به جان بخرد.

5. فهم درایت و تیز بینی رهبر معظم انقلاب و نقش ولایت فقیه در جلوگیری از انحراف در مسیر انقلاب از نتایج دیگر توجه به سخنان وزیر اطلاعات است که سبب شد ایشان با علم و اطلاع از روند تحولات کشور به صورت جدی در مسئله عزل وزیر اطلاعات وارد شده و با قاطعیت خواستار ابقای مصلحی و انجام وظیفه وی در راستای حفظ و حراست از نظام شدند و سخنان بعدی معظم له در جمع مردم فارس که از مقابله خود با ایجاد انحراف در مسیر نظام سخن گفتند تاییدی بر همین مطلب است.

به هرحال هرچند سخنان مهم وزیر اطلاعات تا حدودی تحت تاثیر حاشیه هایی مانند وجود یا عدم وجود جنگ فر هنگی، خلاقیت انسان و امکان سه برابر شدن یارانه ها قرار گرفت و فاش شدن اختلاس 3 هزار میلیاردی نیز در تحت الشعاع قرار گرفتن آن موثر بود ولی به نظر می رسد وظیفه همه رسانه ها و شخصیتهای دلسوز نظام این است که با تبیین افشاگری بسیار مهم وزیر اطلاعات در جمع خبرگان ملت، به سهم خود در راه روشنگری افکار عمومی و فاش ساختن ماهیت مخوف جریان انحرافی قدمی بردارند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا