.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1450819
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 3:19 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

مصلحی

وزیر اطلاعات از انعکاس اسناد جدید نفوذ در میان ضد انقلاب خارج نشین خبر داد و گفت : ایجاد شکاف و تردید در جریان ضد انقلاب متواری و خارج نشین از موفقیت های وزارت اطلاعات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از شورای فرهنگ عمومی به خاطر پذیرفتن پیشنهاد وزارت اطلاعات مبنی بر نامگذاری روز ولادت امام زمان (عج)، به نام روز سرباز گمنام امام زمان، به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ایشان در روایتی می‌فرمایند خوشا به حال بنده‌ی مومنی که خداوند او را به عنوان بنده‌ ویژه می‌شناسد، ولی مردم او را نمی‌شناسند.

وی افزود: در این روایت آمده است که یکی از ویژگی‌های این افراد (بنده‌ای که خداوند او را می‌شناسد ولی مردم او را نمی‌شناسند) این است که چنین بنده‌ای بر فتنه‌ی تاریک غلبه پیدا می‌کند و این فتنه‌ها را از بین می‌برد و این کار، کاری است که عزیزان ما در مجموعه‌ی وزارت اطلاعات آن را دنبال می‌کنند. یعنی شناسایی فتنه در ابعاد مختلف از جمله موارد مورد توجه در این مجموعه است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این‌که کار وزارت اطلاعات تنها پی‌گیری مباحث امنیتی خاص مثل ترور و انفجارها نیست، اظهار کرد: وزارت اطلاعات در تمامی ابعاد از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این وظیفه را دارد که فتنه‌های دشمن را پیش‌بینی و طراحی‌های به‌موقعی را دنبال کند.

مصلحی با بیان این‌که حضرت امام (ره) عنوان سربازی گمنام وجود مقدس آقا امام زمان را به عزیزان در وزارت اطلاعات دادند، گفت: مقام معظم رهبری نیز در همین راستا بحث مجاهدت‌های خاموش را در این مجموعه عنوان و مجموعه‌ی وزارت را به عنوان پایگاه عظیم مبارزه و جهاد نامگذاری کردند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از مجموعه‌ی وزارت اطلاعات که در اسفندماه سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بازدید، وزارت اطلاعات را یک پایگاه عظیم مبارزه در جنگ اطلاعاتی که امروز یک جنگ واقعی است، خواندند و این نکته نکته‌ی مورد توجهی است؛ چرا که اگر ما امروز با دشمن جنگ فیزیکی نداریم، اما جنگ اطلاعاتی سنگینی را داریم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بومی بودن و الگو نگرفتن از دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا را از جمله ویژگی‌های وزارت اطلاعات خواندند. با توجه به این موضوع باید گفت که از آن‌جا که وزارت اطلاعات از درون انقلاب و نظام جوشیده است، یکی از افتخاراتش این است که این سرویس و دستگاه اطلاعاتی دقیقا بر اساس نیازهای انقلاب شکل گرفته است. این در حالی است که کار سرویس‌های اطلاعاتی دیگر در دنیا نوعی تقلید و گرفتن از دست همدیگر است، اما سیستم اطلاعاتی ما دقیقا بدون این‌که تقلیدی از دیگران داشته باشد، بومی است.

مصلحی هم‌چنین با تاکید بر این نکته که وزارت اطلاعات تنها برای یک دستگاه خاص نیست، بلکه متعلق به همه‌ی مجموعه‌ی نظام است، افزود: امروز با اطمینان می‌توان گفت که سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر مجهز بودن به بهترین فناوری‌ها که کاملا بومی است، در مقابله با تجهیزات حتی پیشرفته‌ی سیا و موساد برای مقابله با این سرویس‌ها از وضعیت بسیار خوب فناوری برخوردار است.

وی با اشاره به آمادگی مجموعه‌ی وزارت اطلاعات برای خطرپذیری خالصانه برای نظام در عرصه‌های مختلف که در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: عزیزان ما در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و بعضا تک نفری نیز در عرصه‌ها حضور پیدا کردند که این بیانگر ویژگی مورد توجه مقام معظم رهبری برای وزارت اطلاعات است.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: دیده‌بانی تخصصی و دائمی از جمله ویژگی‌های عزیزان ما در وزارت اطلاعات است و ما نمی‌توانیم حتی یک لحظه تیزبینی و هوشیاری خود را از دست بدهیم و الا با دشمن مواجه خواهیم شد.

مصلحی، برخورداری از روحیه‌ی ولایت‌پذیری محض و روحیه‌ی خالصانه‌ی دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی و هم‌چنین اجتماع بهترین نیروهای علاقه‌مند و عاشق نظام را از جمله دیگر مشخصه‌های مجموعه‌ی وزارت اطلاعات که در سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته برشمرد و گفت: وزارت اطلاعات با این اوصاف برای دوستداران نظام و مردم عزیز کشور آرامش‌بخش، اطمینان‌آور، امنیت‌آور و شادکننده‌ی دل مردم است. اگر جاهایی دشمن توانسته ضربه‌ای به ما وارد کند که به خاطر آن مردم ما دلگیر شده‌اند ما باید بتوانیم با اقداماتمان باعث شادی مردم شویم.

وی در ادامه با بیان این‌که وزارت اطلاعات برای دشمنان نظام به عنوان یک بازدارنده‌ی دائمی در مقابل توطئه‌های آنها محسوب می‌شود، با اشاره به فتنه‌ی ?? گفت: خود اوباما سه بار در مصاحبه‌های مختلف و یک بار در کنگره‌ی آمریکا اذعان کرد که در این مباحث شکست خورده و با این اوصاف می‌توان گفت وزارت اطلاعات، نگران‌کننده، رعب‌آور و آسیب‌زننده به دشمنان است.

وزیر اطلاعات در ادامه‌ی سخنان خود اظهار کرد: در وزارت اطلاعات یکی از سرمایه‌گذاری‌ها روی این موضوع بوده که ما باید از حالت دفاعی و منفعلانه بیرون بیاییم و در مقابل دشمن حالت تهاجمی بگیریم تا او را سر جای خود بنشانیم.

مصلحی با بیان این‌که دشمنان ما می‌خواهند نظام اسلامی ما را از حالت الگودهی برای بشریت خارج سازند، گفت: انقلاب اسلامی فقط برای کشورهای منطقه و دنیای اسلام الگو نیست، بلکه برای تمام بشریت الگوست و در آینده خواهیم دید که الگودهی ایران اسلامی حتی برای استکبار می‌تواند چه نقشی را ایفا کند اما دشمن سعی دارد ایران را به خود مشغول کند.

وی با بیان این‌که کشور ما طی سال‌های گذشته با یک هجمه‌ی جنگ نرم که بسیار سنگین بوده ، مواجه بودهاست، اظهار کرد: دشمن در بحث جنگ نرم، هدفی چون براندازی نظام را دنبال می‌کند. البته این در حالی است که برخی با یک سری تحلیل‌های ساده‌لوحانه این بحث را برنمی‌تابند که دشمن طرحی براندازانه دارد.

وزیر اطلاعات، سلطه‌ی فرهنگی و سیاسی کشور، استحاله نظام و هدف قرار دادن ایمان و اعتقادات مردم، جلوگیری از پیشرفت و سازندگی کشور هم‌چنین تسلیم کردن مردم را از جمله اهداف دشمن در بحث جنگ نرم عنوان و اظهار کرد: در این میان از منظر دستگاه اطلاعاتی کشور امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین شیوه‌های تهاجم جنگ نرم دشمن، مواردی از جمله استحاله فرهنگی در جریان‌های سیاسی، فرهنگی و اعتقادی است.

مصلحی افزود: در همین راستا طی دهه‌ی اخیر اگر دقت کنید خواهید دید که خصوصا در دوره‌ی اصلاحات که عده‌ای به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند این استحاله را مورد توجه قرار دادند. پس از آن با شکل‌گیری دولت نهم این افراد به دامن استکبار رفتند.

وی ترویج تفکرات انحرافی و اباحه‌گری، ایجاد تشکیک در مبانی تفکرات دینی، شبهه‌افکنی در میان مردم و دوستداران انقلاب و نظام، ترویج یاس و ناامیدی در مردم را از دیگر اهداف دشمن در این زمینه عنوان و اظهار کرد: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که باید همیشه روح امید را در جامعه دمید، اما عده‌ای از جمله خواص فریب خورده امروز به دنبال القای یاس و ناامیدی در کشور هستند.

وزیر اطلاعات هم‌چنین القای تفکر جدایی دین از سیاست، تهاجم تبلیغات و جنگ روانی گسترده، ایجاد مشکلات اقتصادی در روند معیشت مردم از جمله تحریم‌ها، معارضه‌ی بین‌المللی در تمامی عرصه‌هایی که فقط محدود به بحث هسته‌یی نیست، ایجاد غفلت در بین مردم و مسوولان و شکل‌دهی روحیه‌ی بی‌تعهدی و بی‌مسوولیتی و جابه‌جایی مسائل اصلی با فرعی نظام را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و اظهار کرد: باید دانست در فتنه‌ی ?? و پس از آن یکی از مسائلی که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرد این بود که مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شود.

مصلحی در ادامه با تاکید بر این‌که فتنه‌ی ?? تمام نشده است، گفت: بنده به عنوان مسوول اطلاعات کشور عرض می‌کنم فتنه هم‌چنان در ابعاد مختلف طراحی‌هایی می‌کند تا ضربه‌های خود را بزند و در این بین باید سران و هادیان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا که این‌طور نیست که فقط فتنه یک لایه داشته باشد. فتنه بغیر از لایه‌ای که ما آن را در رسانه‌ها می‌بینیم ابعاد دیگری دارد و می‌خواهد کنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراین باید آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارد.

وی افزود: یک عده سران فتنه هستند و یک عده هادیان فتنه. به دلیل غفلتی که ما در یک مقطع خاص انجام دادیم ،این فتنه باز سر برافراشت و طی جلسات ، بحث و گفت‌وگوهایی در حال زنده کردن همان مباحث هستند. بنابراین این موضوع هوشیاری و احساس مسوولیت ویژه را می‌طلبد. به‌خصوص خواص باید مراقب باشند که مجددا در این دام‌ها قرار نگیرند.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این‌که رصد هوشمندانه و حرفه‌ای و به‌موقع حرکت‌های دشمنان خارجی از جمله وظایف وزارت اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: باید دانست امروز مهم‌ترین برنامه‌ی محوری آمریکا، انگلیس و موساد، جریان‌های فتنه، ضدانقلاب و برانداز، ایجاد شکاف و انشقاق داخلی و تنش‌های کاذب در داخل نظام است و در واقع این همان اصلی ـ فرعی کردن مسائل و پرداختن به مسائل فرعی و رها کردن مسائل اصلی است که آنها مورد توجه قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایجاد انشقاق، نقطه‌ی مشترک همه‌ی دشمنان نظام قرار گرفته و شاید در کمتر مقطعی از تاریخ انقلاب تا این میزان این موضوع در برنامه‌ی دشمنان قرار گرفته است. چنان‌چه هرکس حتی یک درجه با نظام زاویه داشته، هم‌اکنون در مجموعه‌ی دشمنان قرار دارد؛ به طوری که می‌توان به سهولت بر این موضوع تاکید کرد که آبشخور این برنامه‌ها یکی است.

مصلحی با بیان این‌که ایجاد شکاف بین مردم و مسوولین، بین جریان‌ها و گروه‌های حامی نظام و ولایتمدار هم‌چنین ایجاد شکاف بین بخشی از مردم با بخشی دیگر از جمله اهداف این دشمنان ماست، گفت: باید دانست مهم‌ترین راهکار با این مقوله‌ی خطرناک و موذیانه، تبعیت کامل از ولایت و رهبری به عنوان محور وحدت در جامعه است.

وزیر اطلاعات هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که وزارت اطلاعات در ابعاد دیگری همچون بعد اقتصادی به رصد مسائل می‌پردازد، به نامگذاری سال جاری با نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد لوازم و هوشیاری خاص خود را دارد و وقتی مقوله‌ی جهاد به میدان می‌آید با وضعیت عادی تفاوت‌هایی وجود دارد و مقام معظم رهبری با توجه به این‌که طراحی‌های دشمن و عقبه‌ی برنامه‌های دشمن را می‌دیدند این نامگذاری را داشتند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین برنامه‌ی اقتصادی نظام بعد از انقلاب، هدفمندی یارانه‌ها بود که با موفقیت هرچه تمام‌تر در حال اجرا شدن و طی مراحل مختلف است، گفت: اگرچه دشمن به دنبال این بود که بتواند در این برنامه مشکلاتی ایجاد کند، اما من می‌توانم این را بگویم که با اقدامات انجام شده هیچ چیز جز یاس نصیب دشمن نشد و با اشراف اطلاعاتی به حول و قوه‌ی الهی بسیاری از توطئه‌های دشمن در این راستا نقش بر آب شد.

مصلحی در ادامه با مورد توجه قرار دادن موفقیت‌های وزارت اطلاعات در بعد مسائل امنیتی، بحث دستگیری ریگی را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگیری ریگی موفقیت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف بود. اگرچه برخی فقط با دید اطلاعاتی به این مساله نگاه می‌کنند، اما مساله‌ی مهم، آمادگی دستگاه نظامی در این قضیه بود؛ چرا که دیدیم دستگاه نظامی وقتی پای کار آمد در عرض نیم ساعت توانست آن کار مهم را انجام دهد.

وزیر اطلاعات با اشاره به بحث دستگیری عامل ترور شهید علی‌محمدی گفت: هرکس برای موساد عملیاتی انجام می‌داد موساد او را از بین می‌برد. چنان‌چه تیم شخص عامل ترور شهید علی‌محمدی همگی به درک واصل شده بودند. فقط در این عملیات یک نفر باقی مانده بود و ما با اقداماتی که انجام دادیم هم‌چنین با اطلاعاتی که مردم و جمعیت ?? میلیونی به ما دادند، توانستیم این فرد را دستگیر کنیم و در این بین راهکارهای موساد را نیز به دست بیاوریم.

وی دستگیری جاسوسان آمریکایی، اسراییلی و انگلیسی را از جمله دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و خطاب به مردم گفت: من به شما این نوید را می‌دهم که با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه‌ی اینها در اطراف کشور داریم، تمامی اقداماتشان را رصد می‌کنیم. اگرچه ممکن است از یک حفره‌ای به ما ضربه وارد شود، اما ما اشراف اطلاعاتی داریم.

مصلحی در ادامه با بیان این‌که فتنه‌ی ?? اگرچه لطمه، ضربه و هزینه داشته، اما برکات و خیراتی نیز داشته است، گفت: در این راستا از جمله موفقیت‌های بزرگ ما موفقیت در شبکه‌ی مجازی علیه دشمن بود. چنان‌چه وقتی اوباما یکی از موفقیت‌هایشان را بحث کیف اینترنتی نام برد، ما یک ماه قبل از این‌که آنها این طراحی را داشته باشند، مطلع بودیم و حتی طراحی مقابله با آن را نیز انجام داده بودیم و چنین رویکردی دشمن را به استیصال کشانده و او اقرار می‌کند که نتوانسته از شبکه‌ی مجازی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کند.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: ما امروز توانسته‌ایم در مجموعه‌ی ضدانقلاب خارج‌نشین شکاف و تردید ایجاد کنیم. با توجه به فیلمی که از نفوذی‌های وزارت اطلاعات در مجموعه‌ی اپوزیسیون خارج از کشور دیدیم، امروز شاهد این شکاف و اختلاف هستیم و به کسانی که روزی در این مملکت نماینده‌ی مجلس و وزیر و ... بودند و فرار کردند و با ضدانقلاب همراه شدند گفته می‌شود که از کجا می‌توان به شما اطمینان داشته باشیم که شما نفوذی اطلاعات ایران نباشید؟

وی با اشاره به همان فیلم پخش شده گفت: خود این فرد نمی‌دانست که طراحی کرده‌اند تا او را به اسراییل ببرند، ولی ما به محض این‌که متوجه شدیم او را به کشور برگرداندیم تا بهره‌برداری‌های خود را از او کرده باشیم.

مصلحی در ادامه گفت: در عملیات روانی که به زودی داریم مجموعه‌های دیگری از نفوذ در جریان ضدانقلاب و به‌هم‌ریختگی‌هایی که در میان آنها به وجود آمده را اعلام می‌کنیم.

وزیر اطلاعات هم‌چنین افزود: اقدامات شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و اسراییلی‌ها که در اطراف کشور هستند را رصد می‌کنیم و شاهد برهم‌ریختگی آنها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه گفت: این بیداری از بعد اطلاعاتی به دستگاه‌های آمریکا و غرب شکست سنگینی وارد آورده و آنها از این موفقیت مردم و بیداری اسلامی غافلگیر شدند و اعلام کردند که ما در این حرکت‌ها دچار شوک شده‌ایم. البته باید هوشیار بود؛ چرا که اینها به دنبال این هستند تا این الگو را به نفع خود ربایش کنند.

مصلحی در ادامه خطاب به مردم گفت: من به شما مردم خوب و متدین، حزب‌اللهی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام اطمینان می‌دهم - سربازان گمنام امام زمان (عج) که بخش قابل توجهی از آنها پدر و مادر و یا همسرشان نمی‌داند که این شخص نیروی وزارتی است و ممکن است حتی فرزند شما هم جزو این نیروها باشد- این عزیزان با تمام وجود در خدمت انقلاب و اهداف بلند انقلاب و ولایت خواهند بود.

وزیر اطلاعات در ادامه با تاکید بر این‌که نظام در اقتدار کامل قرار دارد، بنابراین از موضع رحمت و رأفت با جریان معارض برخورد می‌کند، گفت: امت حزب‌الله نگران آواهای نامأنوس و مایوس‌کننده‌ی دشمنان خارجی و بعضا افراد نادان داخلی و خواص بی‌بصیرت نباشند. وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌ای و تخصصی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و دستیابی به امنیت هوشمند است.

وی شناسایی تهدیدات بالقوه و بالفعل و واکسینه کردن جامعه نسبت به تهدیدات توسط ارکان امنیتی حاکمیت و یا به عبارتی برنامه‌ریزی در جهت واکنش سریع نهادهای امنیتی جامعه نسبت به تهدیدات خارجی و داخلی با اعمال مناسب قدرت نرم و سخت، وابسته به نوع تهدیدات را تعریف امنیت هوشمند عنوان و اشراف اطلاعاتی، نگاه تهاجمی به برنامه‌ی دشمن، ایمن‌سازی مردم و جامعه در ابعاد و حوزه‌های مختلف، هم‌چنین نفوذ در عمق لایه‌های دشمن را از جمله راهبردهای وزارت اطلاعات در این راستا برشمرد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا