.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 176
  • بازدید دیروز : 426
  • کل بازدید : 1446372
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/9    ساعت : 7:11 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 89/11/11 ساعت 3:59 ع نویسنده : ایمان احمدی

l

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از چشم‌اندازهای مرکز نظام ایمنی هسته ای، استقرار مرکزی در این رابطه است که در راستای آن، قانون حفاظت در برابر اشعه سال 68 در سال 86 بروز رسانی و بار دیگر به تصویب هیئت دولت رسیده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، ناصر راستخواه ظهر امروز در همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه، اظهار داشت: سرعت استفاده از فناوری‌ها در کشورهای در حال توسعه در حال افزایش است و در این کشورها سرعت استفاده از فناوری ها بیش از توجه به کیفیت آنها است.
رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور افزود: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور، مرکزی ملی برای اطمینان از استفاده ایمن از انرژی هسته‌ای و منابع پرتوزا است که وظیفه اصلی این مرکز افزایش سطح ایمنی نسل‌های حاضر و آینده در برابر اشعه‌های رادیویی و ماکروویو است.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: یکی از چشم‌اندازهای این مرکز، استقرار یک نظام ایمنی هسته‌ای است که در ابن رابطه در سال 68 قانون حفاظت در برابر اشعه تدوین و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 86 این آیین نامه پس از بروز رسانی بار دیگر به تصویب هیئت دولت رسید.
رئیس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور تصریح کرد: در آیین‌نامه حفاظت در برابر اشعه بر ایمنی در برابر اشعه‌های یون‌ساز و غیر یون‌ساز مانند پرتوهای رادیویی و ماکروویو تاکید شده است.
وی ادامه داد: تدوین استاندارد پرتوهای یون ساز و غیریون ساز، تدوین ضوابط و مقررات کار با انواع پرتوهای غیریون ساز و صدور انواع پروانه اشتغال برای مراکز کار با پرتوهای رادیویی و ماکروویو از وظایف مرکز نظام ایمنی هسته ای است.
معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اقدامات این مرکز در رابطه با پایش تشعشعات کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مونیتورینگ‌ها از سوی اپراتورهای تلفن همراه که مجهز به دستگاه‌های اندازه گیری هستند، انجام می‌شود و وظیفه مرکز مطالعه در خصوص حد تشعشعات است




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا