.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 153
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448529
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 9:41 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 89/10/14 ساعت 8:13 ص نویسنده : ایمان احمدی

اژه ای

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در خصوص برخورد با مواد مخدر با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد که امیدواریم با این برخورد جدی آنچه به صلاح مردم است انجام شود.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با مواردی که برخورد می‌کنند موضوع را به وسیله شماره تلفن‌هایی که در اختیارشان قرار دارد مانند 129 و پست الکترونیکی که مربوط به دادستانی کل کشور است اعلام کند.

محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: برخورد با کسانی که مواد مخدر را به زندان‌ها وارد می‌کردند خاص مردم بود که در حال حاضر بر روی برخی از زندان‌های استان تهران و شهرستان‌های دیگر متمرکز شده بود که در همین رابطه افرادی را در کرج، تهران و کرمان دستگیر کردیم که احکام آنها بعد از رسیدگی اجرا خواهد شد.

وی با توصیه به خانواده زندانیان در خصوص عدم همکاری با این افراد گفت: خانواده زندانیان، فریب کسانی را نخورند که می‌خواهند به وسیله آنها در پوشش‌های مختلف مانند لباس، وسایل خوراکی و غیره مواد مخدر را به زندان بفرستند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ورود مواد مخدر به زندان اشد مجازات را در پی دارد و مجازات سنگینی در انتظار این افراد خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: قوه قضائیه در این دوره و مخصوصاً سال جاری به دستور رئیس قوه موظف شد بر مواردی که جرمی موجب ایجاد مخاطره در امنیت مردم می‌شود مانند اقداماتی علیه امنیت کشور، شرارت‌ها، قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم در ملاء عام، کیف قاپی، زورگیری و توزیع و حمل مواد مخدر با قاطعیت و پیگیری بیشتری برخورد کند. که این موضوع به ثمر نشست.

وی ادامه داد: در همین راستا و در همین هفته 4 نفر از کسانی که در استان سیستان و بلوچستان دارای پرونده شرارت، آدم ربایی، قتل سه گروگان، درگیری با مأموران نیروی انتظامی و همچنین تیراندازی در ملاء عام را داشته‌اند محاکمه شدند و حکم این افراد محارب، شرور و مخل امنیت اجرا شد.

محسنی اژه‌ای افزود: در قزوین هم شخصی که چندین فرد اعم از زن و مرد را در اقدامی ناجوانمردانه و به وسیله مواد بی‌هوش‌کننده به قتل رسانده بود با همین پیگیری‌ها و زودتر از موارد مشابه رسیدگی و حکم آن اجرا شد.

وی با اشاره به دستگیری شرور معروف گلستان گفت: سال‌ها بود که فردی در گلستان دست به شرارت می‌زد و مردم از دست او خسته شده بودند. که در نهایت با همکاریی که با نیروهای امنیتی انجام شد محل اختفای این فرد شناسایی شد اما در جریان درگیری با نیروها به هلاکت رسید.

وی ادامه داد: مردم شهرستان ملک‌شاهی با ارسال نامه‌های متعددی خواستار برخورد با شروری در این منطقه شده بودند که این فرد هم توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد و یکی از اشرار منطقه ایلام هم مدتی قبل دستگیر شده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها اظهار داشت: در این زمینه باید خدا قوت جدی و دست مریزادی به دولت محترم بگویم که در طول این مدت با تلاش و مجاهدت فراوان توانست بسیار خوب این قانون را پیش ببرد و انشاء‌الله هم در آینده همین گونه باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: از مردم هم تشکر می‌کنم که همیشه کارساز بوده است و در اجرای این قانون هم همکاری مفیدی داشتند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه از سایر قوا نیز به دلیل همکاری و همراهی با دولت تشکر می‌کند، افزود: امیدوارم تلاش و تدبیر بیشتری صورت گیرد تا در اجرای این قانون مردم به خصوص قشر ضعیف آسیبی نبینند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بداخلاقی، توهین، افترا، نشراکاذیب و شایعه که موجب بدبینی مردم و ایجاد یأس در جامعه می‌شود و آب در آسیاب دشمن است از هر کسی باشد عملی بد است مخصوصا از ناحیه کسانی باشد که تعلق به نظام دارد. که این موضوع بسیار بدتر است ولو از روی غفلت باشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه مستقل مقتدر و صحیح‌العمل مطلوب همه است، گفت: در قوه قضائیه تفاوتی بین افراد در اجرای قانون وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه زمانی قوه قضائیه مستقل و مقتدر خواهد بود که صحیح‌العمل باشد، گفت: امر قضا امری خطیر و دشوار است و تا امثال وارد این امر نشود سختی آن را متوجه نمی‌شود با این وجود فشار سنگینی به قضات به خاطر حجم کار و نوع کار وارد می‌شود که نیازمند این است همه به قوه قضائیه کمک کنیم.
غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در ارتباط با پرونده روزنامه ایران و استعفای یکی از اعضای هیئت منصفه مطبوعات، گفت: در قانون اساسی آمده است که جرایم مطبوعاتی باید به صورت علنی و با حضور هیئت منصفه برگزار شود.

وی اظهار داشت: طبق قانون هیئت منصفه باید بعد از اتمام رسیدگی به اتهامات بلافاصله وارد شور شده و نظر خود را اعلام کند.

بر این اساس هیئت منصفه دو نکته را به عنوان نمایندگان افکار عمومی اعلام می‌کند. اینکه از نظر آنان فرد متهم گناه‌کار است یا خیر و دوم اینکه آیا این فرد مستحق تخفیف و ارفاق است یا خیر.

محسنی‌اژه‌ای افزود: بعد از اعلام نظر هیئت منصفه قاضی طبق مقررات رأی را صادر می‌کند اگر گفتند فرد گناه‌کار هست قاضی موظف است او را محکوم کند.

اینجا تصریح شده اگر هیئت منصفه فرد را مجرم دانست ولی قاضی به این موضوع اعتقاد نداشت می‌تواند رأی به تبرئه دهد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: اگر هیئت منصفه فرد را مجرم ندانست ولی قاضی او را مجرم می‌دانست و اینکه قاضی می‌تواند از هیئت منصفه تبعیت کند در قانون پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: پیش از این در اصلاح قانون مطبوعات پیش‌بینی شده بود که اگر هیئت منصفه فرد را مجرم ندانست قاضی باید تبعیت کند اما شورای نگهبان این موضوع را رد و توسط مجلس اصلاح شد.

وی اظهار داشت: براساس ماده 43 الحاقی سال 79 پس از اعلام ختم رسیدگی هیئت منصفه بلافاصله به شور پرداخته و نظر کتبی را در دو مورد مجرم بودن فرد و قابل ارفاق دانستن وی اعلام کند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه افزود: پس از اعلام نظر هیئت منصفه دادگاه در خصوص مجرمیت یا برائت متهم تصمیم‌گیری می‌کند و طبق قانون مبادرت به صدور رأی می‌کند.

وی اظهار داشت: در تبصره 2 که برای برخی محل اشکال است آمده در صورتی که تصمیم هیئت به بزه‌کاری فرد باشد دادگاه می‌تواند پس از تصمیم‌گیری رأی بر برائت صادر کند. این موضوع باعث شده برخی این برداشت را کنند که عکس این موضوع هم صادق است اما در قانون آماده است که قاضی می‌تواند طبق قانون اتخاذ تصمیم کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که پس نقش هیئت منصفه چیست گفت: در واقع نظر هیئت منصفه مشورتی است و به قاضی کمک می‌کند و اینگونه نیست که نظر هیئت منصفه بی‌فایده تلقی شود.

نظر هیئت منصفه در همه پرونده‌هایی که حضور داشتند بسیار کارگشا بوده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اما اینکه برخی افراد استعفا داده‌اند در اختیار خودشان است اما این موضوع خیلی جای استعفا نیست.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه فکری برای اتاق فکر فتنه و مرد خاکستری آن ندارد، گفت: دستگاه قضائی در صورتی که جرمی واقع شود یا اتهامی به کسی منتصب شود اقدام می‌کند. اگر جرم مشهود باشد پلیس در مقابل آن بدون حکم قضائی و طبق وظیفه عمل می‌کند و فرد خاطی را دست گیر می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر جرم مشهود نبود اما شکایتی مطرح شد دادستان فرد شاکی را احضار و اگر دلایل غیرقانع‌کننده دانست طبق قانون عمل می‌کند و اگر نیاز به تحقیق باشد موضوع را از طریق دستگاه‌های امنیتی، انتظامی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر مطلب پنهانی نیز وجود داشت و هیچ مرجع رسمی آن را اعلام نکرد باید دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده و به مستندات لازم برسند و به قوه قضائیه اعلام کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه آیا خاتمی از سران فتنه است، گفت: قوه قضائیه به اتهامات افراد رسیدگی می‌کند و این اتهامات از سوی مراجع ذی‌صلاح یا از سوی مدعی‌العموم اعلام می‌شود.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر صدور رأی دیوان عدالت اداری برای خارج شدن 35 اثر هنری از لیست گفت: این نوع سؤال ناقص است اما دیوان عدالت اداری هیچ گاه آثار هنری را از لیست خارج نمی‌کند این دیوان تصمیمات دستگاه‌های اجرایی را که موجب شکایت شده رسیدگی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دادگاه متهمی که تحت تعقیب و فراری است برگزار نمی‌شود اما به شکایت او از روزنامه ایران رسیدگی می‌شود، گفت: قبلا در مورد این دو موضوع توضیح دادم، متهم نامبرده تحت تعقیب است و احضار شده و اقدامات بعدی در مورد او در حال پیگیری است.

* تشکر سخنگوی قوه قضائیه از خبرگزاری فارس

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر برگزاری نشست خبری با رسانه‌های بیگانه درباره سکینه محمدی آشتیانی و سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از آن گفت: دستگاه قضایی از کسی دعوت نکرده است اما رسانه‌ها از طریق وزارت ارشاد و امور خارجه تقاضا داده‌اند که در این زمینه محاسباتی انجام شد و با سازمان مرتبط نیز گفت‌وگو شد. تا درباره پذیرش این درخواست تصمیم‌گیری شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: درخواست از طرف رسانه‌های خارجی مطرح شد و پس از مشورت با دستگاه‌های ذیربط آن را پذیرفتیم. اخیرا یکی از خبرگزاری‌های خارجی برای انجام مصاحبه با بنده از طریق وزارت ارشاد درخواست کرده که ممکن است آن را بپذیرند هر چند من نمی‌توانم درخواست کنم رسانه‌های داخلی نیز در این نشست شرکت کنند.

دادستان کل کشور گفت: متأسفانه امروز دشمن با ابزار تبلیغاتی و سرمایه سنگین به دنبال تبلیغ علیه نظام است و در پرونده مورد اشاره نیز نه تنها علیه دستگاه قضائی بلکه علیه نظام و قوانین کشور برخلاف مروت تبلیغ می‌کنند.

این مقام قوه قضائیه اعلام کرد: باید تا جایی که ممکن است موضوعات را برای مردم توضیح دهیم. جوسازی رسانه‌های بیگانه نه تنها در پرونده مذکور بلکه در همه زمینه‌ها ادامه دارد اما مردم می‌دانند این تبلیغات غرض‌آلود است و تأثیری بر آنان ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از طرفی این رسانه‌ها خودشان در دنیا مفتضح هستند و اینکه تبلیغات آنها تأثیرات قابل توجهی داشته باشد خبری نیست.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: از شما بابت این تذکر تشکر می‌کنم و باید از چیزی که آنان سوء استفاده خواهند کرد حذر کنیم.

* متهم پرونده قاچاق سوخت فراری نیست

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر رسیدگی به پرونده یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق سوخت گفت: این فرد محکوم شده و حکمش نیز توسط دادگاه صادر شده است. قبل از محاکمه وی نیز مطرح شده بود که او فراری است اما این فرد با قرار وثیقه آزاد بود و در موعد دادگاه نیز حاضر شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمی‌دانم حکم درباره او قطعی است یا به تجدید نظر رفته است نمی‌توانم توزیع بیشتری ارائه دهم.

محسنی اژه‌ای گفت: اینکه حکم صادره برای این فرد متناسب با جرمش است یا خیر باید به قوانین بازگردیم.

وی اظهار داشت: برخی از قوانین کشور مدت‌ها است اصلاح نشده‌اند و براساس آن مجازات‌ها نیز کارآمد و به روز نیستند. تنقیح قوانین در این زمینه راهگشاست.

محسنی‌اژه‌ای گفت: قانون سه اختیار مهم برای قاضی در نظر گرفته و قاضی می‌تواند بر اساس آن برای متهم پرونده در هنگام صدور حکم تعلیق، تعیین مجازات به صورت حداقل و حداکثر در نظر بگیرد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه جریان‌های انحرافی مورد نظر قوه قضائیه به کجا وصل می‌شود، اظهار داشت: اگر جرایم جریان انحرافی مشهود نباشد نیاز تحقیق از سوی نیروهای دادستانی، انتظامی و اطلاعاتی دارد که در صورت تکمیل شدن پرونده آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌متأسفانه در حال حاضر جریانات انحرافی مانند شیطان‌پرستی و بدعت‌گذاری‌ها در جامعه وجود دارد که پرونده مورد نظر رئیس قوه قضائیه از همین دست است.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضائیه درباره علت رسیدگی نکردن به پرونده متهمان عاشورای 88 را سؤال کرد که محسنی اژه‌ای در جواب گفت: خیر اینطور نیست. در این رابطه عده‌ای دستگیر، محاکمه و حکمشان هم اجرا شد و در زندان به سر می‌برند و خیلی‌ها هم با اظهار پشیمانی و ندامت احکام‌شان تعلیق و آزاد شده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای هم بعد از قطعی شدن حکم مورد عفو قرار گرفتند، افزود: البته تعدادی هم هستند که پرونده آن‌ها در حال رسیدگی قرار دارد. 3 نفر از این افراد هم با نظر پزشک و به علت شرایط جسمی خارج از ایران هستند و این در حالی است که حکم‌شان قطعی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که آیا معاون اول رئیس‌جمهور باید در صورت احضار به دادگاه از سمت خود استعفا دهد، گفت: تا زمانی که حکم صادر نشده است در معذوریت قرار داریم که اسم شخصی را بیاوریم.

وی همچنین درباره شایع دستگیری شهرام امیری گفت: تا این لحظه چنین چیزی را نشنیده‌ام.

محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه سرانجام پرونده سعادت‌آباد چه می‌شود و اینکه آیا با توجه به در ملاء عام بودن این قتل آیا مصداق محاربه وجود دارد، گفت: تشریفات قانونی این پرونده به اتمام رسیده و مشروط به درخواست اولیای دم است. پرونده این متهم رسیدگی شده و تمام مراحل با سرعت طی شده و از این بابت آماده اجرا است.

وی با بیان اینکه مواردی وجود دارد که افرادی هم مرتکب قتل شده باشند و هم محاربه به آنها اطلاق شود وجود دارد، گفت: برای فرد محارب 4 مجازات تعریف شده که یکی اعدام است اما اگر این فرد غیر از محاربه کسی را هم کشته باشد هم محکوم به قصاص می‌شود و هم به عنوان محارب به اعدام محکوم می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در خصوص متهم پرونده سعادت آباد قاضی وی را به عنوان محارب تشخیص نداده است و اگر اولیای دم رضایت دهند حکمش تعزیر است.

خبرنگاری در خصوص اینکه قاضی پرونده اشتهاردی علیرغم نظر هیئت منصفه وی را محکوم به شلاق و حبس کرده و توجهی هم به اسناد ارائه شده از سوی مدیر مسئول روزنامه ایران نداشته و از سوی دیگر دادستان تهران به خاطر انتشار همین اسناد پرونده‌ای علیه مدیر مسئول روزنامه ایران گشوده است را دارای تناقض دانست و از محسنی‌اژه‌ای خواست در این باره پاسخ بدهد که وی در جواب گفت: باید توجه داشت که اگر نقدی حقوقی و سیاسی داریم نباید حکم قاضی را کم ارزش کنیم چرا که نه به نفع جامعه است و نه به نفع آن فرد.

وی با بیان اینکه قصد ندارم ارزش کار دستگاه قضا را تا اندازه کار داوری در امر ورزش تنزل دهم، گفت: یک داور در بازی فوتبال حتی اگر اشتباه هم کرده باشد و بعدا این موضوع معلوم شود حرف آخر را می‌زند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: حکم صادره در خصوص پرونده مدیر مسئول روزنامه ایران حبس و شلاق تعلیقی است ولی طوری عنوان شده که گویا حکم قطعی است اما باید توجه کرد که این رأی قابل تجدیدنظرخواهی است.

وی با بیان اینکه قاضی پرونده مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسئول روزنامه ایران را به دلیل عدم اثبات در هیچ محکمه‌ای قابل قبول ندانسته است، گفت: بر فرض صحیح نبودن این حکم هم می‌توان به آن اعتراض کرد تا دوباره رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص اینکه برخی از مسئولان وزارت امور خارجه مدعی شدند پرونده رسیدگی به باغ قلهک در دستگاه قضایی قرار دارد، گفت: درباره اینکه در این خصوص پرونده‌ای در دستگاه قضایی وجود دارد یا نه حضور ذهن ندارم.

یکی از خبرنگاران به اعلام آمادگی کروبی جهت حضور در دادگاه برای محاکمه اشاره کرد که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: محاکمه آمادگی نمی‌خواهد و اگر هم آماده نباشد در صورت فراهم بودن اقتضائات محاکمه خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص رسیدن نامه‌ای به فراکسیون زنان مبنی بر درخواست محاکمه زهرا رهنورد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره روند رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری گفت: اصولا زمین‌هایی که مورد تعرض قرار می‌گیرند چند دسته هستند که در یک مورد با اعمال نفوذ و توسط دستگاه‌های ذیربط به دیگران واگذار می‌شود که در این صورت اگر تخلفی باشد مانند پرونده‌هایی که در جیرفت، شیراز و تهران رسیدگی شد آنها هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مواردی از زمین‌خواری هم وجود دارد که با جعل و توسط افراد سودجو انجام می‌شود که این افراد هم به خاطر زمین‌خواری و هم به خاطر جعل اسناد مورد تعقیب قرار می‌گیرند که در این زمینه مواردی در دست بررسی است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دستگاه قضایی در خصوص آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها ورود پیدا کرده است یا خیر گفت: در چند مورد و به صورت موردی افرادی به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفتند اما به صورت کلی درباره آتش‌سوزی جنگل‌ها دستگاه قضایی وارد نشده است.

خبرنگاری درباره احضار معاون اول رئیس‌جمهور از سخنگوی قوه قضائیه سؤال پرسید که وی در پاسخ گفت: تاکنون برای معاون اول رئیس‌جمهور احضارنامه‌ای ارسال نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص انتشار لیستی در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورهای جهان و اینکه ایران در رتبه‌های پایینی آن قرار دارد، گفت: متأسفانه حقوق بشر امروز ابزاری در دست کشورهای غربی قرار گرفته که متأسفانه در همین زمینه هجمه‌های سنگینی هم علیه ایران دارد.

وی افزود: قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر در این زمینه فعال هستند و به لحاظ تهاجمی اقدام می‌کنند که اگر سؤال این افراد در خصوص حقوق بشر در ایران واقعی باشد مستندات رد اظهارات آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: اما این کارها مغرضانه است و تاریخ 32 ساله انقلاب نشان داده که هر روز مفتضح‌تر خواهند شد. این لیست غلط است و دستگاه قضایی و دیپلماسی کشور در این زمینه فعال هستند.

محسنی‌اژه‌ای در پایان تأکید کرد: ممکن است اقدامات آن‌ها علیه کشور بسیار سنگین باشد و ما نتوانیم به طور کامل جواب آنها را بدهیم.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر شکایت هاشمی رفسنجانی از روزنامه ایران و پیش‌بینی سخنگو از رأی صادره در این ارتباط گفت: اطلاعی از شکایت آقای هاشمی ندارم اما اگر این شکایت مطرح شده باشد مانند دیگر پرونده‌ها بررسی و رسیدگی خواهد شد اما اینکه کسی شکایت کند و حکم دادگاه از قبل تعیین شده باشد اینگونه نیست و قاضی بر مبنای مستندات پرونده حکمی صادر می‌کند.

محسنی‌ اژه‌ای درباره شهادت علی‌رضا عسگری در زندان رژیم صهیونیستی و پیگیری موضوع توسط دستگاه قضایی، گفت: از ابتدای ربودن عسگری قوه قضاییه به صورت مستقل و وزارت امور خارجه موضوع را پیگیری می‌کردند و همچنان پیگیر این پرونده هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش تعرفه‌های قضایی گفت: علت افزایش تعرفه‌ها قانون است و ما بدون نظر قانون کاری انجام نمی‌دهیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در موضوع اختلاس در بانکی در بوشهر اتهاماتی مطرح است و چند نفر نیز مورد پیگرد قرار گرفتند باید منتظر ماند تا پرونده تکمیل و رسیدگی شود.

دادستان کل کشور درباره پرونده زمین‌خواری سیرجان و طلبه سیرجانی نیز گفت: پرونده نامبرده در دادسرای ویژه روحانیت در حال پیگیری است. در زمان تصدی وزارت اطلاعات گزارش نهایی این پرونده را مطالعه کرده‌ام و مشخص شد که در مراحل واگذاری زمین خلافی انجام نشده معذالک خواستم تا پرونده برای دقت و رسیدگی بیشتر در دادگاه بررسی شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ سؤالی بر تخفیف حکم سکینه آشتیانی گفت: این دو پرونده دو اتهام مجزا و دو مجازات مستقل دارد یکی پرونده قتل و دیگری عمل منافی عفت عمومی است. در مورد قصاص اولیای دم خواستار اجرای حکم هستند اما در موضوع دوم بحث تخفیف مطرح نیست بلکه اینکه آیا این موضوع امکان اعاده دادرسی هست یا خیر مطرح است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر صدور حکم اعدام برای زورگیران و کیف‌قاپان گفت: هر سارق و کیف‌قاپی اعدام نمی‌شود این افراد توسط دستگاه قضایی به اشدت مجازات محکوم می‌شوند اما این معنایش اعدام نیست هرچند در تهران و سایر شهرستانها مواردی وجود داشته و دستگاه قضایی اقدامات مؤثری را انجام داده است.

محسنی اژه‌ای گفت: اگر کسی محارب و مفسد فی‌الارض بود اعدام خواهد شد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا