.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448388
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 12:58 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 89/9/22 ساعت 8:30 ص نویسنده : ایمان احمدی

نن

اگر چه این تاکتیک با مواضع مخالف بسیاری از سوی جامعه مواجه شد و عملاً به نتیجه نرسید، اما دیری نپایید که خاتمی با تشاور هم‌طیفان به این نتیجه رسیدند که با توجه به بستر فراهم شده کشور (مبنی بر – وجود اختلاف در میان اصولگرایان و ظرفیت باروری آن – نزدیک بودن زمان هدفمندسازی یارانه‌ها و مشکلات پس از آن برای حاکمیت) تاکتیک گذشته را نیمه کاره رها کنند و به سمت اتخاذ مواضع تند و رادیکال گذشته روی بیاورند. تاکتیکی که بنا به گفته خودشان می‌توان به کمک آن و با توجه به فرصت‌های آینده، از نظام امتیاز گرفت و به سهولت به حاکمیت برگشت. برخی از نمایندگان مجلس از تاکتیک جدید محمد خاتمی با جوان گفت‌وگو کردند.

و تاکتیک‌های بی‌نتیجه

ولی اسماعیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تغییر تاکتیکی خاتمی مبنی بر اتخاذ دوباره مواضع رادیکال خاطر نشان کرد: خاتمی پس از آنکه با تمام تلاش‌های جریان فتنه و با کمک‌های مادی و معنوی بیگانگان به نتیجه نرسید و مردم کشورمان با حماسه 9 دی و 22 بهمن سال 88 پاسخ دندان شکنی به آنها دادند، در رویکردی متفاوت مواضع نرم و معتدلی را نسبت به حاکمیت و نظام اتخاذ کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: اتخاذ مواضع معتدل از سوی خاتمی و مجمع روحانیون تا ماه‌ها به قصد برگشتن به حاکمیت ادامه داشت اما به تازگی می‌بینیم خاتمی با جلساتی که با برخی از سرکردگان آشوب‌‌های 88 داشته و باتغییر تاکتیکی، عملاً مواضع تند و رادیکالی را علیه نظام اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از دلایل تغییر تاکتیک رئیس دولت اصلاحات، بی نتیجه بودن تاکتیک‌های گذشته مبنی بر به دست آوردن پایگاه اجتماعی و برگشتن درون حاکمیت بوده است و اگر می‌توانستند به اهداف تعیین شده قبلی خود برسند یقیناً تاکتیک تازه‌ای به دست نمی‌گرفتند و همان روند را ادامه می‌دادند. عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: از دیگر دلایل تغییر تاکتیک در نزد خاتمی را می‌توان مشکلات احتمالی پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد. بدین معنا که آنها از فرصت‌های برآمده از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هدفمندسازی یارانه‌ها به نفع جریان خود سوء استفاده سیاسی خواهندکرد.

اسماعیلی ادامه داد: توقف پروژه‌های قبلی اصلاح‌طلبان به امید بهره‌برداری از هدفمندسازی یارانه‌ها و به تبع آن امتیاز گرفتن از نظام قطعاً به نتیجه نخواهد رسید؛ چرا که مجلس، دولت و تمام دستگاه‌ها در کنار مردم طرح ملی هدفمندسازی را به خوبی به مقصد نهایی می‌رسانند و اجازه هیچگونه سوء استفاده‌ای را به فرصت طلبان نمی‌دهند.

مردم فریب تاکتیک‌های اصلاحات را نمی‌خورند

اسدالله بادامچیان با اشاره به تغییر تاکتیک محمد خاتمی گفت: خاتمی با تغییر تاکتیک‌های مبنی بر اتخاذ مواضع متعادل و مردم پسند و در پس آن بیان اظهارات تند و رادیکال به جایی نمی‌رسد و اینگونه تلاش‌ها قطعاً به شکست خواهد انجامید.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال برای عموم مردم جامعه ما خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه به حساب می‌آید و باید به جای آنکه علیه نظام و ملت شریف ایران باشد با نظام و مردم حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خاتمی به جای عوض کردن تاکتیک که با هدف برگشتن به حاکمیت است و با ابزاری مانند سوء استفاده از اختلافات اصولگرایان صورت می‌گیرد باید جبهه خود را تغییر دهد و از جبهه یزیدی به جبهه حسینی بپیوندد.

بادامچیان افزود: مردم ما فریب تغییرات تاکتیکی خاتمی و امثال وی را نخواهند خورد و اصرار خاتمی بر برگشتن به حاکمیت از طرفی مانند دامن زدن به اختلاف نظر اصولگرایان و سوء استفاده از آن باعث آسیب دیدن شخص وی خواهد شد، پس بهتر است به جای این افعال در پیشگاه ملت و مقام معظم رهبری، توبه حقیقی کند و برگردد.

سوء‌استفاده خاتمی از اختلافات اصولگرایان

موسی قربانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس هم گفت: با شناختی که از شخصیت خاتمی دارم، فشار و تحمیل سخنان دوستان و اطرافیان وی را در تغییر تاکتیک خاتمی مؤثر می‌بینم؛ چرا که خاتمی انسانی است که زود تحت‌تأثیر اطرافیان و گفته‌های آنان قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصریح کرد: با توجه به فاصله زیاد سیاست و دیانت برخی افراد در جناح اصلاح‌طلب، اینگونه تاکتیک‌ها با غرایضی صرفاً سیاسی صورت می‌گیرد و پشتوانه آن خالی از پایبندی به مبانی اسلامی است. وی افزود: اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی با توجه به هدفمندسازی یارانه‌ها و بستر اختلاف سطحی برخی افراد درون اصولگرا با گروه‌های مرجع اصولگرا، اینگونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که ورود خاتمی به حاکمیت از طریق مواضع مردم پسند و اعتدال محور را به تأخیر بیندازند تا بلکه از فرصت مقتضی احتمالی آینده نه تنها به نظام برگردند بلکه از حاکمیت نیز امتیازاتی بگیرند.

موسی قربانی خاطر نشان کرد: همان طور که تاکتیک‌های مختلف اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر برای رسیدن به قدرت بی‌نتیجه مانده است اینگونه تأخیر و تقدم‌های زمانی هم دردی از آنها را دوا نمی‌کند و برای همیشه از سوی مردم طرد شده می‌مانند.

اختلاف عمیق جامعه نخبه با اصلاح‌طلبان

مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران و مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنکه اصلاح‌طلبان از هر فرصتی برای برگشتن به حاکمیت استفاده می‌کنند، گفت: موضوعی که باعث اندک امیدواری در نزد اصلاح‌طلبان و محمد خاتمی شده است، آن است که برخی از اصولگرایان بی‌بصیرت دائم بر طبل تفرقه بین اصولگرایان می‌زنند.
وی افزود: اینکه امثال خاتمی بخواهند تلاش خود را برای برگشتن به حاکمیت متوقف کنند تا بلکه از بسترهایی نظیر فرصت به دست آمده از تشکیک اصولگرایان استفاده کنند، مطمئناً تفکر اشتباهی است، چرا که اختلاف جامعه و نخبگان با جریان دوم خرداد، اختلاف زیربنایی و اصولی است و تنها به مسائل سطحی محدود نمی‌‌شود. کوچک‌زاده اضافه کرد: ساده‌لوحی و بی‌بصیرتی تعداد محدودی از جریان اصولگرا، ظرفیتی نیست که اصلاح‌طلبان برای رسیدن به حاکمیت و گرفتن امتیاز از نظام روی آن سرمایه‌گذاری کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا