.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 53
  • بازدید دیروز : 179
  • کل بازدید : 1460157
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/31    ساعت : 5:37 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/6/4 ساعت 5:54 ع نویسنده : ایمان احمدی

شبکه خبری الجزیره، در گزارشی که اخیراً با عنوان "هزینه ای که غزه می پردازد" منتشر کرد به مصاحبه با تعدادی از فلسطینیان ساکن غزه پرداخته و صحبت ها و نظرات آنها را پیرامون حوادث غزه انعکاس داد.

این گزارش حاوی نکات مثبتی از وضعیت غزه است . ضمن اینکه موارد لازم به توضیحی نیز در آن وجود دارد که توضیحات لازم را پس از خاتمه متن ترجمه خواهید خواند.

متن کامل ترجمه شده این گزارش است:

"فلسطینیان ساکن غزه، عکس العمل خود را در قبال حملات اخیر رژیم اشغالگر قدس، با الجزیره در میان گذاشتند.

به گزارش الجزیره، ماجرا از حمله به اتوبوس اسرائیلی در مرز مصر و کشته و زخمی شدن چندین صهیونیست آغاز شد. این اتفاق در حالی رخ داد که اگرچه مقامات دولت فلسطینی هرگونه دخالت در آن را تکذیب کردند اما صهیونیست ها، کمیته های مقاومت مردمی غزه را عامل آن دانستند و دست به موشکباران غزه زدند.

موشکبارانی که 15 کشته و 55 مجروح بر جای گذاشت.

واکنش های بین المللی نسبت به این حملات چندان پر رنگ نبود اما اتحادیه عرب و مقاماتی در اردن و مصر ضمن محکوم کردن این حملات، خواستار توقف آنها و ایجاد آتش بس در غزه شدند.

الجزیره در همین زمینه به سراغ تعدادی از فلسطینی های ساکن غزه رفته و واکنش آنها را نسبت به حملات اسرائیل به غزه جویا شده است.

و این چیزی است که فلسطینی ها گفتند:

*احمد النجار، 27 ساله، مستند ساز

این حملات، واکنش های اسرائیل پس از درخواست ها برای به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی است.

آنچه که هم اکنون در غزه اتفاق می افتد پیام اسرائیل است به دنیا که هیچ نیروی سیاسی از جمله ایالات متحده نمی تواند هیچ چیزی را به اسرائیل تحمیل کند.

گرفتاری ما نقض حقوق بشر در غزه  و سکوت مجامع بین المللی است.

همچنین حملات اسرائیل در ماه مبارک رمضان نشان داد که مدعای صهیونیست ها مبنی بر به رسمیت شناختن آداب و رسوم مذهبی و احترام به آنها دروغ است.

*خلود المسری، 23 ساله، فارغ التحصیل دانشگاه

من فکر می کنم در چنین زمانی که اسرائیل به صورت مکرر به ما حمله می کند و زمانی که تمام دنیا ما را رها کرده اند و ما در اشغال به سر می بریم، شلیک راکت به سمت اسرائیل تنها راه مقاومت برای ماست.

*امینه عوده، 61 ساله، خانه دار

اسرائیل همواره به دنبال مشکل و بهانه می گردد و حملات اخیر نیز ادامه تصویر شوم اشغالگری است.

*سحر سالم، 24 ساله، شغل آزاد

اسرائیل می گوید که برای انتقام حمله به اتوبوس صهیونیست ها به ما حمله کرده است. اسرائیل می گوید که با این کارها به دنبال ایجاد صلح است اما تنها چیزی که عایدش می شود نفرت بیشتر مردم است.

*هشام جابر عبدالهادی، 37 ساله، شغل آزاد

من می بینم که سکوت مجامع بین المللی می تواند سبب تشویق اسرائیل برای حمله به ما شود. جهان مشغول تماشای سوریه و لیبی است و ما در غزه فقط خدا را داریم که ما را می بیند.

*موید ابوعمران، 34 ساله، مهندس

من فکر می کنم هدف اسرائیل برای حملات اخیر، انتقام گیری نیست. بلکه دو دلیل اصلی دارد. اول، برنامه فلسطینیان برای استقلال دولت فلسطینی است و دوم، فرافکنی بحران داخلی اسرائیلی ها در قضایای شکست اقتصادی و اعتراضات تلاویو توسط نتانیاهو است.

*وفا یوسف، 29 ساله، کارمند بهداشت عمومی

من فکر می کنم آنچه که الآن در حال رخ دادن است از آنجا ناشی می شود که اسرائیل در پی پیدا کردن راهی برای خروج از بحران داخلی خود است. و نیز به این دلیل است که اسرائیل برای جلوگیری از استقلال دولت فلسطینی تلاش می کند. بنابراین مثل همیشه این نوار غزه است که باید غرامت بپردازد."

توضیحات سرویس بین الملل جهان: این گزارش اگرچه منعکس کننده نظرات واقعی تنی چند از مردم فلسطینی ساکن غزه است اما حاوی چند نکته مغرضانه و البته مشکوک بوده که خوانندگان محترم باید از آنها اطلاع داشته باشند:

1_ در این گزارش هیچ اشاره ای به نزدیک بودن روز جهانی قدس نمی شود. روزی که هم اینک اکثریت مردم در سرتاسر دنیا آن را می شناسند و می دانند که هدف آن حمایت از مردم فلسطین است. در واقع نحوه نگارش این گزارش در الجزیره و عدم اشاره به روز جهانی قدس، نشان دهنده تلاش برای فرافکنی در قبال روز قدس است.

2_ در این گزارش هیچ اشاره ای به حمایت های بیدریغ کشورمان از دولت قانونی حماس و مردم غزه نشده است. در حقیقت به نظر می رسد رسانه الجزیره در حذف نام ایران از این گزارش و یا طرح نکردن سوژه آن، تعمد داشته است. زیرا همه و در وهله اول خود مردم غزه می دانند که جمهوری اسلامی ایران، اصلی ترین حامی فلسطینیان در جهان است.
3_ دشمنان در تلاش برای اعمال قدرت نرم خود، سعی می کنند تا مفاهیم اصلی تری همچون اشغالگری، سفاکی و نقض حقوق اصلی مردم یک کشور توسط اسرائیل را کمرنگ جلوه داده و به جای آن مفاهیم سیاسی دیگری را جایگزین کنند. پر واضح است که رژیم جعلی اسرائیل در طول تمام سال های اشغالگری خود دست از خوی وحشیگری و جنایتکارانه خود برنداشته اما همواره و البته به صورتی نمادین، به میزهای مذاکره علاقه نشان می دهد. در واقع سیاسی نشان دادن حمله صهیونیست ها به غزه هدف خطرناکی است که استکبار جهانی آن را دنبال می کند و در این راه سعی می کند تا با پر رنگ نشان دادن برخی صحبت ها توسط مردم غزه و انتشار آنها در رسانه های وابسته به خود، جنگ روانی مسئله را به خوبی مدیریت کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا