.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 399
  • بازدید دیروز : 475
  • کل بازدید : 1446169
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 9:19 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 89/11/17 ساعت 7:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

قائم مقام وزیر اطلاعات روز شنبه در همدان با اشاره به جریان فتنه سال گذشته گفت: دشمنان نظام در فتنه سال گذشته دنبال تقابل با سه عنصر شکل دهنده انقلاب اسلامی یعنی رهبری، روحانیت و معنویت بودند

به گزارش  ایرنا "مجید علوی" روز شنبه در آیین نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی به بیان اهداف دشمنان در فتنه ?? پرداخت و اظهار داشت: فتنه گران و حامیان آنها در خارج از کشور سالها سعی کردند با ایجاد شکاف بین سیاست و معنویت، نقش روحانیت را در کشور تضعیف کنند، ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی از فتنه سال گذشته که با شعار مجعول" رای من کجاست" آغاز شد نقاب از چهره دشمنان برداشته شد بطوریکه وقتی شعارهایی را علیه ارکان کشور سر دادند مردم و برخی معترضان هم به اهداف شوم دشمن پی بردند.

وی تصریح کرد: منافقان بر این باور بودند که با تخریب ارکان نظام به عنوان عناصر اصلی پیروزی و تداوم دهنده انقلاب، می توان به راحتی دیگر عناصر را از بین برد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیست سال گذشته مقتدرانه اجازه ندادند معنویت از سیاست جدا شود افزود: به فرموده رهبری افرادی در جریان فتنه سال گذشته به خاطر منافع شخصی پا به میدان گذاشته و به تقابل با نظام پرداختند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام و دنباله روهای داخلی آنان تمایل داشتند رهبری بر اساس خواسته های آنان عمل کنند، که با درایت رهبری به اهداف پلید خود نرسیدند.

قائم مقام وزارت اطلاعات با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم برای دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: برخی با چهره مظلومانه و دوست و بیان حرف های به ظاهر زیبا، به علت داشتن مشکل با نظام اسلامی اهداف شیطانی خود را دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: این افراد قبل از روی کار آمدن دولت نهم خواستار عدم توجه نسبت به وقایع لبنان و فلسطین بودند و انقلاب جهانی را امری ناممکن می دانستند.

وی با بیان اینکه این انقلاب با هیچ انقلاب و تحرک سیاسی دیگری قابل مقایسه نیست گفت: انقلاب اسلامی به برکت سه عنصر اساسی پیروز شد.

وی افزود: عناصر فرهنگ غنی الهی، سازمان انقلاب و ولایت فقیه وجه تفکیک کننده انقلاب ایران با سایر تحرکات سیاسی و اجتماعی جهان است.

وی در ارتباط با فرهنگ غنی الهی گفت: روح و جان مبارزان انقلاب با فرهنگ اهل بیت (ع) عجین و یکپارچه شد.

قائم مقام وزارت اطلاعات با بیان اینکه این جامعه برگرفته از سازمان قدرتمندی است که تمامی اجزای آن در لایه های اجتماعی ورود پیدا کرده، افزود: سازمان روحانیت بعد از ائمه معصومین (ع) اداره امور اجتماعی مردم را بر عهده گرفت و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: ارتباط عمیق بین رهبری و مردم و تبعیت مردم از ولایت مطلقه فقیه در هدایت و انسجام بخشی مسیر انقلاب تاثیر گذار است.

** تحرک مردم تونس زمینه ساز خروش عمومی شد

وی در ادامه این آیین به تحلیل وقایع خاورمیانه پرداخت وگفت: تونس در بین تمامی کشورهای اسلامی به لحاظ مبانی فرهنگی ضعیف ترین کشور است که به عنوان نمونه می توان به برخورد با بانوان محجبه و ممانعت از مسجد رفتن مومنان اشاره کرد.

وی علت شکل گیری یک حرکت اجتماعی در این کشور را تراکم عقده حقارت، سرکوب خواسته ها و نیازهای این ملت دانست که هم اکنون این حرکت در راستای تحقق حداقل های مورد نیاز مردم این کشور شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با شدت یافتن تحرکات مردم تونس تنها روسای سطح بالا برکنار شده و چند نفر دیگر منصوب شدند که این نشان دهنده تسلیم شدن مردم این کشور در مقابله با برنامه‌ریزی‌هاست.

قائم مقام وزیر اطلاعات اضافه کرد: حرکت مردم تونس گرچه نتیجه قوی و خروجی مطلوبی به همراه نداشت ولی موجب ایجاد تحرکات دیگری در منطقه خاورمیانه به ویژه در مصر شد و به تعبیر دیگر موضوع تونس جرقه ای برای تحرکاتی در مصر شد.

علوی افزود: اعتراض گسترده و تحرک مردم مصر به سیاست های نادرست مبارک برای بسیاری از سیاسیون غیر قابل پیش بینی بود و دستگاه های اطلاعاتی مصر غافلگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: چند جوان مبارز تحت تاثیر حرکت مردم تونس قیام کرده و مردم و احزاب و رهبران سیاسی با مشاهده کردن این تحرک با همسو شدن با آنان در کنار جوانان ایستاده و موج عظیمی خلق کردند.

قائم مقام وزیر اطلاعات تصریح کرد: فقدان سه عنصر رهبری، روحانیت و توسل به فرهنگ اهل بیت (ع) این قیام گسترده را نیز همانند قیام مردم تونس آسیب پذیر کرده است.

علوی افزود: شاید انقلاب مردم مصر به همه اهداف پیش بینی شده نرسد ولی به طورحتم زمینه اوج گیری انقلاب را مهیا می کند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا