.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 166
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450386
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 7:36 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/4/23 ساعت 4:18 ع نویسنده : ایمان احمدی

شبکه خبری المنار وابسته به حزب الله لبنان، به مناسبت فرارسیدن سالگرد جنگ ?? روزه و شکست اسرائیل توسط حزب الله در گزارشی با عنوان، خاطرات من از جنگ، به بازخوانی روند جنگ ?? روزه از آغاز تا انجام پرداخت.
آنچه که در این گزارش می خوانید، متن کامل گزارش یاد شده است.
"در سال ????، صهیونیست های اشغالگر، نیروهای خود را از بخش اعظمی از سرزمین لبنان بیرون بردند و این مسئله نگاه جهان به اسرائیل را از اساس تغییر داد.
و رژیم صهیونیستی خودش درک کرده بود که این اقدام چگونه به واسطه ایفای نقش گروهی از مبارزان لبنانی علیه اسرائیل صورت گرفته است.
برای بازسازی این تصویر شکسته شده، شش سال بعد اقدام دیگری با قتل عام بیشتر و کشتار بیشتر توسط اسرائیل صورت گرفت اما در نهایت به شکستی دیگر برای اسرائیل انجامید.
اسرائیل در سال ????، طرح مبادله اسرا و اجساد را با مقاومت اسلامی لبنان مطرح کرد اما در طول اجرای این فرآیند مشغول انجام کارهای دیگری بود تا تحقیر سال ???? خود را جبران کند.
در سال ????، این سیمور هرش (روزنامه نگار آمریکایی) بود که در گفت وگو با نشریه نیویورکر، تأکید کرده بود که سفر تابستانی امسال مقامات اسرائیلی به آمریکا برای گرفتن چراغ سبز کاخ سفید در جهت حمله اسرائیل به لبنان است.
دولت بوش نیز این اقدام را تأیید کرد تا در واقع حزب الله حذف شود و ظرفیت حملات آمریکا از هر نوعی علیه ایران افزایش یابد.
در همین زمینه یکی از مقامات دولت آمریکا نیز گفته بود: دولت بوش معتقد است که حمله به لبنان، نسخه آزمایشی است از آنچه که ما از رویارویی با جمهوری اسلامی ایران انتظار آن را داریم.
در ادامه این روند و پس از ماجرای مبادله اسرا میان مقاومت اسلامی و رژیم اشغالگر، این ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل بود که آغاز جنگ علیه لبنان را اعلام کرد و قول داد که این جنگ می تواند بسیار دردناک و وسیع باشد.
و تهاجمی گسترده علیه لبنان طی ?? روز آغاز شد. اسرائیل و رسانه های غربی گزارش می دادند که برنامه ریزی ها برای پایان جنگ در مدت دو هفته است.
و این در حالی بود که واشنگتن، برخی از طرف های لبنانی و برخی حاکمان عربی نیز به صورتی همه جانبه به حزب الله فشار می آوردند تا مقاومت را یک بار برای همیشه خرد کنند.
اولمرت نیز یک لیست از اهداف اسرائیل در این جنگ آماده کرده و گفته بود که اسرائیل تا به این اهداف نرسد، به جنگ پایان نخواهد داد.
در این لیست آمده بود: از بین بردن پایگاه های نظامی حزب الله، درهم شکستن مقاومت، پیاده سازی قطعنامه ???? سازمان ملل که بر خلع سلاح حزب الله تأکید دارد، غیر نظامی شدن منطقه جنوبی رودخانه لیتانی و تغییر معادلات سیاسی داخل لبنان علیه حزب الله و به نفع گروه ?? مارس از جمله اهداف هستند.
اما روزهای جنگ در حال سپری شدن بود و تعداد اهداف اولمرت نیز همینطور در حال کم شدن بودند تا اینکه بکلی از بین رفتند.
و اسرائیل که خیال می کرد دست برتر را در جنگ دارد این دست را از دست داد و برای پایان دادن به جنگ به جامعه جهانی متوسل شد.
حزب الله نیز حمله به شهرهای رژیم اشغالگر قدس را آغاز کرده و شهرهای مختلف اسرائیل توسط موشک های مقاومت هدف قرار گرفته بود و تلاویو نیز در معرض خطر قرار داشت.
در روزهای پایانی، جنگ بسیار شدید شد و اسرائیل همچنان نتوانسته بود به هیچ یک از اهداف تعیین شده خود برسد.
این در حالی بود که واشنگتن و متحدان عرب او تمایل داشتند که اسرائیل به جنگ ادامه دهد اما اسرائیل توان شکستن مقاومت را نداشت.
اسرائیل نیز در حالی که دیوانه شده بود به صورت تصادفی، مناطق مختلف لبنان را موشک باران و مردم و کودکان را قتل عام می کرد.
باید گفت که در سال ???? هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی سقوط کرد و این واقعیت بر همه آشکار شد که اسرائیل قویترین ارتش خاورمیانه را ندارد.
و در سال ???? نیز باز هم این رژیم اشغالگر بود که ضربه شدیدی را از مقاومت اسلامی متحمل شد و نشان داد که حتی از حفظ امنیت سرزمین هایی که اشغال کرده نیز عاجز است."




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا