.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448397
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 1:16 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

بنی صدر

بنی صدر درگفتگو با صدای امریکا دو دروغ آشکار گفت اول اینکه وی با پوشش زنانه از کشور فرار نکرده و دوم اینکه وی از ابتدای انقلاب بر امکانپذیر نبودن تشکیل جمهوری اسلامی اعتقاد داشته و با قید اسلامی مخالف بوده است!

در حالیکه فخرالدین حجازی وجلال الدین فارسی دو تن از فعالان سیاسی کشور در پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران معتقد بودند که بنی صدر با لباس زنانه از ایران فرار کرده و شواهد بسیاری برای اثبات این موضوع وجود دارد، ابوالحسن بنی صدردر تاریخ 24 ژوئن (3تیر) درگفتگو با شبکه دولتی صدای آمریکا مدعی شد که وی با لباس زنانه از کشور خارج نشده است، ولی اگر اقتضاء میکرد، از این کار دریغ نمی کردم و برای حضور در صحنه مبارزه این کار را می کردم!
وی در ابتدا برای اثبات مدعای خود گفت:« ما چهار نفر در خودرو بودیم و اگر همه لباس زنانه داشتند، خیلی جلب توجه می‌کرد، حتی اگر یکی از آن‌ها هم لباس زنانه می‌داشت جلب توجه می‌کرد. و کسی که دم درب ایستاده بود حساس می‌شد بفهمد او کیست،ورود به آن پایگاه با کارت مخصوص ممکن بود، یعنی با لباس نظامی هم می‌خواستید وارد بشوید، اگر کارت نداشتید، شما را راه نمی‌دادند. یکی از افراد فداکار آن پایگاه کارتش را در اختیار من قرار داده بود.»
این در حالی است که وقتی طبق نظر بنی صدر افراد فداکاری در[!] در این پایگاه وجود داشته اند که به کارت ورود گیر ندهند طبیعتا لزومی ندارد که این افراد فداکار به پوشش زنانه نیز گیر بدهد!
وی ادامه داد:« ساعت ده شب آن هواپیما پرواز کرد، ما ساعت هشت وارد پایگاه شدیم و مدتی هم در محوطه فرودگاه چهار نفری و یکی دو نفر از افراد پایگاه که اطلاع داشتند، یک حلقه‌ای ایجاد شد و آن‌جا بودیم. تصور کنید اگر با لباس زنانه بودیم، جلب توجه می‌کرد.»
بنی صدر افزود: «بله من با لباس نظامی وارد شدم، اما این را می‌گویم، از دید من لباس زن، لباس منزلت، کرامت و شرافت است. ولی اگر اقتضا می‌کرد هیچ دریغ نمی‌کردم از پوشیدن لباس زنانه، برای اینکه بیایم به این صحن? مبارزه‌ای که اکنون آمده ام.»
گفتنی است استاد جلال الدین فارسی در گفتگو با خبرگزاری فارس در این رابطه می گوید:«پایان کار بنی‌صدر آن طور شد که مجبور شد با روسری و مانتو و آرایش زنانه از کشور خارج شود. همین طرز خارج شدنش از کشور گویای خیلی چیزهاست. درست مثل یک زن سفید آب و سرخاب کرده بود،‌ سبیلش را تراشیده بود و مژه مصنوعی کار گذاشته بود»
 


 

البته عکس معروف فوق نیز سند گویای فرار بنی صدر با لباس زنانه بوده است.
بنی‌صدر در پاسخ به سؤالی در مورد بزرگ ‌ترین و مهم‌ترین اشتباه خود گفت: «در کتاب «خیانت به امید» دوازده اشتباه را برشمرده ام.»
این اپوزیسیون حامی جریان سبز، نخستین خطای خود را ارزیابی غلط از امام خمینی(ره) و روحانیت دانست و افزود: «بزرگترین اشتباه من تصور ذهنی غلط در مورد شخصیت آقای خمینی بود،ما تصور می‌کردیم که آقای خمینی [ره] وارد کشور که بشوند به قم می‌روند و کشور را به کسانی واگذارمی‌کند که در خط استقلال و آزادی هستند و آن‌ها اداره ‌کننده میشوند.»
شبکه دولتی صدای آمریکا از بنی‌صدر پرسید:" آیا هنوز فکر می‌کنید جمهوری اسلامی در ایران امکان‌پذیر است؟"وی در اظهاراتی غیر واقعی پاسخ داد:«آن وقت هم فکر نمی‌کردم امکان‌پذیر باشد، همان وقت هم صحبت از جمهوری بود، صفت اسلامی را آقای [امام] خمینی (ره) افزود از ایشان سؤال کردند که آقا، جمهوری اسلامی یعنی چه، گفتند یک جمهوری مثل همین فرانسه[!]»
لازم به یادآوری است که همانگونه که در مطلبی با عنوان سایت ضد انقلابی« بالاترین»"دروغگویی بنی صدر را پایانی نیست" نیز آمده :"بنی صدر در حالی مدعی است که [امام] خمینی اسلام را به جمهوری چسبانده است که خودش در سال 57 کتابی به نام «اصول و پایه و ضابطه‌های حکومت اسلامی» نوشته است که روزنامه کیهان در تاریخ 30 بهمن 57 یعنی 8 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به معرفی این کتاب متعلق به بنی صدر پرداخت و در شماره‌های متوالی به معرفی آن کتاب و آرای سیاسی بنی صدر درباره حکومت پرداخت،مثلا: «حکومت اسلامی، حکومت عقیده است» روزنامه کیهان، 30 بهمن 57/بسیاری شعار استقلال آزادی حکومت اسلامی 57 را بیاد دارند/[امام] خمینی دستور داد "حکومت اسلامی" تبدیل به "جمهوری اسلامی شود" نشان می دهد بنی صدر در ابتدا برای جذب آرا مردم انقلابی و حزب اللهی با پوشش و ظاهری انقلابی و همسو با افکار امام و انقلابیون وارد صحنه سیاسی می شود ولی بعد از رسیدن به قدرت مشی سیاسی اش تغییر کرده است.
همچنین در سایت ضد انقلابی خود نویس نیز برای اثبات دروغ گویی بنی صدر 8 سئوال از وی توسط مخاطبین پرسیده شده که نظر همه آنها چنین بوده که بنی صدر در ابتدای انقلاب، خود موافق با حکومت اسلامی بوده و بعد تغییر جهت داده است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا