.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 324
  • بازدید دیروز : 164
  • کل بازدید : 1448146
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 8:54 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/1/27 ساعت 8:10 ص نویسنده : ایمان احمدی

به گزارش خبرنگار فارس از واشنگتن، در صبح روز 15 مارس نایب رئیس مجلس دائمی کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا گفت: ایالات متحده باید روش دیگری برای به‎دست آوردن اطلاعات جایگزین کند.

منظور وی خرید ماهواره جدید و بسیار پیشرفته‌ای بود که با چند میلیارد چشم، آسمان را در اختیار ماهواره جاسوسی بسیار پیچیده قرار داده تا به این هدف مهم دست یابند.

"داچ راپرسبرگر " نماینده ایالات مریلند به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم این یک موضوع مهم است و هم اکنون در حال همکاری با آقای "جیمز کلپر " مدیر اطلاعات ملی آمریکا هستیم.

وی اضافه کرد که ما سعی داریم بهترین رویکرد در خصوص ارائه اطلاعات صحیح به سربازان و کاخ سفید را با ترکیبی از بهترین امکانات ممکن به همراه فناوری پیشرفته که زیاد هم هزینه‎بر نیست، به خدمت بگیریم.

یک خبرنگار از راپرسبرگر درباره حمایت وی از ساخت ماهواره‌های نسل جدید پرسید که وی در جواب اشاره‌ای به گرانی این نوع ماهواره‌ها داشت که از نقطه نظری درخواستی برای پایین آوردن قیمت آنها نیز بود.

اضافه می‌شود که سامانه این ماهواره جدید توسط شرکت "لاکهید مارتین " ساخته شده است.

هرچند او می‌گوید که این نوع ماهواره‌ها امیدوار کننده هستند اما یکی از موانع بررسی دقیق محدودیت‌های بودجه جدید است. به نظر وی هزینه‌ها باید پایین آورده شود.

نماینده ایالات مریلند با ابراز نگرانی در این خصوص که ممکن است روسیه و چین در حال حاضر از قابلیت‌های این سامانه جدید که شبیه به بهترین ماهواره‌های جاسوسی موجود امروز است واقف باشند، گفت: آیا دانستن چین و دسترسی آنها به این فناوری برای ما خطرناک نخواهد بود؟

نهاد فدرالی که بر خریدها نظارت می‌کند دستور ساخت و خرید را به "لاکهید مارتین " خواهد داد تا ماهواره جدید را با قابلیت‌های جاسوسی پیشرفته در 10 سال آینده راه‎اندازی کند.

بعضی از نمایندگان کمیته اطلاعات مجلس سنا شک و تردید جدی در مورد رویکرد کاخ سفید به برنامه‌های ماهواره‌ای داشته و هنوز دارند.

چیزی که مسلم است این است که نه شرکت‌های فناوری بدون حرکت می‌مانند و نه سازمان‌های جاسوسی آمریکا حاضرند که سطح فناوری آنها پایین‌تر از کشورهای چین و روسیه باشد و با تمام مخالفت‌ها و انتقادات، گردش مالی در این شرکت‌های بزرگ توسط خریدهای وزارت دفاع و دیگر سازمان‌های مخوف انجام می‌گیرد.

این شرکت‌ها سالانه میلیون‌ها دلار خرج لابی‌های خود می‌کنند تا سناتورها و نمایندگان مجلس و رئیس جمهور مورد علاقه خود انتخاب شوند که پس از انتخابات از راهکارهای به ظاهر قانونی برای حفظ منافع خود آنها این شرکت‌ها را تامین مالی کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا