.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 290
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450510
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 2:42 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/3/20 ساعت 6:7 ع نویسنده : ایمان احمدی

فرزند یک عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم مدت هاست در بلژیک پناهندگی گرفته و اقامت طولانی پدر در بلژیک نیز برای ایرانیان مقیم آن کشور تعجب آور شده است.

به گزارش صراط نیوز ، سایت «انتخاب» با درج این مطلب نوشت: رجبعلی مزروعی مدتی است که در مدرسه زبان اوکل در بروکسل مشغول فرا گرفتن زبان فرانسه است. اما از آنجایی که شرایط اقامتی در اتحادیه اروپا بسیار مشکل است، نحوه اقامت او و فعالیت هایش در بلژیک مقر اتحادیه اروپا سوالی بی پاسخ است. فرزند وی [حنیف مزروعی] که سابقه کوتاه مدت در عرصه رسانه ای ایران را دارد، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری به کردستان عراق رفت و سپس به بلژیک رفته و به واسطه نمایندگی پدرش در مجلس ششم، پناهنده این کشور شده است. پس از مدتی از اقامت فرزند مزروعی در بلژیک، خود وی نیز بار سفر بست و در بلژیک ماندگار شد؛ اما اینکه خود وی نیز پناهنده شده یا از طریق سرمایه گذاری مالی سنگین (حداقل ??? میلیون تومان) توانسته مقیم این کشور شود، سوالی بی پاسخ برای ایرانیان مقیم این کشور است. وی که بالاخص در طول دوران اصلاحات به مواهب مالی ویژه ای دسترسی داشت اکنون در یکی از بهترین مناطق بروکسل زندگی می کند.
 مزروعی اخیراً خواستار مصالحه با حاکمیت شد و این در حالی است که برخی تحلیل گران تندروی غیرمنطقی و بدون ترمز امثال مزروعی در دوران اصلاحات را مهمترین عامل شرایط امروز می دانند.
یادآور می شود مزروعی اکنون خود را سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب شاخه خارج از کشور! معرفی می کند. قصه مرگ موش وی و اهانت به مردم در مجلس ششم معروف است که حتی باعث اعتراض کروبی نیز شد.
اما بخوانید از تحلیل سایت بی بی سی انگلیس پس از مصاحبه چند روز پیش با مزروعی که در مطلبی به قلم امید معماریان روزنامه نگار فراری مقیم کالیفرنیا نوشت: هفته گذشته آقای مزروعی از مصالحه با حکومت گفت. سخنان او که از خوشنام ترین نیروهای سیاسی اصلاح طلب به شمار می رود، در هنگامه ای که فقدان و فقر استراتژی و برنامه عمل نزد معترضان حکومت طی ماه های گذشته عملا این جریان را به یک جریان حاشیه ای، نازا و سردرگم در عرصه سیاست ایران تبدیل کرده بود، نقطه عطفی در گفتمان تحولات بعد از انتخابات سال ???? به شمار می رود[!؟] موضع گیری یاد شده تنها چند هفته پس از آن عنوان شد که سیدمحمد خاتمی در سخنانی کلی، تمایل اصلاح طلبان را برای باز شدن باب گفت وگو و تعامل با جریان حاکم مطرح کرد.
محافل گوناگون ضدانقلاب از اینکه شبکه دولتی تلویزیون انگلیس (با عقبه MI? و وزارت خارجه) عنایت ویژه ای به اصلاح طلبان دارد، ناخرسند هستند. مزروعی موضوع مصالحه با حاکمیت را از طریق تلویزیون بی بی سی در حالی پیش کشید که همین شبکه از اواخر اسفند سال ?? و ?ماه قبل از انتخابات تدارک سناریوی تقلب و آشوب خیابانی را کلید زده بود. بنابراین، این پرسش پیش می آید که آیا پیش کشیدن بحث مصالحه و آشتی برای امکان بازگشت به حاکمیت صرفا ایده امثال خاتمی و مزروعی است یا دست پخت جدید محافل اطلاعاتی و دیپلماتیک در لندن؟!
محسن میردامادی دبیرکل بعدی حزب مشارکت به هنگام نمایندگی مجلس ششم سفری به بروکسل داشت. بلژیک مقر امنیتی اتحادیه اروپاست. انجمن صنفی روزنامه نگاران به هنگام ریاست مزروعی، میزبان خاویر سولانا رئیس وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.
یادآور می شود سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل مدت هاست که از کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند به عنوان ایستگاه های پوششی خود استفاده می کنند. پایتخت های این چند کشور اغلب به یکدیگر نزدیک هستند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا