.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 192
  • بازدید دیروز : 482
  • کل بازدید : 1459590
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 1:53 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 89/9/12 ساعت 6:6 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در درس تفسیر خود که در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه برگزار شد، رسالت مبلغان و سخنرانان را در محرم تبیین جایگاه یزدیان زمان و فتنه گران دانست و اظهار کرد: سخنرانان اگر می خواهند به رسالت حسینی خویش عمل کنند باید این وظیفه خطیر را انجام دهند.

به گزارش سرویس حوزه جهان آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در درس تفسیر خود که در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه برگزار می شد، رسالت مبلغان و سخنرانان را در محرم تبیین جایگاه یزدیان زمان و فتنه گران دانست و اظهار کرد: سخنرانان اگر می خواهند به رسالت حسینی خویش عمل کنند باید این وظیفه خطیر را انجام دهند.
 
وی در تفسیر سوره انفال به تبیین موقعیت سیاسی جنگ حنین پرداخت و تصریح کرد: در جنگ حنین شجاعت رسول اکرم(ص) موجب شد تا اسلام مغلوب کفر نشود و اگر رهبر مملکتی از شجاعت لازم برخوردار نباشد مردم آن مملکت نیز روحیه خود را از دست خواهند داد.
وی ادامه داد روز 29 شهریور دیدیم که وقتی بمباران شد وحشت عظیمی کشور را فرا گرفت و در نهایت وقتی امام خمینی(ره) در عرض 10 دقیقه در تلویزیون سخن گفتند آرامش عجیبی در کشور به وجود آمد و این نشانگر آن است که شجاعت رهبر اسلامی در میان امت اسلامی نقش بسزایی دارد.
 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به ایام عزاداری سالار شهیدان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هر کسی که در عالم روحانیت به جایی رسیده است از همین نوکری امام حسین(ع) بوده است و ما به این نوکری افتخار می کنیم.
 
وی در ادامه خطاب به سخنرانان، توصیه هایی برای تقویت سخنرانیشان کرد و گفت: این وقتی که مردم در پای منبر می گذارند را باید ارزش قائل شویم و حتی المقدور 10 دقیقه قبل از سخنرانی ملاقاتی را نپذیریم و تمرکز در موضوع سخنرانی داشته باشیم تا وقت ارزشمند مردم به خوبی پاس داشته شود.
 
این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: یک سخنران متعهد نمی تواند بی موضع باشد و باید دارای موضع گیری باشد و موضع او  هم باید درست باشد که بهترین موضع، موضع ولی خداست. 

وی شأن روحانیت را به قدری بالا دانست که باید مواضع ولایت را پیگیری کنند و تاکید کرد: بارها گفته ایم و با صدای بلند مجددا خواهیم گفت که مسجد و حسینیه جای کانون حزبی نیست و تریبون حزبی و جناحی نیست بلکه منبر، تریبون دین و ارزشهای ولایت و مواضع حق ولایت است که امروز لاجرم مواضع حق تنها مشی حضرت آقا است.
 
نویسنده کتاب "فتنه در نهج البلاغه و رسالت خواص" با بیان اینکه امروز می بینیم مقام معظم رهبری تقریبا در هر سخنرانی در مورد فتنه سخن می گوید اظهار کرد: حوزه به عنوان بازوی ولایت باید فتنه، سران فتنه گر و اهداف فتنه را برای مردم تبیین کند و بصیرت حسینی را به مردم دهد و بر روحانیت بصیرت افزایی مردم الزامی است.
 
وی تصریح کرد: لباس روحانیت لباس تبیین حقایق است و فتنه 88 از نوع بدترین نوع بدعت ها بود چرا که می خواستند در دین یک بدعت سیاسی به راه بیندازند؛ البته حضرت آقا اقتدار خود را نشان داد.
 
آیت الله خاتمی در توصیه های مؤکد خود به مبلغان و سخنرانان ماه محرم صریحا تاکید کرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، روح همه زیارت نامه ها و احادیث است چرا که می گوید جبهه حق و باطل در طول تاریخ امتداد دارد و مثل آفتاب روشن است که جبهه حق، ولایت و نظام اسلامی و باطل، دشمنان اسلام و انقلاب و ولایت هستند. 

ایشان در پایان درس تفسیر خود خطاب به سخنرانان و مبلغان و شاگردان خود خاطرنشان کرد: ما باید به مردم بگوییم نهضت امام حسین(ع) جرقه نبوده است و جریان دارد و امتداد آن در حال حاضر در دست نظام اسلامی و امتداد یزیدیان نیز در دست فتنه گران و دشمنان داخل و خارج این نظام و ولایت است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا