.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 244
  • بازدید دیروز : 362
  • کل بازدید : 1458680
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 11:57 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/3/17 ساعت 4:0 ع نویسنده : ایمان احمدی

کلاس درس خارج فقه مقام معظم رهبری به اذعان همه حاضرین در آن از غنای فقهی و اصولی بسیار بالایی برخوردار است اما در کنار آن نکات قابل تأملی نیز در رفتار معظم له وجود دارد که می تواند الگوی رفتاری مناسبی برای همگان باشد. 

برای مثال هرگاه یکی از جلسات درس با شهادت ائمه علیهم السلام همزمان شود رهبر معظم انقلاب دقایقی زودتر درس را به پایان می‌رسانند و یکی از روحانیون حاضر در کلاس را (که البته توسط دفتر از قبل مشخص شده است) دعوت می‌کنند تا ذکر مصیبتی کوتاهی نمایند. 

روز شهادت امام هادی(ع) (?? خرداد) این امر صورت نگرفت. امروز معظم‌له دقایقی زودتر مبحث را به پایان رسانده و بیان داشتند که ما مطابق همیشه می‌خواستیم دیروز که شهادت امام هادی(ع) ذکر مصیبتی توسط یکی از آقایان داشته باشیم که میسر نشد ولی بنده علاقه دارم ذکر مصیبت را داشته باشیم لذا از عزیزی که دیروز قرار بود بیایند درخواست می‌کنیم امروز تشریف بیاورند. 

این مسأله نشان می‌دهد معظم‌له به چه میزان نسبت به برقراری مجالس عزای اهل بیت اهتمام نشان می‌دهند و در حالی که حتی یک روز از شهادت امام هادی(ع) گذشته بود لکن در برابر آن امام همام احساس وظیفه کردند و به هر شکلی بود جلسه عزای اهل بیت عصمت و طهارت را برگزار نمودند. این در حالی است که اولاً جلسه ایشان درسی است و ضرورتی بر اقامه عزا در آن وجود ندارد و ثانیاً در شهادت امام هادی(ع) کمتر کسی نسبت به برگزاری جلسه عزاداری اهتمام می‌ورزد که این حرکت مقام معظم رهبری می تواند درسی باشد برای همه پیروان ولایت که در هر شرایطی نسبت به برقراری مجالس ذکر مصیبت اهل بیت اقدام نمایند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا