.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 88
  • بازدید دیروز : 586
  • کل بازدید : 1446870
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 2:27 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/6/15 ساعت 6:39 ع نویسنده : ایمان احمدی

جریان انحرافی که برپایه اخبار موثق علاوه بر ویژه نامه «خاتون» چند ویژه نامه دیگر را نیز با همان حال و هوای انحرافی و زیر سؤال بردن آموزه های اسلامی و انقلابی در دست تهیه داشت، اخیرا دومین ویژه نامه از همین دست را با عنوان «نهروانی ها»! برای چاپ و انتشار آماده کرده است.

در کادر مربوط به شناسنامه این ویژه نامه آمده است؛
صاحب امتیاز: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)
سرپرست: علی اکبر جوانفکر
مشاور و ناظر: غلامحسین اسلامی فرد
سردبیر: حسن قاسمی
مدیر هنری: محمدملاعلی اکبری
همکاران: کورش علوی، علی ونایی، سعید یوسفی پور، منیر حاجیان، موسی جانمحمدی، جواد سعیدی، سیده سمانه شیخ الاسلامی، کاظم افشین پور، سیده نصیبه حسینی، عبدالرضا سلطانی، سلمان سیدی، سیداحمد میرهاشمی
لیتوگرافی و چاپ: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران
گروه مشاوران(به ترتیب حروف الفبا):
فرید اجلالی ،اصغر بالسینی،محمدجعفر بهداد،حنیف حسین ستاریان، بهمن شریف زاده
انتشار ویژه نامه خاتون، با استقبال و ذوق ز دگی فراوان محافل خارجی روبرو شده بود. این محافل و رسانه های وابسته به آنها، نظیر رادیو فردا، رادیو آمریکا، بی بی سی و تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان لس آنجلس، آن بخش از ویژه نامه خاتون را که در آن، حجاب چادر زیر سؤال رفته است، مورد توجه و استقبال بیشتری قرار داده بودند.
برخی از این رسانه ها با استناد به فراگیری حجاب چادر در جامعه اسلامی ایران، تاکید داشتند مشایی و اطرافیان وی در جایگاهی نیستند که مردم ایران به دیدگاه ها و نظرات آنها اهمیتی بدهند ولی همین اندازه که روزنامه دولتی ایران، با انتشار این ویژه نامه فضای مذهبی را به تنش کشیده، قابل تقدیر است!
گفتنی است حلقه انحرافی به وضوح می داند و در جلسات خصوصی خود نیز بر این نکته تأکید ورزیده است. امید و انتظاری ندارد که اینگونه اقدامات هنجارشکنانه بتواند در تضعیف باورهای اسلامی- انقلابی مردم ایران کمترین تأثیری داشته باشد، بلکه اهداف خود را از انتشار ویژه نامه های مزبور در سه محور زیر تعریف کرده است.
1- اعلام حضور و موجودیت؛ این جریان بر این باور است که از خود هیچ ویژگی برجسته ای برای ابراز وجود ندارد و تنها امتیاز - بخوانید امتیاز بادآورده- خود را در پیوند با دولت و بهره مندی از رانت سیاسی و اقتصادی دولت می داند از این روی وقتی مثلاً برخی از آموزه های اصیل اسلامی را زیر سؤال می برد، این هنجارشکنی از آنجا که جریان انحرافی به دولت وابسته است می تواند اعتراض شدید مردم را در پی داشته و از این طریق به بلندگویی برای اعلام موجودیت جریان یاد شده تبدیل شود.
2- ارسال این پیام برای دشمنان بیرونی که جریان مورد اشاره با مبانی و اصول جمهوری اسلامی فاصله و زاویه دارد. چرا که جریان انحرافی پایان عمر خویش را در پایان دوره دولت دهم و کوتاه شدن دست های آلوده خود از رانت های سیاسی و اقتصادی می داند. بنابراین می کوشد از هم اکنون خود را برای سرمایه گذاری دشمنان بیرونی مناسب جلوه دهد! حمله به مراجع، زیر سؤال بردن آموزه های اصیل اسلامی و انقلابی، سفرهای مکرر به پایتخت های عربی و اروپایی با بهره گیری از جایگاه مثلاً مشاور ویژه و... در همین راستا قابل ارزیابی است.
3- تبدیل شدن به یک قطب و محور برای حضور سایر جریانات ضد انقلاب؛ حلقه انحرافی با هزینه کردن مبالغ کلان از بیت المال برای جذب جریانات زاویه دار با نظام اسلامی چراغ سبز نشان می دهد که نمونه های آشکار فراوانی از این دست قابل آدرس دادن است.
همچنین انتخاب نام «نهروانی»ها یادآور شگرد معروف عمرسعد است که صبح عاشورا با فریاد «ای سپاهیان خدا»! لشگر خود را به میدان جنگ با امام حسین(ع) فرستاد!




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا