.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1450757
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 12:57 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/4/24 ساعت 5:51 ع نویسنده : ایمان احمدی

مجتهد شبستری

امام جمع تبریز گفت: انتظار امروز حضرت ولی‌عصر(عج) از شیعیان تبعیت و حمایت از نایب ایشان است چرا که حراست از حریم ولایت در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است، از اوجب واجبات است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: بی‌تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدی(عج) و کسانی است که همواره تصویر ظهور را در برابر دیدگان خود دارند و از دل و جان آن را جستجو می‌کنند.
وی تصریح کرد: منتظران واقعی امام عصر(ع ) لحظه‌ای از تحرک و تکاپو در پیشبرد اهداف دین باز نمی‌مانند بلکه همواره با سعی و کوشش خود را براساس اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع ) آنچنان پرورش می‌دهند که صلاحیت و شایستگی درک حضور آن حضرت را در زمان ظهور ایشان داشته باشند.
امام جمعه تبریز در ادامه وحدت، انسجام و اطاعت از فرامین جانشین برحق امام عصر و ولی‌امر مسلمین را در تعمیق و تبیین تفکر مهدویت و انتظار برای شیفتگان امام عصر(ع) ضروری خواند و انتظار فرج را بهترین اعمال نزد خداوند ارزیابی کرد.
وی همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت اشاره کرد و گفت: مسئله انتظار به فرموده رهبری جزو لاینفک مهدویت است، از این رو اگر کسی به آن اعتقاد دارد باید به انتظار فرج هم قائل باشد.
آیت‌الله شبستری تصریح کرد: رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در باب انتظار و ظهور منجی، کار عالمانه و دقت در باب انتظار را ضروری ارزیابی کرده و معتقد بودند که اگر کسی می‌خواهد درباره منجی و انتظار اظهارنظر کند باید عالم به آن بوده و از معارف اسلامی بهره‌مندی‌های لازم را حاصل کرده باشد.
خطیب جمعه تبریز گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند، پرهیز از کارهای عامیانه، جاهلانه و دور از معرفت که اتکایی به سند و مدرک ندارد ضروری است و در غیر این صورت نوعی عوام‌فریبی به حساب خواهد ‌آمد.
وی در ادامه تصریح کرد: باید مراقب سوءاستفاد‌کنندگان و مدعیان دروغین باشیم و همین‌جا اعلام می‌کنم در حدیثی امام عصر خودشان تاکید کرده‌اند که به ولی فقیه در امور مختلف مراجعه شود و از این رو معتقدیم تبعیت از ولی فقیه راه تبعیت از امام عصر(ع) است.
امام جمعه تبریز گفت: انتظار امروز حضرت ولی‌عصر(عج) از شیعیان تبعیت و حمایت از نایب ایشان است چرا که حراست از حریم ولایت در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است، از اوجب واجبات است.
آیت‌الله شبستری با بیان اینکه رضایت خاطر امام زمان(عج) با تبعیت از ولایت فقیه فراهم خواهد شد، تصریح کرد: دشمنان به ویژه جریان‌های انحرافی، بهائیت، منافقان و فرقه‌های ضاله به دنبال تضعیف ولایت هستند، فعالیت‌های فرهنگی بنیاد نیمه شعبان نیز همواره باید در دفاع از حریم ولایت در کنار ترویج فرهنگ مهدویت باشد.
وی در ادامه به 26 تیرماه و سالروز تشکیل شورای نگهبان در سال 59 و به دستور امام راحل اشاره کرد و با تبریک این روز، اظهار داشت: شورای نگهبان نقش مهم و تاثیرگذاری در حفاظت از قانون و اسلامیت کشور دارد و اگر بخواهیم قانون و اسلامیت در کشور حاکم شود باید شورای نگهبان تقویت شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مهم در قانون اساسی کشور گفت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی برای حفظ این انقلاب داشته و دارد.
وی با تقدیر از این نهاد انقلابی افزود: نهاد شورای نگهبان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، نگهبان اسلامیت و جمهوریت نظام بوده است و همین امر باعث شده تا عده‌ای مغرض از در مخالفت درآمده و با این یادگار امام عزیز عناد پیدا کنند.
امام جمعه تبریز همچنین به مباحث منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه همچنان ادامه داشته و در حال افزایش است و مردم با سرنگونی حکومت‌های مستبد برای ایجاد کشوری اسلامی تلاش می‌کنند.
وی گفت: در مصر پس از اینکه مردم مشاهده کردند هنوز خواست آنان تحقق نیافته و شورای نظامی کاری از پیش نمی‌برد، دوباره به میدان التحریر برگشته و خواهان تشکیل حکومتی براساس قانون هستند.
امام جمعه تبریز در ادامه با اعتراضات مردمی در مالزی پرداخت و گفت: موج بیداری اسلامی به شرق آسیا نیز رسیده و مردم با تجمع و اعتراضات گسترده خواهان اصلاحات قانونی هستند که در میان جمعی از مردم کشته و زخمی شده و برخی بازداشت شده‌اند.
وی تصریح کرد: حاکمان زورگو و دیکتاتور همچنین آمریکا و ایادی آن باید بدانند مسلمان در تمام دنیا به پا خواسته‌اند و تا گسستن زنجیر استبداد و استثمار از پای نخواهند نشست.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا