.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 285
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448661
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 3:54 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 90/5/16 ساعت 6:7 ع نویسنده : ایمان احمدی

دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری با حدود 450 واحد دانشگاهی در داخل و خارج از کشور است که از حدود 30 سال پیش تأسیس شد و همواره یکی از خبرسازترین حوزه‌های خبری بوده است.

آنچه در ذیل می‌آید بخشی از مصاحبه جاسبی با  فارس است که در ادامه می آید:
پیشرفت ها کار خدا است

*همه پیشرفت‌ها و عظمت‌هایی که دانشگاه آزاد دارد کار خداست و کار من نیست. من و همه مدیرانی که در این دانشگاه خدمت می‌کنیم، خدمت‌گذاران کوچکی هستیم که خداوند به ما این توفیق را داده که در این سنگر خدمت کنیم.

*بدون شک بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است

*نام گذاری برای 3 دهه دانشگاه آزاد
ما دهه اول دانشگاه آزاد را دهه تثبیت نام نهادیم. دهه دوم را دهه توسعه و دهه سوم را که اکنون در نیمه‌های آخرین سال آن هستیم دهه کیفیت نام‌گذاری کردیم. در دهه چهارم که از سال آینده آغاز خواهد شد، وارد رقابت‌های جهانی با دانشگاه‌های معتبر جهان خواهیم شد. 

** نباید از خودم تعریف کنم 

من معتقدم که مدیریت من را دیگران باید ارزیابی کنند و مردم و دانشجویان در این دوره و نسل‌های آینده باید قضاوت کنند. من بخواهم از خودم تعریف کنم، فکر نمی‌کنم درست باشد.

**در کارهایم قاعدتاً موفق بوده‌ام

خوب هرکس فکر می‌کند که در کارهایش موفق است و من هم قاعدتاً چنین فکری می‌کنم اما همان‌طور که گفتم قضاوت درباره ارزشیابی یک فرد را خود فرو نمی‌تواند داشته باشد.

** دسته بندی انتقادات

 ببینید از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد، انتقادات و نقدهایی بر این دانشگاه بود. این انتقادات چند دسته است که برخی از این نقدها و انتقادات مغرضانه بوده و غیرقابل قبول است. یک سری از این انتقادات از سر دلسوزی بوده که برخی از آنها درست است، منتهی در طول زمان باید حل می‌شد که ما همان موقع هم پاسخ می‌دادیم.
 
یک سری مسائل هم سیاسی بوده که همیشه هست و ما پاسخ دادیم و در این زمینه برخورد ما یک برخورد کاملاً معقول و منطقی بوده است. ما همواره با منطق و استدلال به میدان رفتیم، هیچ‌وقت نه خودم بلکه تمام مدیران زیرمجموعه خود را نهی کردم از اینکه کوچک‌ترین بی‌احترامی و فحاشی و برخوردهای نامعقول داشته باشند. 

** هیچ‌کدام از اتهامات علیه دانشگاه آزاد در طول 6 سال فعالیت دولت به اثبات نرسیده است 

ببینید انتقادهایی که می‌شد بسیاری از آنها اصلاً به دانشگاه آزاد وارد نبود و هیچ‌کدام آنها نتوانست در طول زمان و در بستر این 6 سال به اثبات برسد، اما بعضی اوقات روی برخی نارسایی‌ها انگشت می‌گذاشتند که قبل از اینکه آنها بیان کنند، خودمان بارها گفته بودیم. 

** معامله دانشگاه آزاد با دولت و احمدی‌نژاد اصلاً معنایی ندارد 

اصلاً این مسائل مطرح شده را قبول ندارم. ایشان(سلیمی نمین) اصلاً عادت کرده است همیشه با دروغ و تهمت وارد میدان شود و فکر می‌کنم این اقدامات برای وی ذاتی شده و ما هم پاسخش را به صورت معقول و منطقی دادیم البته یک بار هم مجبور شدیم شکایت کنیم و محکومش کنیم. این هم یکی از خلاف‌هایی است که مطرح کرده است. معامله اصلاً معنی ندارد که بخواهیم با کسی معامله داشته باشیم. بنابراین آنچه که ایشان گفته، بنده تکذیب می‌کنم.

*رابطه با دولت

ما هیچ‌وقت با دولت در حال نزاع و تخاصم نبودیم. شما اگر به روزنامه‌هایی که ارگان بنده و یا دانشگاه آزاد است، نگاه کنید، می‌بینید که ما همواره در جهت حمایت از دولت و یا حداقل روش بی‌طرفانه و یا اگر نقدی باشد، نقد منصفانه و دلسوزانه داشته‌ایم. علت آن هم این است که مقام معظم رهبری چنین دیدگاهی دارند، یعنی در حقیقت ملاک و شاخص ما برای تعامل با دولت و مسئولان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است.

ما هیچ مشکلی با هم (احمدی نژاد) نداریم. وی از همکاران ما در دانشگاه علم‌و‌صنعت بوده است و پس از آن، هیچ‌وقت با هم مشکل شخصی نداشتیم. 

* تعیین تکلیف دانشگاه آزاد

- من خیلی علاقه‌ای ندارم وارد این فاز از بحث‌ها شوم و شما را حواله می‌دهم به آن کسانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت دارند تا برای شما توضیح دهند وضعیت به کجا رسیده است اما در هر حال ما همیشه بحث‌هایمان را در مجموعه رسانه‌ها خیلی صریح و شفاف مطرح کردیم.


* اظهارنظر من ممکن است بار سیاسی داشته باشد و به مصلحت دانشگاه آزاد نباشد



** بودجه، امکانات و ثروت دانشگاه آزاد متعلق به یک فرد خاص نیست 


هیچ‌کس حق ندارد از موضع دانشگاه آزاد از یک فرد حمایت کند یا علیه یک فرد در حوزه‌های انتخابات و مسائل سیاسی کاری کند، ولی در حوزه‌های عمومی چرا، مثلاً ما همه دانشجویان، اساتید و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنیم. چرا در مسائل کلی وارد می‌شویم ولی اختصاصی ابدا. در این خصوص همیشه در مجامع شورای مرکزی دانشگاه آزاد گفتم و نوارهای آن هم موجود است. 

* دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری 88 حمایت نکرد 
هیچ‌وقت دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نکرد و همیشه استراتژی دانشگاه آزاد این بوده که تابع دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و ما این را در عمل نشان دادیم.

** دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع موسوی میتینگ برگزار نکرد

* اعترافات حمزه کرمی و مسعود باستانی درباره دانشگاه آزاد ربطی به این دانشگاه نداشته است

ایشان (مهدی هاشمی) از طرف رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد منصوب شده و به خارج از کشور رفته و به مدیریت دانشگاه آزاد ربطی ندارد و من این مطلب را گفتم و اکنون هم این مطالب را باز اعلام می‌کنم.


** در مورد مهدی هاشمی کنکاش نکنید 
چرا شما امروز آمدید این سؤال‌ها را از من بپرسید؟ انگار هیچ کار دیگری ندارید و آمدید اینجا که پیگیر این موضوع باشید. من به سؤالات شما جواب دارم و این سؤال شما را جواب می‌دهم، دیگر کنکاش نکنید. من به شما جواب دادم دیگر.

** دانشگاه آزاد همه دانشگاه‌های دولتی را پشت سر گذاشته است
* بحث تفکیک جنسیتی را به هیچ‌وجه مطرح نکردم 

اینجا یک سوء برداشتی شده و در هرحال آن چیزی که من گفتم با آنچه که در مطبوعات و رسانه‌ها درج شده متفاوت است. من بحث تفکیک جنسیتی را به هیچ‌وجه مطرح نکردم. اصلاً. من گفتم که راه‌اندازی دانشگاه‌های تک‌جنسیتی چیزی نیست که امروز مطرح شده باشد. دانشگاه آزاد از قبل به این اقدام دست زده است و در حال حاضر واحد فلاورجان دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های تک‌جنسیتی است 

*فضای سیاسی در دانشگاه آزاد باز اما ضابطه‌مند است

دانشگاه‌ها مرکز فعالیت‌های سیاسی هستند و در دانشگاه آزاد هم برخلاف تصور برخی‌ها، اصلاً فضا را نبستیم. فضا باز اما ضابطه‌مند است. یعنی تعداد تشکل‌ها مشخص است و حتی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این تشکل‌ها را همچنان افزایش می‌دهیم و اتحادیه‌های دانشجویی را افزایش می‌دهیم اما فعالیت‌شان را باید طبق ضابطه انجام دهند. البته خط قرمزهایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کرده و ما در حوزه تشکل‌های سیاسی بسیار فعال‌تر از دانشگاه‌های دولتی بودیم ولی هیچ‌گاه مسئله برای نظام نساختیم 
* اجازه نمی‌دهیم در دانشگاه آزاد ساختارشکنی شود

ما اجازه نمی‌دهیم در دانشگاه آزاد ساختارشکنی شود و از همان ابتدای تأسیس این دانشگاه هم اجازه ندادیم. اگر یک استاد و یا دانشجویی نظام را زیر سؤال ببرد با آنان برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم این امر توسعه پیدا کند و به یک جریان تبدیل شود. این کار خیلی راحت است و به همین دلیل تاکنون مشکلی نداشتیم. حالا کسی در کلاس درس چیزی گفته، ما به آن رسیدگی می‌کنیم تا تمام بشود و برود. 


* راه‌اندازی تجمع توسط فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات را بزرگ کردند 
-آن موضوع چیز خاصی نبود و آن را بزرگ کردند. ولی ما بحث فوق را سریع جمع کردیم. چیز خاصی نبود و رسانه‌ها به آن دامن زدند.

*فارس: آیا فائزه هاشمی در آن تجمع مقصر بود و نقشی داشت؟

- جاسبی: خیر. وی داشت راه می‌رفت. تجمع‌کنندگان برخوردی کردند که وی نیز چیزی به آنها گفته بود و این موضوع را بزرگ کردند درصورتی که چیزی نبود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا