.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 113
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448489
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 8:23 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 89/10/14 ساعت 8:5 ص نویسنده : ایمان احمدی

شورش

با اینکه این روزها به علت دخالت‌های خارج از عرف دیپلماتیک «سایمون گس»، سفیر انگلیس درایران بحث بر سر شیوه برخورد با این کشور در میان دولتمردان و مجلسیان موضوع روز شده بود و حتی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان متولی این امر در خانه ملت به اتفاق رای به قطع روابط سیاسی کشورمان با دولت انگلستان رای داد و موضوع برای بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی مجلس فرستاده شده است، خبراعطای لقب «سر» از سوی ملکه انگلستان به «سایمون گس»، در شب اول سال نو میلادی با عث تعجب کارشناسان و اصحاب رسانه شد.
توضیح اینکه این لقب عنوانی تشریفاتی از سوی بالاترین مقام حکومتی کشورانگلستان یعنی پادشاه این کشور است و به افرادی اعطا می‌شود که نقشی وی‍ژه درراستای اهداف استعماری ایفا کرده باشند.

افرادی که مفتخر به دریافت این لقب شده‌اند
چنانچه نگاهی به لیست برخی از افرادی که مفتخر به دریافت این لقب شده‌اند داشته باشیم، شاید بیشتر ماهیت حقیقی این لقب و اهداف پشت صحنه آن را در دهه‌های اخیر نمایان کند.
یکی از افراد ایرانی که این لقب را دریافت کرد، عباس افندی ملقب به عبدالبها و فرزند فرزند مؤسس فرقه ضاله بهاییت است که به خاطر خیانت در حق ملت خود و جاسوسی علیه اسلام و امت مسلمان و خدمات بزرگش به دولت انگلیس همزمان لقب « پهلوانی» و «سر» را دریافت می‌کند.
«سرجان ملکم» نیز از جمله افراد انگلیسی مرتبط با موضوع ایران است که موفق به دریافت لقب "سر" شده است. وی به عنوان سفیر از جانب دولت انگلیس به دربار فتحلیشاه قاجار فرستاده شد. گرچه این سفر جنبه سیاسی داشت اما در راه خدمتش به استعمار کتاب تاریخ ایران را به زبان انگلیسی نوشت. بخش‌هایی از کتاب تاریخ ایران دهها سال به عنوان راهنمای دولت‌های استعماری به کار رفته و جهت امور جاری استعماری از آن استفاده می‌بردند.
شاپور ریپورتر، جاسوس انگلیسی و چهره در سایه حکومت پهلوی اول و دوم از افرادی است که این لقب را دریافت کرده است. او در جریان مقابله با نهضت ملی برای نفت فردی موثر و کلیدی بوده باشد. اسناد تاریخی بسیاری در دست است که نقش شاپور را در کودتای 28 مرداد اثبات میکند. عکسی که در دادگاه محاکمه مصدق گرفته شده با یک جمله از شاپور ریپورتر امضاء گردیده است. او در پایین عکس نوشته است "ماموریت با موفقیت انجام شد. " براستی او چه ماموریتی در ایران داشت؟ شاپور جی (ریپورتر) بر اساس خاطرات فردوست کسی بود که بسیاری از تحولات اقتصادی و سیاسی را به شاه پهلوی دیکته می‌کرد.
سلمان رشدی مرتد نیز از جمله افراد مرتبط با موضوع مسلمانان و به خصوص ایران است که وی نیز به دریافت لقب "سر" از دولت سلطنتی انگلستان نایل شده است. مسلمانی هندی‌تباری و تبعه انگلیس که کتاب «آیات شیطانی» با دستمزد بی‌سابقه 850 هزار پوند را به رشته تحریر در آورد. پس از خروش مسلمانان جهان علیه این فرد مرتد حضرت امام در فتوایی حکم ارتداد وی را صادر کرد و از آن زمان تاکنون زندگی مخفیانه برگزیده است.
و حال نوبت سایمون گس است که پس از این افراد بدلیل خدماتش به دولت ملکه انگلیس موفق به دریافت این لقب شده است.
سفیری که وظیفه اصلی‌اش را فراموش کرده
وظیفه اصلی یک سفیرارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور خود با کشور محل ماموریت است اما باید دید وی پس از سلف خود یعنی جفری آدامز، تاکنون چه اقدامی در راستای این تعامل و ارتقای روابط برداشته است. گس تنها ماموریتی که برای خود قائل است مواضع هتاکانه علیه نظام اسلامی و مواضعی برخلاف عرف دیپلماتیک علیه کشورمان است. در زمانی که دولت انگلیس دانشجویان کشور خود را تحت وحشیانه‌ترین سرکوب ممکن قرار می‌دهد گس در یادداشتی به حقوق بشر در ایران آنهم در زمانی که سفیر رسمی مستقر در ایران است می‌تازد.
اعطای این لقب آنهم در این برهه از زمان که ایران در حال بررسی قطع کامل یا کاهش سطح روابط با انگلیس بدلیل نفش خاص این کشور در انتخبات سال 88 است دارای معنایی خاص است. وقتی که بزرگترین مقام حکومتی کاخ باکینگهام نه بدلیل حسن مامویت سیاسی، بلکه بدلیل پیگیری اهداف استعماری انگلیس آنهم در سال 2011 میلادی یک دیپلمات خود را تجلیل می‌کند نشان دهنده آن است که برای این کشور اهداف کینه‌توزانه علیه اسلام و ایران مهمتر از مسائل دیپلماتیک است اصل «عزت» که چندین سال قبل رهبر معظم انقلاب آن را یکی ازاصول سه‌گانه دیپلماسی کشورمان برشمردند حکم می‌کند مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه در یک اقدام انقلابی قطع کامل روابط با این کشور را اعلام کنند تا به «عجوزه باکینگهام » بفهمانند دوران استعمار ده‌ها سال است که برآمده و نه تنها انگلیس که قدرت‌های برتر از او نیز در حدی نیستند که بتوانند با ایران مقتدر از ابزارتهدید و تحقیر بهره بگیرند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا