.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 125
  • بازدید دیروز : 586
  • کل بازدید : 1446907
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 3:51 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/6/15 ساعت 6:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

یک اندیشمند اسلامی مصر با اشاره به تشدید موج اعتراض‌های اجتماعی در سرزمین اشغالی و فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون تاکید کرد که این رژیم طی ده سال آینده نابود خواهد شد.

دکتر"محمد مورو" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره، از اعراب خواست تا برای آزادی سرزمین فلسطین از چنگال یهودیان تظاهرات میلیونی به سمت مرزهای فلسطین برگزار کنند حتی اگر در این تظاهرات هزاران نفر شهید شوند.

وی همچنین از اعراب بویژه عرب‌های مصر و اردن خواست تا با الگوپذیری از ترکیه سفرای خود از تل‌آویو را فرا بخوانند.


مصر و اردن نیز سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کنند

دکتر مورو موضع ترکیه مبنی بر تصمیم برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از آنکارا را ستود و تصریح کرد که ترکیه با وجود ارتباط با ناتو و روابط تاریخی آن با اسرائیل این تصمیم شجاعانه را اتخاذ کرده است.

وی همچنین اظهار داشت که بهتر است کشورهای همسایه فلسطین نیز این موضع را اتخاذ کنند و از مصر و اردن نیز خواست تا سفرای خود از تل‌آویو را فرابخواند و سفیر رژیم صهیونیستی را از کشورشان اخراج کنند و تاکید کرد که خواسته ملت‌های عرب امروز این خواسته ملی است.


شورای نظامی مصر با حمایت مردمی کمپ‌دیوید را لغو کند

این اندیشمند مصری با انتقاد از موضع شورای نظامی مصر تاکید کرد که شورای نظامی مصر امروز در سایه حمایت ملت مصر در برابر یک فرصت تاریخی برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از تل‌آویو، بازگشایی گذرگاه‌های غزه و کمک تسلیحاتی به مقاومت فلسطین برای مقابله با اسرائیل قرار دارد.

وی گروه‌های سیاسی و مردمی مصر را به برگزاری راهپیمایی‌های گسترده و درخواست آزادی فلسطین و نیز لغو معاهدات با رژیم صهیونیستی بویژه معاهده کمپ‌دیوید فراخواند.

این اندیشمند اسلامی مصری از شورای نظامی مصر خواست تا از شرایط کنونی و اراده مردمی برای لغو توافقنامه کمپ‌دیوید بهره‌برداری کند و تاکید کرد که شورای نظامی نیازمند دیدگاه استراتژیک و اخلاق ملی و اسلامی است.


رژیم صهیونیستی از درون فروپاشیده است

مورو در ادامه تاکید کرد که مواضع مجامع بین‌المللی بویژه آمریکا منافقانه است زیرا از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه ملت فلسطین حمایت می‌کند همچنانکه گزارش پالمر که اخیرا صادر شده است گواه بر آن است به گونه‌ای که در آن محاصره نوار غزه را قانونی معرفی می‌کند؛ آمریکا رأس شر در منطقه است و همین آمریکاست که اسرائیل را به سلاح تجهیز می‌کند تا فلسطینیان را قتل‌عام کند.

وی افزود: اعتراضات در اسرائیل بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی دیگر یک جامعه دموکراتیک نیست و اسرائیل از انقلاب‌های عربی تقلید می‌کند همچنانکه مشاهده کردیم که صدها هزار اسرائیلی تظاهرات برگزار کردند و شعار "نتانیاهو برو" که پیش از این مصری‌ها برای "حسنی مبارک" استفاده می‌کردند، سر دادند و این راهپیمایی‌ها نیز نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از درون فروپاشیده و طی ده سال آینده نابود خواهد شد.


تاکید بر ازسرگیری روابط حسنه بین ایران و مصر

دکتر مورو درباره روابط بین مصر و ایران نیز بر ضرورت بازگشت روابط دو کشور به روال طبیعی خود تاکید کرد و این سوال را پرسید: چرا ما با ایران دشمنی می‌کنیم، عدم بازگشت روابط بین ایران و مصر به روال طبیعی خود به نفع کیست؟




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا