.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 380
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1449253
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 4:13 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 89/5/30 ساعت 9:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

ما باید به شیوه نشان دادن «کوه یخی» پایبند باشیم

آسیب شناسی جریان سبز توسط برخی از عناصر دانشگاهی و در لایه ای نزدیک به یکی از کاندیداهای اصلاح طلبان دردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش«جوان آنلاین»،درجلساتی که به منظور آسیب شناسی جریان سبز تشکیل شده ،حاضرین با تاکید بر اصلاح نگاه ها به این جریان بر «کور بودن»،«هیجانی بودن»،«شلوغی بیش از اندازه صحنه» تاکید کرده و بر «بی هدف بودن» و « بی ایمان وبی آرمان» جریان تصریح شده است.

همچنین در این جلسات یکی از افراد حاضربا تاکید براین که گرایش های مارکسیستی در این جریان غلظت فراوانی یافته گفته است،برای بخش زیادی از حامیان ما تنها آمدن و مبارزه مهم است واصالت به مبارزه است نه هدف.

فرد یادشده در ادامه تصریح کرده است که رفتارهای کنترل نشده و عدم مواضع صریح باعث شده که دوگانه میان ما و نظام شکل گیرد که نتیجه اولیه آن پیوند ما با براندازان رسمی نظام است.

وی در همین راستا خواستار تدوین خواست ها و خطوط مشخص برای این جریان شده که با مخالفت یکی دیگر از افراد حاضر در این جلسه مواجه شده است.فرد مخالف در این زمینه گفته است که در صورت مشخص کردن اهداف ما با ریزش مابقی حامیان خود که حتی از مخافین نظام نیز هستند روبرو می شویم و برای ایجاد موج تهییجی و جبهه ساختن تمامی مخالفین و منتقدین نیازمند به همه گرایش ها هستیم.

فرد مزبور در ادامه روشن شدن زوایای اصلی اهداف این جریان را یک اشتباه استراتژیک خوانده و گفته است،ما باید به شیوه نشان دادن «کوه یخی» پایبند باشیم.همین کوه یخی است که طرف مقابل را وامی دارد که از ما تخمین نداشته باشد.چرا که آنها با کلیتی وهمی روبرو می شوند که حدودش را نمی‌شناسند و از پیامدهای احتمالی‌اش برآوردی ندارند.

در همین میان یکی دیگر از حضار نیز با اشاره به مانیفست ایجاد شبکه های مقاومت تصریح کرده است،ما فقط به دنبال آن هستیم که با شبکه سازی برای خود شادمانی زودگذر درست کنیم اما من می گویم که با صرف تلنبار کردن آجرها نمی‌شود خانه ساخت. فقط جنبیدن نمی تواند جنبش ایجاد کند. جنبش نیاز به متن دارد، نیاز به میثاق، نیاز به ایمان دارد.

وی همچنین با اشاره به اظهارات یکی از حضار که خواستار مرزبندی با طیف های مخالف نظام شده بود ،اظهار داشته است یک آسیب ما هم اتفاقا همین است که در دید مردم این جنبش اصیل نبوده و در جهت منافع ملی و آبادی میهن نیست مردم فکر می کنند که این جریان ابزاری برای رسیدن به منافع شخصی است.استراتژی کوه یخی دیگر جوابگوی ما نمی باشد.باید باورکنیم این استراتژی با شفاف سازی طرف مقابل در حال آب شدن است باید مراقب باشیم ،خود ما را آب نبرد.

دراین میان گفته می شود که بررسی این آسیب ها باعث شده است که این جلسات با برخورد های چندی میان افراد حاضر در این جلسه با توجه به مواضع افراطی تعدادی از این افراد روبرو شده و بی فرجام تاکنون به پایان برسد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا