.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 163
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459917
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 10:39 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/10 ساعت 8:47 ص نویسنده : ایمان احمدی

آشنایی بیشتر با این وسیله

صفحه کلید، متداولترین وسیله ورود اطلاعات در کامپیوتر است عملکرد صفحه کلید مشابه یک کامپیوتر است!

شاید بتوان گفت که کیبورد جز لاینفک کامپیوتر بوده است گرچه امروزه با مانیتورهای حساس به متن و جایگزینی کاربری کیبورد به وسیله ماوس ها به نوعی نقش صفحه کلیدها کمرنگتر شده است اما از بدو اختراع کامپیوتر صفحه کلید هم جز جدایی ناپذیر کامپیوتر بوده است.

کیبورد شیشه ای ضد آب

صفحه کلید بعنوان قسمت وروردی کامپیوترها از ابتدا وظیفه درج اطلاعات و ورود دیتا به کامپیوتر را داشته است البته نگارنده این را هم تاکید می کند اولین خروجی مشابه کیبورد امروزی صفحه پانج بوده است، صفحه سوراخ کن که صفحاتی را بعنوان صفر و یک سوراخ می نمودند و پس از آن یک پانج خوان وظیفه خواندن اطلاعات را داشت تا وارد حافظه های کامپیوتر کند. استادی تعریف می کرد در همان سالهای ابتدایی در دانشگاه آمریکا برای محاسبه مجموع اعداد اول بین 1 تا 100 پس از تحریر اطلاعات به وسیله پانچ و درج در کامپیوتر نزدیک به یک روز یعنی 24 ساعت جواب را از سیستم دریافت می نمودند !!! البته در آن زمان خروجی اطلاعات مانیتور یا صفحه نمایشگر نبوده بلکه چاپگرها وظیفه نمایش اطلاعات را برعهده داشتند.

انواع صفحه کلید

صفحه کلید شامل مجموعه ای از سوییچ ها است که به یک ریزپردازنده متصل می گردند. ریزپردازنده وضعیت هر سوئیچ را هماهنگ و واکنش لازم در خصوص تغییر وضعیت یک سوئیچ را از خود نشان خواهد داد.

صفحه کلیدها از بدو استفاده در کامپیوتر، تاکنون کمتر دستخوش تغییراتی شده اند. اغلب تغیرات اعمال شده در رابطه با صفحه کلید، افزودن کلیدهائی خاص ، بمنظور انجام خواسته های مورد نظر است.

کیبورد شیشه ای ضد آب

متداولترین نوع صفحه کلیدها

متداولترین نوع صفحه کلیدها عبارتند از:

- صفحه کلید پیشرفته با ??? کلید

- صفحه کلید ویندوزبا ??? کلید

- صفحه کلید استاندارد اپل با ?? کلید

- صفحه کلید پیشرفته اپل با ??? کلید

- صفحه کلید مخصوص کامپیوترهای labtop

کامپیوترهای لب تاب دارای صفحه کلیدهای مختص بخود بوده که آرایش کلیدها بر روی آنان با صفحه کلیدهای استاندارد متفاوت است برخی از تولید کنندگان صفحه کلید، کلیدهای خاصی را نسبت به صفحه کلیدهای استاندارد اضافه نموده اند.

کیبورد شیشه ای

 تا به حال کیبورد شیشه ای دیده اید؟ آقایkong fanwen ایده خود را در زمینه ساخت کیبورد شیشه ای ضد آب ارائه داد. در این طرح سطحی از جنس شیشه جداره اصلی کیبورد را تشکیل می دهد. در واقع هیچ کلیدی وجود ندارد و تنها رد پای علائم و حروف بر روی این سطح دیده می شود. این کیبورد به وسیله یک سیستم هوشمند پشتیبانی می شود. یک عدد دوربین به همراه آخرین متد در تکنولوژی حرکت شناسی می تواند جهت  و چگونگی حرکت دست شما بر روی کیبورد را تشخیص دهد.

کیبورد شیشه ای ضد آب

این تشخیص به عنوان دیتا به نوعی سیمولاتور مخابره شده و در آنجا رمز گشایی می شود و سیستم حرف و یا نشانه مد نظر شما را جهت تایپ آشکار می سازد. قرار است هیچ گونه اتلاف وقتی در این پروسه دیده نشود و استفاده از این کیبورد همانند دیگر کیبوردها کاری آسان باشد. ضد آب بودن این غشا به شما این امکان را می دهد که آن را با آب شسته و یا حتی با شیشه شور ها غبار گیری کنید. جالب آنجاست که قرار است در مراحل پیشرفت این طرح, چراغ هایی جهت روشن شدن در فضاهای تاریک که امکان تایپ کردن نیز وجود داشته باشد در نظر گرفته شود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا