.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 95
  • بازدید دیروز : 586
  • کل بازدید : 1446877
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 2:41 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

خبر اعزام کاروان کمک‌ مردم ایران برای مردم بحرین که امروز و با حضور ??? تن از هوطنانمان در این کاروان انجام می‌شود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد.


سی‌ان‌ان، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکا از این رویداد چنین گزارش داد: ایران اقدام به ارسال دو "کشتی همبستگی" برای مردم بحرین کرده است. این کشتی‌ها که از بندر بوشهر در سواحل جنوبی ایران عازم بحرین هستند حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشورند و ??? تن از دانشجویان، معلمان و دیگر اقشار از مردم ایران این کاروان را همراهی می‌کنند.


این رسانه آمریکایی ضمن اشاره به اتهامات وارده به ایران از سوی رژیم بحرین، تصریح کرد که ایران هرگونه دخالت در امور داخلی بحرین را رد کرده است و افزود، هنوز معوم نیست که رژیم بحرین به این کاروان اجازه ورود به آب‌های سرزمینی خود را بدهد.


شیطنت آشکاری که در این خبر مشاهده می‌شود این است که از کمک مردم ایران به ملت انقلابی بحرین، به عنوان کمک به شیعیان این کشور یاد شده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران برای تمام مردم بحرین و خواست جمعی آنان احترام قائل است.


در عین حال، نشریه "گلف دیلی نیوز"، وابسته به رژیم آل‌خلیفه نیز در واکنش به عزیمت کشتی‌های فوق به سوی بحرین اعلام کرده که جمعیتی موسوم به "حامیان اتحاد ملی"، آماده‌اند تا با کشتی‌های کمک‌رسان ایرانی در سواحل بحرین مقابله کنند! یک عضو پارلمان بحرین نیز در سخنانی مضحک مدعی شده است که بحرینی‌ها نیز آماده اقدام متقابل هستند و برای مردم بخش‌هایی از ایران کاروان کمک‌رسانی ارسال خواهند کرد!


واشنگتن پست نیز گزارش داد که پیش‌تر نیز دو کشتی ایرانی که برای ارسال کمک به مردم بحرین راهی این کشور شده بودند، از سوی نیروهای دریایی شورای همکاری خلیج فارس مجبور به بازگشت شدند. روز یکشنبه نیز تصمیم ایران برای ارسال کاروان همبستگی با مردم بحرین، با واکنش مقامات آل‌خلیفه مواجه شده بود.


گفتنی است، قیام مردم بحرین که از چهاردهم فوریه سال جاری میلادی آغاز شده است، با موج سرکوب رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس بالاخص رژیم آل‌سعود مواجه شده و بایکوت خبری رسانه‌های غربی نیز به این سرکوب کمک کرده است. اقداماتی نظیر ارسال کاوران همبستگی حتی اگر این کاروان هرگز به سواحل بحرین نرسد، دست‌کم این تاثیر را دارد که این بایکوب خبری را برای مدت می‌شکند و توجه افکار عمومی را به جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود جلب می‌کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا