.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 67
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1448940
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 2:55 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 89/9/18 ساعت 8:27 ص نویسنده : ایمان احمدی

سخنان زیبا‌کلام مبنی بر اینکه "عصر و زمان سخنان امام به اتمام رسیده است " با واکنش صریح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواجه شد.

به گزارش جهان به نقل از  فارس، مناظره صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و ابراهیم فیاض استاد دانشگاه تهران به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، دوشنبه 15 آذر در تالار سینا صدرای دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برگزار شد.

در پایان این مناظره نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و یکی از دانشجویان خطاب به صادق زیباکلام، گفت: چرا جنبش دانشجویی مصادره شده و در جریان چپ خلاصه شده است؟ آیا این جریان سرشار از نفاق و دورویی نیست؟ صداقت در معادلات شما کجاست؟ جریانی که با آرمان‌خواهی تمام سخنان امام(ره) را دریافت کرد و جریان انقلاب اسلامی را به راه انداخت و جریان جنگ تحمیلی را هدایت کرد، حالا به عنوان یک طلب‌کار اصلی به جان جریان اصیل عدالت‌خواه و آرمان‌خواه دانشجویی افتاده،‌ پس جایگاه شعور در جریان دانشجویی کجاست؟ اینکه کف و سوت بزنیم جریان دانشجویی به حساب می‌آید؟ منظور شما از جریان اصول‌گرای تندرو چیست؟ مگر آرمان امام(ره) نابودی اسرائیل را نمی‌خواست؟

زیباکلام در پاسخ گفت: اساسا جنبش دانشجویی مدرن در کشورهای دیگر متاثر از گروه‌های چپ است که نمونه‌های آن انقلاب کوبا و ویتنام بوده و این انقلاب‌ها متاثر از گرو‌ه‌های چپ بوده است.

وی افزود: ادبیات چپ توانست در گفتمان اسلامی خود را بازتولید کند و آیا حالا شما ناراحتید؟ لعاب ظاهری که شما خراش می‌دهید همان اقتصاد سوسیالیستی چپ است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: در این مسائل به جای اینکه به شما بربخورد، کنکاش کنید و ببینید چرا جنبش دانشجویی در جریان‌های رادیکال متاثر از چپ بودند؟

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: کنکاش کنید و ببینید آیا حقیقت دارد و آیا جنبش‌های دانشجویی متاثر از ادبیات مارکسیستی بوده یا خیر؟

وی در ادامه گفت: شما می‌خواهید مرا افشا کنید که آیا امام(ره) را قبول دارم یا نه، تکلیف را روشن کنید؟ در مقطعی مارکسیست گفتمان بی‌همتایی بوده که حتی در کشورهای جهان سوم و حتی اروپا رسوخ پیدا کرد و نه تنها مارکسیست در ایران رشد داشته بلکه در کشورهایی چون هند، آفریقا و کشورهای عربی نیز نفوذ داشته است.

زیباکلام با طرح این سؤال که چرا در جمهوری اسلامی ایران هنوز بخش عمده‌ نظریات مارکسیستی وجود دارد؟ اظهار داشت: شما گفتید روسیه را نابود می‌کنید اما جرات یک آه کشیدن علیه روسیه را هم ندارید.

وی افزود: به جای اینکه بگویید امام(ره) اعتقاد داشت شرق و غرب را نابود می‌کنیم باید بدانیم عصر و زمان این سخنان به اتمام رسیده است.

پس از بی‌حرمتی که صادق زیباکلام نسبت به آرمان‌های امام(ره) داشت دانشجویان نسبت به سخنان صادق زیباکلام موضع‌گیری‌های شدیدی داشتند و حتی یکی از دانشجویان با صدای رسا اعلام کرد "من یک دانشجوی بسیجی هستم و به دهان کسی می‌زنم که در خصوص آرمان‌های امام(ره) این‌گونه سخن بگوید " و یکی دیگر از دانشجویان اعلام داشت "آقای زیباکلام اگر امام(ره) نبود الان تو پشت میز ننشسته بودی ".

این سخنان زیباکلام واکنش‌های شدیدی را در میان دانشجویان ایجاد کرد و به گونه‌ای که جو محل برگزاری مناظره به صحنه انتقاد علیه نظریات زیباکلام تبدیل شد.

این جلسه مناظره و پرسش و پاسخ دانشجویی از ساعت 18در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز آغاز و تا ساعت 22:30 شب ادامه داشت.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا