.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 56
  • بازدید دیروز : 179
  • کل بازدید : 1460160
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/31    ساعت : 5:51 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

احمدی نژاد

رئیس جمهور با اشاره به توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ما به گونه‌ای است که تجهیزات نظامی دشمن در نقطه عزیمت زمین‌گیر شود. بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنیم که تجهیزات دشمن قادر به عمل نباشد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ظهر امروز سه شنبه طی سخنانی در مراسم روز صنعت دفاعی با بیان اینکه ماه رمضان هدیه خدا به بشریت است، گفت که در این ماه فرصت بهره‌مندی از رحمت الهی فراهم است. 

وی اخلاص و رحمت را خلاصه همه خوبی‌ها و کمالات عنوان کرد و افزود : کار اگر برای خدا باشد شکوفا می‌شود. اما اگر کار برای غیر خدا انجام شود ساقط کننده است حتی اگر عبادت باشد. شیطان 7هزار سال عبادت کرد اما چون اخلاص نداشت آن عبادت موجب طغیان و طرد او شد.

رئیس جمهور ادامه داد: ‌ماه رمضان، ماه کار برای خداست کار برای خدا اگر اعلام هم نشود و در پنهان صورت گیرد اثر خود را در عالم خواهد گذاشت. 

احمدی‌نژاد همچنین ماه رمضان را ماه تمرین اخلاص دانست و گفت: اگر بالاترین فرصت‌ها و امکانات عالم در اختیار باشد و بزرگترین اقدامات به لحاظ ظاهر انجام شود اما خالی از اخلاص باشد نتیجه‌ای جز سقوط نخواهد داشت. 

وی با بیان اینکه جلوه دوم همه خوبی‌ها، رحمت، عشق و محبت است، خاطرنشان کرد: تجلی و جلوه ایمان به خدا و یکتاپرستی که بالاترین ارزشهاست، در رحمت است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هر مفهوم آسمانی یک جلوه دنیایی دارد و جلوه همه ارزش‌های آسمانی رحمت و محبت است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند متعال رحمت مطلق است و به واسطه رحمتش، عالم، مخلوفات و انسان را خلق کرد، بیان داشت: پیامبر عزیر اسلام که تجلی اعظم خداست رحمت مطلق در مقیاس جهانی است. 

وی قلب انسان موحد را سرشار از محبت عنوان و خاطرنشان کرد: ما به میزانی که محبت داشته باشیم موحد هستیم؛ چرا که محبت معیار سنجش توحید است. 

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مشکلات بشر در طول تاریخ از خالی شدن قلب‌ها از محبت است، نظام اسلامی را نسیم رحمت و لطف دانست و گفت که همه ارزش‌ها زمانی منتقل می‌شود که بر بستری از محبت سوار شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دعوتی که از قلب رحمانی و سرشار از محبت نباشد هدایت کننده نخواهد بود حتی اگر تلاوت آیات قرآن باشد، اظهار داشت: برخی‌ها پای جنایات رژیم صهیونیستی را امضا و قرارداد نظامی 60-70 میلیارد دلاری منعقد می‌کنند برای کشتار، در حالی که قرآن هم می‌خوانند.

وی افزود: نگاه جهان اسلام و نگاه توحیدی رفع مشکلات همه بشریت است و قدرت و سیاست دفاعی ما نیز بر اساس گسترش محبت است؛ چراکه عدالت و محبت لازم و ملزوم هم هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سیاست دفاعی ما بازدارندگی است، گفت: ما نمی‌خواهیم از قدرت نظامی برای تسلط استفاده کنیم بلکه می خواهیم جلوی تجاوزات و بی عدالتی‌ها را بگیریم؛ چرا که سیاست دفاعی ما متفاوت از کسانی است که برای فتح سرزمین‌ها و غارت جوامع طراحی می‌کنند.

 احمدی‌نژاد با تأکید مجدد بر اینکه سیاست و برنامه دفاعی ما بازدارنده است، گفت که بهترین بازدارندگی این است که دشمن به خود جرأت ندهد که تجاوز کند.

وی ادامه داد: سیاست بازدارندگی ما باید طوری باشد که دشمن از پاسخ کوبنده و پشیمان کننده ما مطمئن باشد و در جمع بندی خود به تصمیم حمله نرسد.

رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: سیاست بازدارنده ما باید به گونه‌ای باشد که تجهیزات دفاعی دشمن در نقطه عزیمت و خود دشمن نیز در نقطه عزیمت زمین‌گیر شود نه در آسمان تهران؛ بنابراین باید جوری برنامه‌ریزی کنیم که تجهیزات دشمن قادر به عمل نباشد.
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد که بخشی از تحقق این امر به فعالیت سیاسی، فرهنگی و انسانی برمی‌گردد طوری که فضای جهانی به سمتی برود که فرصت تحرک از دشمن گرفته شود و بخش دیگر به تجهیزات دفاعی برمی‌گردد اما مرحله سوم نیز پدافند است.

وی با بیان اینکه امروز صنعت دفاعی ما پرنشاط و در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: بعضی از این دستاوردهای ما قابل رقابت در سطح جهانی است که موجب افتخار و عزت برای ما و دلگرمی برای همه مظلومان و مستضعفان عالم است.
 
 رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: صنعت دفاعی ما باید جامع و بهره‌مند از همه علم و فناوری کشور باشد و  همه دستاوردهای کشور در اینجا(صنعت دفاعی) خود را نشان دهد.

احمدی‌نژاد همچنین یادآور شد: صنعت دفاعی کشور ما باید موتور پیشرونده علم و فناوری باشد؛ چرا که نوع تجهیزات با کاربرد چند منظوره است.

وی دستاوردهای دفاعی کشور را افتخارآمیز دانست و گفت: کارهای بسیار بزرگ، هدفمند، هوشمند و ارزشمندی در این عرصه انجام شده است که بنده از همه شما به خاطر کارهای بزرگی که برای خدا و گسترش محبت و عدالت و صیانت از کرامت اسلامی انجام می‌دهید تشکر می‌کنم.

 رئیس‌جمهور همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود آرمان همه انبیاء الهی را اصلاح مدیریت جهان و حاکم کردن انسان کامل بر مقدرات بشریت عنوان و خاطرنشان کرد: این شبها (شب های قدر) شب‌های رقم خوردن سرنوشت است. از خداوند متعال بخواهیم که دل‌های ما و همه بشریت را به سوی امام و سرشار از محبت امام، توان، اندیشه و اراده ما را در راستای منویات امام و ما را مشمول دعای امام قرار دهد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در این مراسم از 12 نفر از متخصصان صنعت دفاعی با ارائه لوحی تجلیل کرد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا