.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 97
  • کل بازدید : 1432099
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 12:14 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 10:2 ع نویسنده : ایمان احمدی

قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریة من تربة بیت المقدس.
امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 5:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

شب گذشته خبرگزاری‌های ‌غربی اعلام کردند که دو ایرانی به اتهام دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در آمریکا بازداشت شده‌اند. براساس این گزارش‌ها، وزیر دادگستری آمریکا و رئیس‌ اف‌بی‌آی اعلام کردند این دو ایرانی دستگیر شده، «غلام شکوری» و «منصور ارباب‌سیار» نام دارند و قصد داشتند سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند.
این خبر کوتاه با پردازش‌هایی که شده و نکاتی که اضافه گردیده قالب یک نمایشنامه پرهیجان را پیدا کرده است. دو گروه عمده با این خبر ارتباط دارند: 1- کسانی که این خبر را ساخته و پرداخته کردند و دوستانشان که از این اقدام خشنودند؛ یعنی آن گروه از کشورهایی که بیشترشان اروپایی‌اند. اعلام این خبر همه آن‌ها را خوشحال کرد، چراکه به گمان خود، در فضای ساخته شده علیه تروریسم و بدبینی‌های ایجاد شده علیه ایران، آن‌ها می‌توانستند برای گام‌های بعد، فشار بر ایران را فزایش دهند. چنانچه آن‌ها قادر بودند خبر را در این قالب حبس کنند، به خواسته‌شان می‌رسیدند؛ اما حبس خبر امکان‌پذیر نیست از این‌رو مرحله دیگری آغاز می‌شود.
2- افکار عمومی، در حالی که غرب در ابزار و فناوری جدید غرق است و آن را به سایر نقاط دنیا منتقل کرده است، به این مهم توجه ندارد که در چنین دنیایی نمی‌توان مردم را وادار کرد تا آنچه را آن‌ها می‌گویند بپذیرند. دوران چنین مناسباتی سپری شده و مردم با شنیدن چنین اخباری ده‌ها سؤال را مطرح می‌کنند و به‌آسانی به هر چیزی تن نمی‌دهند به‌ویژه اخبار مربوط به حوزه‌های حساس را. بدون اینکه کسانی به مردم بگویند آمریکا برای گریز از فشار جنبش «تسخیر وال‌استریت»، «تلاش حزب حاکم برای پیروزی در انتخابات»، «پیش بردن بحث هسته‌ای»، «ضربه زدن به ایران در عوض بیداری اسلامی» و... دست به چنین توطئه بسیار مضحکی زده، خودشان به‌راحتی متوجه آن می‌شوند و تا چند روز دیگر بخش‌های خنده‌آورتر آن نیز آشکار خواهد شد.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 5:1 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت الاسلام شیخ مهند المعمار از نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا، شب گذشته از سوی افراد مسلح ترور شد.وی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد منطقه سیف سعد کربلا و در هنگام بازگشت به منزل بوسیله افراد با سلاح صداخفه کن مورد اصابت قرار گرفت و در دم جان باخت.شاهدان عینی تاکید کردند که تعدادی از افراد مجهول که سوار خودرویی شده بودند پس از خروج شیخ مهند المعمار به سوی وی و یکی از همراهانش تیراندازی کردند که هر دو در این حادثه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

تروریست ها در حالی موفق به ترور نماینده آیت الله سیستانی و فرار از آن منطقه شدند که ازدحام فراوانی در آن ساعت از شب در منطقه سیف سعد دیده می شد.نیروهای امنیتی شهر کربلا بلافاصله منطقه را محاصره کرده و به تحقیقات خود درباره این جنایت ادامه می دهند.گفتنی است خطبای جمعه شهرهای مقدس نجف و کربلا بارها در خطبه های نماز جمعه نسبت به گسترش استفاده از سلاح های صداخفه کن از سوی گروه های تروریستی هشدار داده بودند.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 4:50 ع نویسنده : ایمان احمدی

آقا
‌رهبر انقلاب اسلامی‌ دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را یکی از با عظمت‌ترین دیدارها خواندند و تأکید کردند: روحیه ایثارگری نجات‌بخش یک کشور و ملت است و هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسید.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 11:52 ص نویسنده : ایمان احمدی

حیوانات زال یا سفید نمونه های نادری از گونه های خود هستند که به دلیل ناهنجاریهای ژنتیکی رنگ طبیعی آنها تغییر می کند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 11:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

قرائتی




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 11:50 ص نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/7/21 ساعت 11:43 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/7/20 ساعت 1:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو ورود به شهر کرمانشاه با استقبال تاریخی و باشکوه صدها هزار نفر از مردم این شهر مواجه شدند که از ساعات اولیه صبح در خیابان ها منتظر قدوم ایشان بودند.

خودروی حامل رهبر انقلاب همچون مرواریدی در آغوش صدف کرمانشاهیان قرار گرفت و جمعیت مشتاق استقبال کننده آنقدر زیاد بود که خودرو چندین بار از حرکت به سمت محل سخنرانی معظم له باز ایستاد.

پس از این استقبال تاریخی ، حضرت آیت الله خامنه ای در جمع صدها هزار نفر دیگر از مردم خونگرم کرمانشاه حضور یافتند که از ساعت ها قبل برای بیعت با رهبر خود در این ورزشگاه حضور یافته بودند.
پیش از آغاز بیانات حضرت آیت الله خامنه ای ، مردم کرمانشاه با شور و حالی وصف ناشدنی شعارهایی شوقمندانه در بیعت با ایشان سر دادند. قبل از بیانات مقام معظم رهبری ، آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه طی سخنانی مقدم ولی امر مسلمین را گرامی داشت.

بخشی از جملات مهم سخنان رهبر انقلاب در خبرگزاری پیامکی نسیم منتشر شده که به شرح زیر است:

*اگر دیدار استان کرمانشاه به تعویق افتاد از اهمیت این استان و مردمش نمی‌کاهد

*این استان از نظر جایگاه طبیعی و جغرافیایی از استان‌های ممتاز کشور است

*برخی از خصوصیات مثبت بین مردم سراسر کشور مشترک است ولی برخی از خصوصیات در برخی از استان‌ها برجسته‌تر است

*مردم کرمانشاه از دیرباز به سلحشوری، وفاداری و مهربانی شناختیم مردمی غریب‌نواز، مهمان‌نواز و دارای صفات نیک پهلوانی

*همه مردم این استان اعم از شیعه و سنی اهل حق هستند، همان روحیه‌ای که در مردم اقوام گوناگون این استان دیدم در مرکز آن نیز مشاهده کردم

*دوران دفاع مقدس آزمایش بزرگی برای این استان بود

*جنگ هشت ساله از این استان شروع شد و به آن ختم شد

*آنچه بنده را همیشه در خصوص کرمانشاه وادار به تحسین می‌کرده‌است این است که مردم این استان با وجود چندگانگی قومی، مذهبی و نژادی در کنار هم با مهربانی زندگی می‌کرده‌اند این خصوصیات مثبت را باید حفظ کرد و افزایش داد

*آخرین حرکت دفاعی ملت ما، کشور ما و مردم عزیز ما در قضیه مرصاد مربوط به این استان بود یعنی تمام این هشت سال این استان در حال دفاع بود

*در اسفند 57 جوانان کرمانشاهی بودند که رفتند از پادگان سنندج دفاع کردند

*در این استان در ادبیات، هنر، شعر، خط، در انواع علوم پایه، مهندسی دینی، ورزشی شخصیت‌های ممتازی وجود داشته‌است و الحمدلله الان هم هستند

*از لحاظ نیروی انسانی این استان برجسته است

*نقش زنان در استان از برجسته‌ترین نقش‌هاست

*به جز یک استان دیگر غیر از کرمانشاه این همه زن شهیده که در دفاع مقدس و قضایای آن شهید شدند یا جانباز شدند نداریم و این جزو امتیازات این ا ستان است

*وضعیت طبیعی این استان هم ممتاز است

*از لحاظ موقعیت جغرافیایی این استان با استعداد عالی کشاورزی و آب سطحی فراوان و متاسفانه مهار نشده از جمع کارهایی که باید انجام گیرد مهار آب سطحی این استان است

*بیش از 800هزار زمین قابل زراعت در استان وجود دارد

* قابلیت حمل و نقل و بازرگانی نیز فراوان است

* از لحاظ ارتباط با خارج چندین مرکز مهم اقتصادی کشور در فاصله‌های نزدیک با این شهر و استان قرار دارد

*جوان‌های استان بدانند در چه موقعیت و منطقه حساس و دارای امتیازی زندگی می‌کنند

*البته مشکلاتی وجود دارد که مسوولین باید همت خودشان را بگمارند

*مسئله اشتغال از متوسط کشور حساس‌تر است و باید نسبت به امر اشتغال در این استان اهمیت ویژه ای قائل شد

*این سفر چند روزه به کرمانشاه در موقعیت حساس جهانی قرار گرفته است

*هر روز از منطقه و جهان خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسد

*مسائلی که در جهان و منطقه رخ می‌دهد بی‌سابقه است

*شرایط جهان شرایط حساسی است و البته به نفع ما در چنین شرایطی خیلی خوب است که ملت ایران نگاه بصیرانه‌ای به وضع جهان داشته‌باشند

*مسئله اصلی ما مسئله مردم، حضور میل و اراده مردم و عزم راسخ آنان است

*در تمام تحولات و جنبش‌های اجتماعی بزرگ نقش مردم نقش یک معیار است

*در تجربه ملی شدن صنعت نفت عامل پیروزی هر دو نهضت مردم بودند یعنی در نهضت مشروطیت انگلیس‌ها آمدند با مکر و حیله خودشان بر امواج مشروطیت سوار شدند و مشروطیت سر از قلدوری رضاخان درآورد

*نکته اساسی در انقلاب ما این بود که نقش مردم با پیروزی انقلاب تمام نشد و این از حکمت امام راحل و ژرف‌نگری او بود

*امام ایمان به عزم راسخ ملت داشت

*50 روز بعد از پیروزی انقلاب نظام سیاسی کشور به وسیله رفراندوم مشخص شد و اگر به نظام‌های انقلابی دیگر بنگرید متوجه عظمت این حرکت خواهید شد.

*اگر مسئولی هم بخواهد حرکتی خلاف حرکت انقلاب را در قبال انقلاب انجام دهد مردم او را حذف می کنند.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/7/20 ساعت 1:21 ع نویسنده : ایمان احمدی

در همان اوایل کار دولت نهم این مساله مطرح شد که در دولت یک میثاقی را با امام عصر امضا کرده اند و یکی از اعضای دولت این میثاق نامه را به چاه امام زمان در جمکران انداخته است و البته آن نفر من بودم، اما اصل ماجرا چیز دیگری بود.

وی گفت: در همان سال اول تشکیل دولت نهم مقارن با میلاد امام زمان گفته شد که این جوشش عظیمی که در مردم نسبت به ساحت مهدویت و امام زمان وجود دارد و مردم به جمکران اقبال دارند، خوب است دولت اسلامی نیز خود را از این غافله دور نکند.

صفار هرندی اضافه کرد: به بنده نیز به ماموریت داده شد در اجتماع مردم در جمکران سخنرانی کنم و سلام رییس جمهور و اعضای هیات دولت را به مردم برسانم، اما برگردان این قضیه این شد که پیمانی با امام زمان امضا کرده اند و فلانی هم برده و توی چاه انداخته است.

وی ادامه داد: روی این مساله در سایت ها مطالب بسیاری نوشته شد، برخی از رفقای منحرف گفتند چه اصراری دارید بگذار بگویند، گفتم این سم مهلک برای دولت است.

وزیر سابق ارشاد در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی، با اشاره به حمایت های آیت الله مصباح یزدی از دولت احمدی نژاد گفت: استقبال ایشان از دولت احمدی نژاد از باب رد انحرافات سابق از جمله اصلاحات فاسد و نابکار بود و البته ایشان به دولت سازندگی نیز انتقادات جدی داشتند.

صفار هرندی همچنین با بیان اینکه شاکله اصلی دولت پاک است اما رگه هایی از انحراف نیز وجود دارد، گفت: کسانی که خود را به گفتمان امام منتسب می کنند، جلوی رهبری حجت نمی تراشند و پشت آن پناه نمی گیرند. برخی از جریان های انحرافی گفتند اینک در عصر حضور به سر می بریم و لزوم اطاعت از ولی فقیه نیز مخصوص زمان غیبت است و علائمی را برای ادعاهای خود ذکر کردند، اما مقام معظم رهبری اینها را رد کردند و گفتند این تطبیق ها خود انحراف است.

وزیر دولت نهم گفت: شاکله دولت پاک و سالم است با شناختی از که از افراد داریم این برداشت واقعی است، اما اینکه رگه هایی از انحراف در دولت وجود دارد باید گفت بله. افرادی در دولت رخنه کرده اند که گرچه تعداد شان کم است اما چون به بالاترین مقام اجرایی تمسک جسته اند و از آبروی ایشان هزینه می کنند خطر آن بیشتر است.

وی افزود: بخشی از انحرافی که در مورد جریان اخیر می گوییم بیشتر از آن که ناظر بر نوعی تفکر انحرافی باشد بر عمل انحرافی تکیه دارد و این وجه تمایز جریان انحرافی امروز با جریان های انحرافی سابق است؛ از این رو گاهی به شدت عرفی گرا می شوند و گاهی با هنرپیشه های کذا و کذا عکس می گیرند و گاهی نیز به برخی نشریات و مجلات تمسک می جویند.

صفار هرندی گفت: اینها ربطی به یک تئوری اعتقادی ندارد بلکه تمسک جستن به هر وسیله ای برای توسعه بخشی به قدرت خود است. مهم ترین سیئه این جریان این است که برای رسیدن به مقصود و اهداف خود با آبروی نظام بازی می کند.

وی با اشاره به اختلاس اخیر در کشور، گفت: مدتی است که صدای یک عده از دلسوزانی که درون دستگاه هستند درآمده که اینها فسادی را به صورت نظام یافته درست کرده اند که قدرت یک فرقه را تقویت می کند. بی اعتنایی به اینها باعث می شود که یک روز چشم باز می کنند و می بییند تمام دارایی های شرکت سایپا در دست عده ای خاص است.

وی تاکید کرد: اصل انحراف را در اینجاها باید جستجو کرد آن زمان انحرافات فکری نیز به تبع آن خواهد آمد،امیدواریم حالا که هوشیاری ایجاد شده بتوانیم هم گذشته ها را بازسازی کنیم و هم تا حدودی آب رفته را به جوی برگردانیم و هم بتوانیم آینده را مصونیت ببخشیم.




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا